nokia 6600

Status
Niet open voor verdere reacties.

berryherry

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
is het ook mogelijk om met infrared bestanden zoals mp3, ringtones enz enz. naar de geheugenkaart van de nokia te zenden. of moet dit met bleutooth, of heb ik hier een cardreader/writer voor nodig.

heb op deze phone ook navigatie zitten en daar kan ik ook updates van de site dloaden en daarna uploaden.

gr. berry

Met infrarood gaat dat niet.Infrarood is leuk voor visitekaartjes maar meer dan dat ook niet.
Je zal het dus met Bluetooth moeten doen.

Wat ga je halen dan? Bluetooth zit gewoon op je telefoon....
Dus gewoon vanaf de ene telefoon met Bluetooth sturen naar de andere.

bedoel eigenlijk om via mijn pc bestanden te uploaden naar mijn geheugenkaart

Aha...nu snap ik het.
Mijn neef betaalde ongeveer 59,- voor een draadloze set.

en daarmee kan ik dan bestanden naar mijn phone copieeren? of is dat ook mogelijk met infrared

Mijn bluetootje kostte 17 euro. Het is een klein usb stickje achter in mijn pc.

Deze heb ik op de beurs gekocht (Utrecht). Normaal zijn ze rond de 25 euro meen ik.

Bij mijn Nokia 6230 heb ik ook software gekregen. Daarmee kun je ook bestanden overzetten als je die bluetooth hebt.

Als je die ....mb kaart (bij mij 32) bedoelt wel. Via Galerij.

Met de software van nokia krijg je een soort verkenner te zien. Sommige bestanden moet je wel eerst omzetten. Video bv is een 3gp bestand.

Je extra geheugenkaart wordt B genoemd in die verkenner. In je telefoon wordt deze zwartachtig aangegeven.

dan gaan we maar ff op pad voor blauwtand adaptertje

nog 1 vraagje rest mij. kan ik dan ook ringtones opslaan en die dan later gebruiken, en mp3s enzo?

Ja dat kan. Ik download ringtones en die zet ik dan op mijn pc. MP3 moet ook kunnen, alleen lukt dat bij mij even niet meer op 1 of andere manier. Ik ben er ook nog niet zo in thuis.

Het is in het begin even puzzelen om contact te maken, maar als dat gelukt is moet je een beetje rommelen om het door te krijgen.

Zo ziet bv de audiomanager eruit van de software van Nokia

audiomanager.jpg

Onderaan zie je A en B. Die B is je extra geheugenkaart.

ff naar de pc shop geweest, geen blauwetand meer te vinden in dieren en omstreken, dus dat wordt weachten tot woensdag.

raymond en tanja bedankt voor de super snelle reacties.
ga ook weer sterretjes toevoegen.(5 voor de verandering)

gr,
berher:thumb:

Even nog een opmerking van mijn kant: ik zet vanalles over op mijn telefoon d.m.v. PC Suite en infrarood. Werkt perfect, ook bij grotere bestanden.

Geplaatst door berryherry
piedra,

maar met bleutooth gaat het wel stukken (lees 2x) sneller.

Daar heb je helemaal gelijk in! Maar het kan wel met infrarood, dat wilde ik even zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan