• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Norm berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sloekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Ik heb een probleem.

Ik heb een bestand waar een norm wordt berekend.
Dit gaat goed tot een uur als men hier onder komt dan klopt het niet meer.

B.v als de norm 10 per uur dus je hebt 80 gedraaid in 8 uur heb je de norm gehaald maar draai je 40 dan heb je maar 5 per uur gedraaid dan zit je onder de norm.

Als ik nu 1 draai in 10 min. dan zou de norm ook goed moeten zijn.

Wie kan mij verder helpen?

Zie bijlage:Bekijk bijlage Norm.xlsx

Gr. Sloekie

Zonder je bestand bekeken te hebben, lijkt mij wat je schrijft niet helemaal logisch.
Je zegt dat de norm 10 (aantal ?) per uur is en dat dan, als er in 10 minuten 1 'gedraaid' wordt, de norm ook gehaald wordt. Die twee zaken zijn met elkaar in strijd, want:
als de norm 10 per uur is, dan wil dat zeggen dat de norm voor 10 minuten gelijk is aan 10/60 x 10 = 1,67 . Aangezien 1,67 groter is dan 1, wordt de norm dus niet gehaald als je 1 'draait' in 10 minuten.

Ik zal het proberen om het anders uit te leggen.

wij hebben boxen waar 180 stuks materiaal op ligt.
Nu moeten er in 1 uur 10 boxen gedraaid worden dat is de norm.

Maar zou je het bestandje kunnen bekijken.

Want je hebt gelijk wat betreft de berekening.
Maar als ik nog ca.10 minuten nodig heb om nog 1 box te draaien dan ben ik voor de rest van de dag klaar dus de lijn staat verder stil.

Gr.Sloekie

Met de computer waar ik nu achter zit, kan ik geen Excelbestanden openen en bovendien moet ik nu naar elders en kan er dus helaas niet verder op ingaan, het spijt me.

Maar als ik nu de draaitijd op 6 min heb staan dan blijft de norm 10.

Terwijl je maar 1 box draait kan dit ook anders.

Verder is het perfect.

Gr.Sloekie

Kan dit iets duidelijker uitgelegd worden, ik begrijp nl niet wat je wilt/bedoelt.

Kun je het onderste gedeelte van het bestandje eens handmatig ingeven welke uitslagen je wilt.
Ik hoop dat ik je dan wel begrijp.

Bijlagen

als er 1 box gedraaitd wordt dan zou deze toch geen 10 moeten aangeven maar 1 als je deze in 6 minuten klaar hebt .

Dat klopt maar je hebt staan;Aantal boxen behandeld per uur:
Als je 1 box in 6 minuten doet dan doe je dus 10 boxen /uur
En dan kom je dus precies aan de :Norm box/uur
Kolom H en I zijn gelijk.

Waarom wil je er een 1 hebben staan dit staat toch ook al in cel F30?

Daar heb je gelijk in dus ik laat het zo.
Want die van jou werkt perfect.

Alvast bedankt.:thumb::thumb:

Gr. sloekie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan