non-system disk or replace and strike any key when ready

Status
Niet open voor verdere reacties.

joppe1964

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2003
krijg mijn laptop niet meer aan de gang,
hij liep vast en wilde hem opnieuw opstarten,
ben eerst het volume gaan kontroleren op fouten,
hij bleef bij de laatste fase op 95 % hangen en starte hem weer opnieuw op, dit lukte niet meer, heb toen de 6 opstartdiscettes gebruikt, maar hij doet niks meer nu, alleen af en toe hoor ik mijn schijf ? :evil:

Staat er nbog belangrijke data op ?
Als NEE, probeer eens een nieuwe installatie vanaf je XP cd's met een format (geen quickformat).
Lijkt erop dat ie de bootsector niet kan vinden, je zou ook kunnen proberen een nieuwe MBR aan te maken.

niet echte belangrijke informatie,
maar hij doet ook niets meer met de xp cd :rolleyes:

Hoe bedoel je exact hij doet niets met de xp cd ?
Start ie niet op vanaf cd, geeft ie een foutmelding oid ?

Heb je in de bios wel ingesteld dat ie eerst naar de cd-rom drive kijkt voor bootdevice en daarnba pas naar de hdd ?

Da's wel heel vreemd, weet je zeker dat je het goed doet .....

Bios staat nl helemaal los van hdd's en dergelijke.....
Of het mainboard zou stuk moeten zijn maar meestal gaat ie dan gewoon helemaal niet aan....

Dus gok dat je iets verkeerd doet.

Wat voor merk/type laptop is het ?

Bij compaq is de bios key meestal F10 soms ook F2 of DEL

Je dient deze knop in te drukken voor hij je schijven controleerd, dus welke schijven zijn aangesloten op bv primary master en pimary slave

Lijkt er toch op dat je HDD dan echt fysiek stuk is, weet niet of je er nog garantie op hebt, maar dan zou ik hem zeker terugbrengen voor reparatie !

PS. Kan je nu wel in de BIOS ?

Lijkt me niet alleen een probleem met de harde schijf, zou zoals Gforze al aangaf gewoon terug gaan naar de leverancier.
Fout in de schijf, OK. Maar ook niet meer in je BIOS?

hij is nu voor de tweede keer aan het laden met mijn xp cd erin.

maar de eerste keer stopte hij en gaf hij de melding,
zie titel

Bij een melding Non-system disk kan het zijn dat je een partitie(werk je met partities?) geactiveerd hebt waar geen systeem op staat.

Je geeft aan een schijf van 3GB te hebben, wat al een ongebruikelijke grootte van een schijf is.

Heb je meerdere schijven/partities? Zo ja, hoe is de indeling?
Op welke schijf staat welk systeem?

Misschien is zijn schijf in partion ingedeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan