Nooit genoeg PAR2

• Onderwerp starter Onderwerp starter rabin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je geeft KB/s aan en niet Kb/s, dit heeft te maken dat het ene Bytes is en het andere Bits.

Veel mensen verwarren nogal eens de begrippen 'bit' en 'Byte', en de daaruit volgende begrippen zoals kilo-bit en en kilo-Byte en de afkortingen zoals kbit en kB . 1 Byte bestaat uit 8 bit's. Een Byte is dus 8 keer zo groot als een bit.
Als standaard wordt Byte met een hoofdletter geschreven en bit dus met een kleine letter, op die manier zijn deze 2 dus ook te herkennen in afkortingen.
Byte wordt dan afgekort tot 'B' en bit blijft gewoon 'bit' maar soms dus ook afgekort tot alleen 'b'. Voorbeelden :

kB = kilo-Byte
MB = Mega-Byte
GB = Giga-Byte
TB = Tera-Byte

kbit = kilo-bit
Mbit = Mega-bit
Gbit = Giga-bit
Gbit = Giga-bit 1.000 Bytes
1.000.000 Bytes
1.000.000.000 Bytes
1.000.000.000.000 Bytes

1.000 bits
1.000.000.000 bits
1.000.000.000.000 bits
1.000.000.000.000 bits
Bron:
http://www.cyxla.com/uitleg/uitleg_b.html

haha, bedankt crash, zo leer je nog eens wat he. Je krijgt nooit nuttige dingen op het gymansium geleerd haha:D . Maar dat klopt dus wel een beetje denk ik, 350 × 8= 2800 kbit/s. Ik weet niet waar die andere snelheid dan allemaal heen gaat, maar goed. Ik download nou gemiddeld met 400 KB/s= 3200 kbit/s. Kan het ook niet zijn, omdat ik net ewaka aangeschaft heb, dat ik langzaam meer van mijn snelheid kan gebruiken. Zoiets had ik ergens gelezen. Anders misschien eens tijd dat pappa een beter aanbod, of een andere provider pakt. Heeft iemand daar misschien nog tips voor wat voordelig is enzo?

Groeten,

D RA*bI^n:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan