Nokia: Bluetooth probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

CrazyDiamond

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2008
Beste mensen,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe mobiele telefoon (Nokia 6300).
En heb een Bluetooth adaptertje (Sitecom).

Maar ik krijg het maar niet voorelkaar om bestanden over te zetten op m'n PC via Bluetooth. Ik heb software van Sitecom geïnstalleerd en heb software van Nokia geïnstalleerd (Nokia PC Suite).

Ik weet niet welke van de twee programma's ik moet gebruiken om bestanden over te zetten, maar ik heb allebei geprobeerd en het wil niet. En het is frustrerend.

Via Nokia PC Suite kan ik geen verbinding maken, omdat zodra de wizard gestart wordt.. moet ik kiezen tussen een kabelverbinding en een infraroodverbinding.. maar.. die heb ik niet. Ik wil een bluetooth verbinding. Heb handleiding opgezocht.. en daar staat in dat ik maar goed de stappen moet volgen van de wizard..

Via het Bluetooth programma.. kan ik wel verbinding maken (verschillende verbindingen), maar weet niet welke ik moet gebruiken.. en m'n mobiel geeft wel een seintje dat er verbinding is, maar muziekbestanden over zetten wil niet.

Misschien is het allemaal heel erg voor de hand liggend, maar ik snap het echt niet.

Weten jullie wat ik verkeerd doe?

Jij zit zeker ook op SWB?

Ik had je reactie ook daar gezien.

Kun je ook niet de memory stick in je computer zetten?

Bluetooth tussen mijn pc en de 6300 heb ik nog nooit geprobeerd. Ik gebruik om bestanden over te zetten altijd gewoon een usb kabel, dat werkt voor overzetten van bestanden perfect en snel zonder dat je software hoeft te installeren. Je prikt de kabel zo onderin de nokia.

Als je bluetooth wilt gebruiken moet je denk ik de nokia hgewoon even laten zoeken naar blue tooth apparaten, hij zou dan je pc moeten zien.

Laatst bewerkt:
Ja, dat zal ook makkelijker wezen voor me, maar ik heb nu zo'n bluetooth adapter gekocht en vind het zonde als het niet werkt, en dat ik daarom een usb-kabel moet aanschaffen, terwijl hij het wel gewoon zou moeten doen.

dan toch de nokia eens laten zoeken.

Overigens gebruikt de nokia een standaard kabel.

De Nokia laten zoeken? Hoe bedoel je?

En een standaardkabel? Ik heb geen kabel bij m'n mobiel gekregen.

Laatst bewerkt:
Als je in het menu kiest voor blueu tooth kan je kiezen voor zoeken naar audiotoebehoren. Als je daarvoor kiest gaat hij zoeken naar bluetooth apparaten.

Ik ga er even vanuit dat je de optie blue tooth hebt aangezet.

"Audioverbinding bestaat al." Zegt hij dan. De verbinding is er.. in ieder geval. Maar bestanden er op zetten doet hij niet.

Laatst bewerkt:
misschien even verbreken en opnieuw zoeken en verbinden.

Als ik in de auto problemen heb om met blue tooth te verbinden helpt dat vaak.

Meestal is er ook wel een wachtwoord/code nodig.

Ik heb het geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet.

Zou ik het via het programma van de bluetooth adapter moeten doen? Of via Nokia PC Suite? Of zou het allebei moeten werken?

Bluetooth probleem Nokia 6300

Op de Nolia site heb ik de Nokia PC Suite 7 gedonwload en toen kon ik ook via Tosibha bluetooth communiceren.

Ik heb een Sitecom Bleutooth USB adapter en dat werkt nu perfect.

Alleen ik moest eerst even PC Suite 7 donwloaden en dan werkt het allemaal vanzelf

Ik moest een wacht woord invullen op de computer en daarna op de telefoon en toen werkte het allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan