Normale modus doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

daan00

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Hallo iedereen,
Ik heb 3 weken geleden een laptop gekocht.. Maar hij werkt niet meer in normale modus! :confused:
Hij begon vreemd te doen na een schijfcontrole die ik had onderbroken (hij liep vast), nadat ik de schijfcontrole wel volledig had uitgevoerd kreeg ik minstens elke minuut de melding "Taakplanner engine werkt niet meer en is gesloten", maar voor de rest deed hij het nog normaal. Een paar dagen daarna toen ik hem aan wou zetten kreeg ik ipv mijn bureaublad een zwart scherm na het welkom scherm, en na een paar keer herstarten deed hij weer normaal. De volgende dag echter bleef ik dit scherm krijgen, ik heb hem toen meerdere keren herstart maar ik bleef dit scherm krijgen. Zo nu en dan krijg ik wel mijn bureaublad terug, maar hij loopt vervolgens vast als ik alleen al een icoon 1x aanklik. Hij doet het nu alleen nog in veilige modus. (hij start overigens gewoon in normale modus op, ondanks dat die het niet doet). Ik heb een virusscan gerund (in de normale modus), daar vond hij 1 trojan, maar de laptop crashte elke keer als ik hem wou verwijderen. Toen met een malwarescan (in veilige modus) vond hij 7 trojans en die zijn wel verwijderd. Maar hij doet nogsteeds niks in normale modus! Systeemherstel werkt niet (had nog geen backup point gemaakt aangezien ik hem pas 3 weken heb), de optie waarin je hem herstart met de laatst goed werkende instellingen werkt ook niet, en met een foutopsporing geeft hij aan dat er geen problemen zijn.
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?? Ik baal echt want hij is net nieuw :(
Hopelijk kan iemand me helpen..

Hoi,

Omdat je hem nog maar kort hebt, zou ik beginnen met een recovery naar de 'fabrieksinstellingen'

Mocht het probleem dan nog niet verholpen zijn, dan is het wellicht een garantiekwestie ..... en daarbij is altijd de eerste vraag: heeft u al een recovery uitgevoerd.
Vandaar dus .....

Hoe doe ik dat precies en moet ik dan nog evt backups maken?

Uiteraard moet je je eigen gegevens eerst veilig stellen.
En hoe je die recovery uitvoert is helemaal afhankelijk van merk, en zelfs van type laptop.
Dat staat 'ergens' in de gebruiksaanwijzing van het ding beschreven.

De twee meestgebruikte methoden zijn:

- via één of meerdere dvd's die zijn bijgeleverd, of waarvan je bij eerste gebruik een melding hebt gekregen dat je die dvd's moest aanmaken.
- via het indrukken van een functietoets tijdens het opstarten van de laptop, waarna je een menu krijgt waarin je een herinstallatie/recovery/'terug naar fabrieksinstellingen' - optie hebt.

Nou ik heb het geprobeerd om met recovery te doen, maar hij ging toen naar veilige modus (mijn desktop zag er wel anders uit; normaal alles dan een beetje uitgerekt, en nu was alles normale grootte), maar toen liep hij vast. Ik zal denk ik toch de handleiding even moeten doorzoeken. Ik heb er trouwens geen cd bijgekregen, maar ik zal wel even rondvragen of iemand nog een vista cd'tje heeft liggen. Heb je toevallig nog andere suggesties? Of misschien een idee wat de fout kan zijn? Daar ben ik wel erg benieuwd naar..

Nou ik heb het geprobeerd om met recovery te doen, maar hij ging toen naar veilige modus (mijn desktop zag er wel anders uit; normaal alles dan een beetje uitgerekt, en nu was alles normale grootte), maar toen liep hij vast. Ik zal denk ik toch de handleiding even moeten doorzoeken. Ik heb er trouwens geen cd bijgekregen, maar ik zal wel even rondvragen of iemand nog een vista cd'tje heeft liggen. Heb je toevallig nog andere suggesties? Of misschien een idee wat de fout kan zijn? Daar ben ik wel erg benieuwd naar..

Wou dat ik je kon helpen, want raar genoeg zit ik OOK precies sinds vanochtend met hetzelfde probleem. Gisteravond ging alles nog goed en vanmorgen bij het opstarten loopt het na het inlogscherm fout. Ik vul mijn wachtwoord in en dan slaat het lampje van de harde schijf uit en doet hij niets meer.
Ik heb een laptop Pack. Bell met Vista home basic. Het gekke is inderdaad, dat het wel lukt om in de veilige modus op te starten en te werken. Systeemherstel 2x gedaan maar ook geen verandering. Virusscan geeft niets aan tot nu toe (20% voltooid pas)

Zou er mogelijk een 1 februari virus in omloop zijn? Vind het nl. raar dat het bij ons allebei is gebeurd vandaag en ik zag bij een ander forum dat er meer mensen zijn waarbij het vanmorgen is gebeurd?
Ga voor de zekerheid mijn datum van het systeem terugzetten en het dan opnieuw proberen. Laat het wel weten als het heeft geholpen ok?

Weet iemand of er mogelijk sinds vanochtend iets in omloop is en de oplossing er evt. voor?
Thanks

Nou ik had dit probleem al sinds vorige week ;) Dus niet pas sinds gister. Maar ik heb inderdaad ook gehoord dat er iets in de omloop is. Dus misschien had ik de eer van de eerste die het virus te pakken had :confused: Ik hoop voor je dat het lukt om hem met recovery naar een eerdere datum terug te zetten, helaas kan ik dat niet omdat ik geen restore point heb gemaakt. Dus er zit voor mij helaas niks anders op dan een monteur te laten komen.. Maar mocht hij nou nuttige info hebben over het probleem, dan zet ik dat hier neer. Iedereen in iedergeval bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan