Nokia 6110 Navigator defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

msnguy

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Een jaar geleden ongeveer kocht ik mijn Nokia 6110. Dit ter opvolging van mijn 2650 die 5 jaar trouwe dienst had gedaan maar dusdanige slijtage had vertoond dat als ik het klepje opendeed het toetsenbord naar beneden viel...

De telefoon toonde al vanaf het begin wat navigatiekuren. Een GPS signaal duurde soms 20 minuten tot deze helder was, geen punt aangezien ik het toch niet gebruikte.

Vanavond deed mijn telefoon door de hitte bizar vreemd. Aan-uit-aan-uit dus legde ik hem aan de oplader. Toen ik mijn telefoon een uurtje geleden weer aanzette kreeg ik alleen een wit scherm. Niet veel goeds dus. Na wat reboots kwam ik (zonder pincode aanvraag, zonder bereik (lees: zonder SIMkaart) en zonder batterijindicatie) op het startscherm waarin je kunt kiezen van menu, notities, contactlijst e.d.

Conclusie: alle sensoren, toetsenbord, SIMkaart, batterij(?) en camera's deden het niet. Dus ik mijn accu en SIMkaart eruit gehaald. Wat opviel was dat de accu bizar warm was/is. Maargoed, inmiddels herkent hij mijn SIMkaart en batterij weer, maar doet mijn toetsenbord het niet tevens als de sensoren voor toetsenbordblokkering en camera. Ook valt hij om de ongeveer 2 minuten uit.

Wat kan er kapot zijn? Is de telefoon nog te repareren? Zou dit door de hitte komen?

Laatst bewerkt:
Geen garantie meer?
ik denk niet dat je dit zelf kan fixen, of je moet heel veel verstand hebben van mobiele telefoon's
ik zou even naar ThePhonehouse gaan of zoiets dergelijks en hun er even naar laten kijken.

Als je provider of winkel waar het toestel vandaan komt schappelijk is, heb je misscien mazzel met een coulanceregeling op de garantie, en kan je met je toestel naar een nokia repaircentre bij jou in de buurt, dat gaat sneller dan dat je je toestel terugstuurd via de oorspronkelijke kanalen.

Inmiddels is een tijdelijke oplossing gestart: Na wat reboots en schoonmaken werkt in ieder geval alles behalve GPS weer. De reden van de crash is volgens de helpdesk van Nokia het warme weer geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan