Nokia E72 geen verbinding met draadloos modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank R

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
Hallo,

Ik kan geen verbinding tot stand brengen tussen mijn Nokia E72 en draadloos modem, krijg de foutmelding "ongeldige servernaam" op de Nokia.

Verder informatie:
modem: speedtouch 780
veiligheidskey: webkey (code is standaard die achterop het modem staat). deze key ook ingevoerd in de Nokia E72.

Groet,
Frank

Hallo Frank,

Is dit de eerste keer dat je verbinding wilt maken met deze/een draadloze router?
ik had dat zelfde probleem. Na heel lang zoeken kwam ik erachter dat de homepage van het internet op mijn nokia de mobiele startpagina van KPN was. Deze is alleen te openen op je telefoon via de internetverbinding van je mobiele provider en niet via een draadloze router. Ik heb toen google als homepage ingevoerd, en het probleem was verholpen. Je kunt als het goed is 2 verschillende homepage's in de nokia invoeren. 1 voor het gebruik van internet via je mobiele provider als je die hebt (en dat lijkt me logisch als je een smartphone hebt) en 1 voor het gebruik van de nokia via een draadloze router. Vraag me nu niet hoe dat moet, maar de handleiding van de e72 zal uitkomst bieden.

Succes ermee.

Gr, Rob

Rob,

Ik heb in mijn nokia via WLAN-WIZ de homepage aangepast (Google). Volgens deze wizard heb ik ook verbinding, echter wanneer ik wil gaan browsen krijg ik wederom de melding ongeldige servernaam. Wat nu?

Groet,
Frank

Hallo Frank,

Het enige wat ik je dan kan adviseren is om even contact op te nemen met Nokia. Je moet even zoeken waar er een Nokia Service Point bij jou in de buurt is. Dit probleem is bij hun bekend en zij zullen dan sneller met een oplossing komen. Of iemand anders in dit forum moet hier het antwoord op weten. Ik weet het op dit moment ook even niet verder.

Gr, Rob

Nokia E72 maakt wel verbinding, maar kan niet op internet

Ik kom terug op mijn probleem wat betreft de verbinding van de mijn modem (speedtouch 780) en nokia e72. Ik heb wel verbinding maar kan niet op internet. Dan krijg ik de foutmelding "ongeldige servernaam" Op verschillende forums gezocht en het blijkt dat dit probleem nokia e72 met speedtouch 780 wel vaker voorkomt, maar dat de oplossing niet voorhanden is. Wie weet of dit uberhaupt opgelost kan worden?

Groet,
Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan