Nokia 6230 bluetoothverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

R.M. Rolvink

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Nokia 6230 Bluetooth i.c.m. Belkin Bluetooth USB- adapter op Windows XP.
Belkin-software geïnstalleerd.
Nokia PC-suite 6.41 geïnstalleerd.
Er zit één fysieke compoort op mijn computer > COM 1, waarop een extern modem is aangesloten.
Voor de Bluetooth gebruikt de PC COM 8, 9 en 10.
De telefoon wordt herkend op de PC en in de telefoon staat de koppeling aan mijn computer en toch geeft hij aan geen verbinding te hebben. In de telefoon staat onder het scherm "Actief"consequent <Geen>.
Vraag is of ik de Belkin software wel moet installeren, omdat ik nu twee apparaten zie: 1. Belkin BT adapter en 2. Microsoft enumerator.
Heeft iemand enig idee wat er nou de hele dag al fout gaat, het wil maar niet lukken om de verbinding te maken?!
Alvast bedankt voor het antwoord.

Richard M. Rolvink

mijn ervaring is: bleutooth stick in de pc > dan wachten dat hij verbinding heeft met je telefoon > verbinding accepteren > en daarna pas pc suite opstarten.

Heb ook een poos lopen klooien voordat het werkte.

suc6:)

Belkin Bluetooth en Windows XP SP2

Hartelijk dank voor je antwoord.
De aanhouder wint. Aanvankelijk bleef het me maar niet lukken om de PC met m'n Nokia 6230 te laten communiceren. Via de website van Belkin kwam ik er achter dat ServicePack2 van Windows het functioneren van de bluetooth adapter belemmert. Een Belkin-download deed wonderen. Hierna had ik direct verbinding en een werkende communicatie tussen het de Nokia 6230 en PCSuite van Nokia op de PC.
Dus de combinatie Windows XP-Servicepack2 en een Belkin Bluetooth USB- adapter maakt een extra download vanaf de Belkin-website noodzakelijk.

R.M. Rolvink
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan