Nokia N97 kan geen SMS meer versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bornetto

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Hallo allemaal,

Mijn dochter is in het bezit van een Nokia N97, en sinds vorige week donderdag kan ze geen SMS meer versturen, wel ontvangen. De te versturen berichten blijven in haar outbox staan. Wanneer de GSM kaart in een ander toestel wordt gestopt, kan ze wel versturen. Ik heb mijn kaart al in haar toestel getest en toen lukte het ook niet. Het ligt dus duidelijk aan het apparaat. De rest van de toepassingen werken prima. Ik heb al geprobeert het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, maar dat doet ' ie niet. Ook heb ik inmiddes gelezen dat zij niet de enige is. Heeft iemand dit ook en inmiddels een oplossing gevonden?

Gr, Bornetto

Heeft misschien wat te maken met simlock?
Tja, Nokia, echt niet mijn favoriete merk!

Het toestel is niet simlockvrij. Het werkt alleen met sim van KPN en Hi. Hij is slechts een paar maanden oud en heeft het altijd goed gedaan.

Jij ook de beste wensen voor het nieuwe jaar trouwens!

Gr, Bornetto

Het toestel is niet simlockvrij. Het werkt alleen met sim van KPN en Hi. Hij is slechts een paar maanden oud en heeft het altijd goed gedaan.

Jij ook de beste wensen voor het nieuwe jaar trouwens!

Gr, Bornetto

Als het goed is kan een toestel die niet simlockvrij is, maar 1 simkaart aan, dat is de originele die je er bij hebt gekregen.

Als het goed is kan een toestel die niet simlockvrij is, maar 1 simkaart aan, dat is de originele die je er bij hebt gekregen.

Deze valt in de categorie ''onzinnige antwoorden''...
Het maakt niet uit welke simcard je in het toestel plaatst, als het maar van dezelfde provider is !
Alleen gsm's van Telfort en Orange hebben echter naast de simlock ook nog een zogenaamde GID lock.
Dat houd in dat je geen abonnement simcard in een prepaid toestel van dezelfde provider kan stoppen...

Hallo RooiFik,

Terwijl ik na zat te denken om hier een "neutrale" reactie op te geven was jij me voor. Je hebt namelijk gelijk. In een b.v. gelockt toestel van Hi kan je ook een KPN card stoppen.

Maar ik zou graag mijn probleem op willen lossen. Het feit dat ik het toestel niet terug kan zetten naar de fabrieksinstelling geeft mij te denken dat er wat met de software aan de hand is. Ik denk dat ik het beste maar naar een Nokia Service Point kan gaan en hopen dat die er een oplossing voor hebben.

Trouwens valt dit toestel onder de garantie, dus echte zorgen maken we ons niet.

Bedankt voor jullie reacties.

Gr, Bornetto

Deze valt in de categorie ''onzinnige antwoorden''...
Het maakt niet uit welke simcard je in het toestel plaatst, als het maar van dezelfde provider is !
Alleen gsm's van Telfort en Orange hebben echter naast de simlock ook nog een zogenaamde GID lock.
Dat houd in dat je geen abonnement simcard in een prepaid toestel van dezelfde provider kan stoppen...

Sorry, dat wist ik niet. Ik dacht dat ik gelijk had.:o
In ieder geval weet ik het nu wel, bedankt!:thumb:

Wellicht dat t probleem ondertussen opgelost is.
Ik liep afgelopen dagen echter ook tegen dit probleem op.
Een software update was voldoende om de problemen op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan