Normale installatie ipv Hp's Recovery Cd's?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaka1977

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
hallo allen,

sindskort ben ik in het bezit van een hp (pavilion dv51299ed) laptop, voorheen heb ik altijd met dell gewerkt en wie waren zo netjes om 2 cd's te leveren. Het besturingssysteem zat op de ene en op de andere de drivers. Op deze manier had ik enigzins de controle over mijn installatie. op die manier kan ik zelf uitmaken wat, waar (op welke partitie) wordt geinstalleerd.

in mijn oude dell zat nog een 320 GB Hd die ik voorheen in gebruik had en waar al mijn bestanden op zaten (uiteraard op partities) me van geen kwaad bewust heb ik deze schijf in de nieuwe laptop geplaatst en de recovery procedure uitgevoerd. Ik dacht dat het systeem geinstalleerd zou worden op C: en de rest van de partities met rust gelaten zouden worden. Tot mijn verbazing heeft de recovery procedure van mijn hele schijf 1 partitie gemaakt :mad: dit wil ik absoluut niet! en zou graag van jullie willen weten of er een andere manier is om de installatie uit te voeren op een hp laptop waarbij ik zelf kan aangeven wat er gebeurt zoals dit gebruikelijk is bij een besturingssysteem? ook zou ik willen weten hoe ik de recovery procedure kan uitvoeren zonder dat andere partities ongedaan worden gemaakt? graag zie ik jullie reacties tegemoet en alvast mijn dank. :thumb:

Je zou een normale windows installatie kunnen uitvoeren met een normale OEM cd. De code op de sticker zou je voor een OEM installatie mogen gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan