Noordenwind naar behoefte aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg ze in het geheel niet op het rapport...
Nu weet ik ook niet goed hoe ik die er bij in krijg...

Waarschijnlijk moet je de bron van je Rapport nog aanpassen. Kijk eerst eens naar de Recordsource van het rapport. Als je daar al een query hebt, zul je die moeten aanpassen zodat de extra velden uit het subformulier er ook bij komen.
Eventueel kun je natuurlijk ook een subrapport maken, op basis van de gegevens uit het subformulier. Door het subrapport te linken aan het hoofdrapport, heb je dezelfde constructie als bij je formuller.

Dat heb ik dus geprobeerd, wat helaas resulteerde in een niet werkend fomrulier(thnkgod voor backups)...

Ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie, ik heb het subform aan de praat gekregen, maar dan gebasseerd op de tabel accommodatie(waar dus accommodatie ingevoerd kunnen worden).

Moet ik daar dan in het formulier een relatie leggen?
Ook heb ik het idee dat wat ik invoer het form, niet de info is die op het rapport verschijnt, hoe zorg ik ervoor dat dat realtime gebeurt?

Jij hebt me al eens een voorbeeld gestuurd van een filter, maar volgns mij is dat niet helemaal wat ik hiermee zou moeten doen..

Ik Krijg nu de indruk dat je het subformulier op dezelfde tabel baseert als je hoofdformulier. Als dat zo is, heb je denk ik maar één formulier nodig. Kun je anders de meest recente versie posten?

En dan graag in 2003 format ....

Als je denkt dat je mij op deze manier aan de 2007 versie krijgt, dan heb je het mis.... :D

Deze doet het wel, alleen gaat alle VBA code van de knoppen verloren. Zit er nog iets in dat ik nodig heb?
En de reden om geen 2007 te gebruiken is heel simpel: ik vind het een baggerpakket! Echt één van de slechtste versies die Microsof ooit heeft uitgebracht. Ik hoop (tegen beter weten in waarschijnlijk) dat 2010 wat beter is...

Ok, gelukkig......
Ik weet niet of je daar wat van nodig hebt, ik denk het haast niet , knoppen zijn eigenlijk meer een verwijzing of sluiten...

Dat is een goede reden, ik heb helaas niet anders dan 2k7.:(

Als je denkt dat je mij op deze manier aan de 2007 versie krijgt, dan heb je het mis....

Kwestie van tijd, of ga je binnenkort met pensioen? Mijn werkgever gaat dit jaar of volgend jaar over op 2010.

Hmm, nu ook even geprobeerd de velden te laden op het hoofdformulier, dus zonder gebruik van subformulier, dat werkt dus niet:(...

Maar goed nu vind ik het gebruik van een subform dan ook niet heel erg, echter, ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om de info die ik invoer in het formulier, met een druk op de knop in het rapport te krijgen.

Waar ga ik de fout in?

Op welk formulier wil je die knop hebben eigenlijk? Ik zie een aantal formulieren staan, en een paar subformulieren waar knoppen op staan die niks doen (omdat de code niet is meegeconverteerd) waarvan de namen ook niet duidelijk maken wat ze zouden moeten doen.

Die wilde ik maken op het formulier offerte invoer.
Zodat je één formulier hebt waar je kan invoeren, en dan vervolgens met een druk op de knop dat er een offerte uitrolt..

En wat is het doel van de tabellen <Offerte Invoer> en <Offerte Opgeslagen> ? Lijkt mij een beetje dubbelop!

Ik dacht dat ik beide nopdig had, een voor invoervelden ophalen, en een voor het opslaan van gemaakte offertes
maar zo te horen ben ik overduidelijk dubbelop bezig, en kan het veel beter...

Sorry, my first encounter met Acces...:P

Bedankt voor al jullie input/tips/en uitleg, helaas gaat dit projectje even een tijd op hold.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan