norm per shift

Status
Niet open voor verdere reacties.

dummy1

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
Beste mensen,

Ik wil een formulier maken in access waarin de operartionele leiding het aantal medewerkers (shovelmachinist, kraanmachinist, operators, ...) kan invullen wat zij hebben ingezet.
Op zich is dat geen probleem, echter verschilt de "norm" per dienst.

Ik zou dus ongeveer het volgende willen realiseren:
Vroeg Norm Vast Inhuur
Kraanmachinist 1
shovelmachinist 1
Operator 1

Laat Norm Vast Inhuur
Kraanmachinist 2
shovelmachinist 2
Operator 2

Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Ik zou de twee diensten gewoon in eenzelfde record zetten, en dus het formulier hierop baseren.

Maak in de tabel de velden datum, Vr_kraanmachinist, Vr_Shovelmachinist, Vr_operator, Lt_kraanmachinist, Lt_Shovelmachinist, Lt_Operator aan.

Vervolgens maak je het formulier aan via de Wizard en dan gewoon de layout zodanig rangschikken dat er een duidelijke scheidinglijn is tussen vroeg en laat.

Als je dan een zoekfunctie maakt via datum kan er worden gekeken wie op welke dag vroeg en wie laat had.

Hopelijk heb ik je goed begrepen, zoniet horen we het wel ;)

Ik zie zelfs het nut niet in van aparte velden voor de verschillende functies; dat hoort wat mij betreft toch in één veld, met eventueel een brontabel of een <lijst met waarden> als bron. Hetzelfde voor de norm: ook een keuzelijst met een lijst met waarden. Zelf zou ik in die brontabel ook een veld Norm opnemen. Op je formulier vul je dan het tekstveld Norm met de keuzelijst die je gebruikt voor de functies. Simpel en doeltreffend...

Berekenen effectiviteit inzet

Heren,

Dank voor jullie reaktie.
Bijgaand stuur ik even een klein excel voorbeeldje van wat ik graag wil realiseren in access. Dit geeft misschien een iets duidelijker beeld.
Per shift is de opkomst dus anders gebudgeteerd en wanneer de actuele inzet wordt ingevuld, moet access het verschil inzet versus budget berekenen.
De grijze cellen zijn de invul/keuze cellen, de witte zijn enkel even voor de berekening gemaakt. Ik ben erg benieuwd hoe ik dit het beste kan maken.

Groeten en alvast dank!:)

Bijlagen

Krek wak zei: een tabel voor je functies, met de normwaarde, en een tabel waarin je de feitenlijke shift (per dag? Ik zie geen datumveld...) bijhoudt. In een query koppel je die twee tabellen aan elkaar, en bereken je de verschillen. In een rapport, of doorlopend formulier, zie je dan de totalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan