Normal-style indent

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakkemaz

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hallo

Weet er iemand van jullie hoe ik bij Word 2000 het inspringen van de Normal-style kan linken aan de voorgaande Header-style die gebruikt is?

vb.
Header 1
....Hier komt mijn normal.
....Header 2
..........Hier komt mijn normal.
..........Header 3
..............Hier komt mijn normal.

Alvast bedankt

Jan

Hallo J.

Klik in de alinea met de betreffende opmaak.
Kies menu Opmaak > Opmaakprofiel ....
en onderin dit dialoogvenster op Wijzigen .....
Bij 'opmaakprofiel voor volgende alinea' kan je kiezen voor het door jou gewenste opmaakprofiel.

Succes

Bij mij lukt dit niet, als ik bvb na Heading 1 de Normal als style instel (via Style for following paragraph), dan is de inspringing nog steeds zoals ze in de Normal-style gedefinieerd staat.
Ik zou dan graag hebben dat de normal iets meer inspringt dan de daarbovenliggende kop. Zoals het nu is, spring kop3 bij mij verder in dan de normal.

Zit waarschijnlijk weer in een detail, maar ik vind het niet ...

bedankt

Hallo J.

Nu begrijp ik hem.

De oplossing zit hem niet in het toepassen van het opmaakprofiel Normal-style. In dit opmaakprofiel ligt namelijk ook het inspringen van de alinea besloten.
Hoe dan wel

Feitelijk wil je een opmaak die gebaseerd is op (bij jou) header 2; header3 etc.
Je maakt dus een nieuw opmaakprofiel aan voor elke "header", (bijvoorbeeld met de naam Normal-header 2; etc.) die gebaseerd is op de opmaak van je headerprofielen.
Het enige wat je - mogelijk - dan in het nieuwe opmaakprofiel nog aan moet passen in lettertype en - grootte en klaar is kees ..... toch?

Succes Teun

Mocht je nog eens een vraag hebben, dan kan je me ook rechtstreeks benaderen onder: t.van.veelen@chello.nl

Ah, is dit toch de enige manier? Ik had dit al wel ver in gedachten, maar dacht dat dit nogal omslachtig was.
Dan is het misschien toch gewoon makkelijker op de knop "Increase indent" te drukken.

Alvast bedankt voor je hulp!

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan