• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Noob in exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeboem

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Hoi allemaal,

ik heb even een vraag je over exel

ik moet steeds mischien wel 100x bijna de zelfde formule met de hand invoeren. Nu dacht ik zo dat dat mischien ook wel automatisch tedoen is.

de bedoel ik is dat bv cel C5 en C6 met elkaar vermedigd vuldigt wordt en dat de uitkomst in cel C7 komt.
Maar cel D5 en D6 moeten ook met elkaar vermedigt vuldigt worden en die uitkomst moet in cel D7 uitkomen.

Dit moet zo mischien wel 100x gebeuren. is daar ook een formule voor of iets dergelijks? of moet dat allemaal met de hand gedaan worden?

greetz Jeboem
en alvast bedankt.

tja, een andere manier dan een formule is gewoon de cel waarin de berekening staat (C7) in een klap 100x naar beneden te kopieren middels "slepen". (kost je ongeveer 2,5 seconde...............)

Nuance : selecteer C7, klik rechts en kies voor kopieren, klik 1x (links) op Cel C8 en houdt de muisknop ingedrukt en vervolgens sleep je de muis 100 cellen naar beneden in de C kolom.

Laatst bewerkt:
Hoi Jeboem,

Ik weet niet of ik jouw vraag goed begrijp, maar je kunt het volgende doen.

Staat al jouw data onder elkaar, en maak jij de formules zeg maar naast de data?

Zo ja, dan kun je autodoorvoeren (bij geselecteerde cel rechtsonder de cel selecteren veranderd in een zwarte plus) gebruiken om de formules door te kopieren.

Vermits deze natuurlijk relatief ingevoerd zijn, anders kunnen er problemen ontstaan!

Succes,
p.s, je kunt zowel horizontaal als verticaal autodoorvoeren!

mensen allemaal bedankt!!

het werkt en scheelt weer een bult tijd :d

greetz Jeboem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan