Nokia 6021 en Bluetooth werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanSr

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2002
Op mijn Nokia 6021 staan de Instellingen\Connectiviteit \Bluetooth aan:
Actief apparaat: (leeg) [Wat betekent dit?]
Gekoppelde Apparaten: Naam PC
Instellingen Bluetooth: Waarneembaar
Naam van mijn Telefoon: Naam telefoon

Aan de PC zijde:
Bluetooth menu:
Show Bluetooth Devices:
Naam telefoon
Passkey enabled
Options: Alle vinkjes aan.
COM Ports:
COM x: Incoming: Naam telefoon
COM y: Outgoing: Naam telefoon
Services: DUN; SPP

Toch werkt het niet.
Wie weet raad?

Hallo, ik ben geen held in Bluetooth maar heb er in het verleden wel mee gewerkt. Ik weet dat je ergens een password moet ingeven om de twee app. met elkaar te verbinden. Ik weet niet of je dit al ergens heb moeten doen ..?

Dat is nou juist zo gek:
Je krijgt bij het inloggen een password, als je dat in de telefoon intoetsts loopt het programma netjes door:

Show Bluetooth Devices:
Naam telefoon
Passkey enabled

Maar bestandjes overseinen lukt niet.

Met welk programma wil je de data gaan overschrijven want als ze elkaar zien moet er natuurlijk wel iets zijn om mee te werken. (bv Nokia suitte)..

Maakt op zich niets uit.

Bij Nokia PC Suite staat een rood kruisje in het icoontje van de telefoon. Dubbelklikken levert:
"Er zijn geen telefoons aangesloten".
Op de telefoon zijn de toetsen actief, links boven is het Bluetooth balletje zichtbaar.

Rechter muisknop geeft bij Verbindingen beheren de Nokia Connection Manager. Bluetooth hokje aangevinkt, OK.
Vervolgens in PC Suite staat linksonder weer "Er zijn geen telefoons aangesloten".
Rechtsonder klikken op Verbinding maken geeft de Wizard Verbinding maken.., we kiezen Bluetooth, de gevonden stack is Bluetooth (Microsoft), de volgende melding is:
"Verbinding kan niet worden gebruikt. Controleer of alle benodigde hardware, software en stuurprogramma's beschikbaar zijn."
Daar zijn we weer, plug and pray.

Wie weet de weg?

Oeps.
Die melding over ontbrekend hard- of software klopt. De Bluetooth dongle zat nog in de andere PC. Verder compleet hetzelfde.

Weer een stapje verder.
Als je PC suite installeert moet je de Bluetoothverbinding met je telefoon via PC Suite activeren (zag ik ergens in de kleine lettertjes).
Als je dat niet doet, krijg je het niet meer aan de gang.
ook niet na verwijderen van PC suite en opnieuw installeren.
Zelfs niet na teruggaan naar een herstelpunt van vóór de installatie van PC Suite.

Wie weet een truuk?
PC weggooien doe ik niet.
PC opnieuw installeren ook niet.
Wat werkt wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan