Nokia PC Suite

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geetje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Goeienavond.

Nou, hier mijn vraag maar eens neerpoten.
Ik heb van de week een Nokia 3500 classic gekocht. Geen wereldwonder, ik weet het, maar daarmee kan ik bellen, sms'en en wat voor mij ook belangrijk is, mijn outlook synchroniseren met de laptop. Tenminste, dat zou moeten kunnen.
Afijn, PC Suite geïnstalleerd, en de telefoon aangesloten op de laptop. En zowaar: alle gegevens gingen zomaar over.
Wat dingen veranderd in de agenda, en ik wil nog een keer synchroniseren.
En nu komt het probleem. Want het deed het dus niet. We dachten dat we wat fout gedaan hadden, en deïnstalleren PC Suite, opnieuw installeren, en jawel, het gaat weer goed.
Nu blijkt dat iedere keer als ik de computer afgesloten heb, het PC Suite niet meer werkt. Tsja, en het lijkt me toch bepaald niet de bedoeling dat dat je iedere keer dat PC Suite opnieuw moet installeren.

Even voor de volledigheid:
de laptop is nog niet zo oud, en draait op Vista Home Basic.
De driver voor de kabel zit bij PC Suite in, want we kregen in de telefoonwinkel de tip op die op te zoeken, maar dat werkt dus ook niet.

Iemand enig idee?????????????

Je zegt: Hij deed het niet. Maar kun je daar misschien wat duidelijker over zijn? Kon je een knop niet meer aanklikken, kwam er een foutmelding? Kortom: wat gebeurt er wanneer je op de knop 'nu synchroniseren'-knop drukt?

Nou, hij doet dus helemaal niks.
Omdat ie de telefoon dus niet herkent, kan ik hem ook niet aanmelden, en kan ik dus niks. Helemaal niks. Niet synchroniseren, geen bestanden over zetten.
Echt, gewoon, helemaal niks.
Nou ja, gewoon.

Het schijnt aan PC Suite te liggen, maar dat weet ik niet zeker. We hebben al gehoord dat het aan de kabel kan liggen, maar dan zou ie het toch de eerste keer ook niet moeten doen?

Als je de kabel aansluit, wat wordt er dan op je telefoon aangegeven? Bij mij (wel een ander toestel) krijg ik de optie voor bestandsoverdracht of PC Suite. Wat je zou kunnen proberen is het aansluiten van je toestel, en dan de USB-drivers te installeren. Wanneer windows deze niet gevonden kunnen worden, staan ze waarschijnlijk wel op de CD die je erbij hebt gekregen. PC Suite zou je toestel dan wel moeten kunnen vinden. Uit ervaring weet ik echter wel dat het installeren van de USB-drivers van de Nokia-telefoons soms wel eens problemen oplevert.

Ik weet niet of je bluetooth op je computer hebt? Middels bluetooth valt er weinig te installeren omdat het in principe generaal compitabel is met elkaar. Daarbij is het draadloos, en heeft PC Suite de optie om je toestel gewoon te herkennen als je in de buurt van je computer bent. Kun je even aangeven of je bluetooth hebt?

Overigens heeft Nokia ook een goede Customer Care die per telefoon te bereiken zijn (gewoon een 070-nummer) en per e-mail: *klik

Tsja, ik krijg dus helemaal niks in het scherm. Alleen dat ik een telefoon aan kan sluiten, maar dan is ie al aangesloten.
We hebben ook alles al geinstalleerd, herinstalleerd, en ga zo maar door. Maar iedere keer, als we de computer opnieuw opstarten, dan zijn alle verbindingen weer weg.
Volgens mij, en dat hoor ik nu vaker, is het enige een blue tooth donkle aanschaffen. Dat schijnt het dus altijd te doen. Geen idee waarom ie het dus met de kabel niet doet.
Oh ja, op de telefoon zit wel blue tooth, maar op de pc heb ik het dus niet. Maar volgens mij ga ik daar dus even verandering in aanbrengen:D

Dank je wel voor de reactie.

Ik denk dat een bluetoothdongletje aanschaffen wel de makkelijkste optie is. Zoals ik al aangaf zijn deUSB-drivers van Nokia niet eltijd even prettig om toe te passen. Die bluetoothdongles zijn tegenwoordig ook niet zo duur. Voor minder dan tien euro heb je ze al. Wil je die hele kleine, dan zijn ze een Euro of 15. Lekker draadloos en geen geklooi met installeren (je krijgt er hoogstwaarschijnlijk wel een CD bij, maar die moet je niet gebruiken. Gewoon de standaard Windowsdrivers werken i.c.m. PC Suite prima).

Nou, vanmiddag toch de telefoonwinkel nog maar eens een keer binnen gelopen. En zij zijn er eigenlijk van overtuigd dat het door Vista komt. En dat blue tooth dus ook niet zal werken, net als infrarood niet zal werken.
Nu is mijn laatste hoop de buurman, cq computernerd, die het bij zijn vriendin ook aan de praat gekregen heeft na heel veel getob. Hopelijk wil hij er bij mij ook de tijd aan spenderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan