nOOb: Ontwerp groenteboer systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mafketel2001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2008
Ik ben enkele dagen met access aan het stoeien om een soort van groenteboer systeem op te zetten.
Ik weet zeker dat dit kan, maar het frustreert mij dat ik er niet uit kan komen. Ik heb enige ervaring met het aanpassen van simpele access projekten, maar het opzetten van een nieuwe gaat mij nog niet soepeltjes af.
De opzet is simpel.
Ik heb een tabel met artikelen, en een prijs per kg.
Nu wil ik op een formulier dmv wisselknoppen in een veld het artikel selecteren,
in een ander veld het gewicht in vaste waarden (0,5- 1- 1,5 en 2 kg) en vervolgens de gegevens op een etiket laten afdrukken.

Nu, veel verder dan de tabel en het grafisch opzetten van de knoppen kom ik niet.
Als ik het goed begrijp moet ik een query invullen met een waarde uit de wisselknoppen maar hoe doe ik dit?

bVd jeroen

Bedankt voor de link! `t is eigenlijk best eenvoudig als je eenmaal weet hoe het moet. Ik kan nu dmv een druk op de knop de desbetreffende groente selecteren en de prijs bekijken in een query. Nu zit ik echter nog met een volgend probleem, ik heb naast mijn selectievak voor de groente een groepsvak voor het gewicht. Ik kan hier kiezen uit een aantal standaardgewichten. Dit gewicht moet vermenigvuldigd worden met de waarde €/kg uit de query van de gekozen groente. Dit moet weergegeven worden op het formulier.

Kan dit, en zo ja hoe maak ik die terugkoppeling van de query naar het formulier?

Het is uiteindelijk de bedoeling dat het systeem zelf de prijs berekent van de groente, deze weergeeft en op een later tijdstip afdrukt, maar in het formulier moet de voorgestelde prijs wel gewijzigd kunnen worden. Hoe doe ik dit?

Zal ongetwijfeld kunnen, maar ik maak daarvoor een Rapport of gewoon een "Run Query" knop zodat je het daarin kunt opzoeken.

Volgens mij moet dit kunnen met dlookup. Ik ben er een poos mee aan het stoeien geweest maar kom er niet meer uit. Ik wil dus op het formulier de prijs per kg uit een tabel halen na het selecteren van een soort groente.
Moet ik de dlookup naar de query verwijzen of naar de tabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan