• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nogmaals hulp bij Excelformule

Status
Niet open voor verdere reacties.

brugger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2011
Berichten
4
Ik heb nog een vraag, maak het mezelf wellicht wat te moeilijk

ik probeer deze, maar dan worden de regels opgeteld..en dat is niet de bedoeling

Code:
=SOMPRODUCT(($B$26:$B$792="piet")*($G$26:$G$792="gelukt"))+SOMPRODUCT((($B$26:$B$320=$A5)*($I$26:$I$320="Privaat")))+SOMPRODUCT((($B$26:$B$320=$A$5)*($I$26:$I$320="Publiek")))

Ik wil bereiken dat ik bij Piet ( in rij B) het aantal keer de selectie "Gelukt" ( in rij G) alleen van toepassing zijn bij de criteria "Publiek" en "privaat" in rij I.. :-/..

Zou top zijn als je me kan helpen...

Brugger
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Brugger

Ik begrijp de vraag niet helemaal.
Maar doe een poging :

Code:
=SOMPRODUCT(($B$26:$B$792="piet")*($G$26:$G$792="gelukt")*($I$26:$I$792="Privaat"))+SOMPRODUCT(($B$26:$B$792="piet")*($G$26:$G$792="gelukt")*($I$26:$I$792="Publiek"))

Maar als het niet goed plaats dan even een voorbeeldbestandje
 
Brugger,

Naar aanleiding van het antwoord van Harry op de vorige vraag een verkorte versie :
Code:
=SOMPRODUCT(($B$26:$B$792="piet")*($G$26:$G$792="gelukt")*($I$26:$I$792={"Privaat";"Publiek"}))

Je blijft hier leren. :d
 
top..kan weer verder! Thanx

dank..kan weer verder...

hoop dat ik je nu niet meer lastig hoef te vallen... wel een topservice

Thx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan