Normale PC koppelen aan een VMware server

Status
Niet open voor verdere reacties.

rensjeh

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2012
Dag mensen,

Ik ben een beetje aan het *****n met VMware, en een virtuele server koppelen aan een virtuele pc is zo gedaan.
Maar nu wil ik op mijn PC waar ik mijn vmware server op draai, in het domein trekken.:o
In hoeverre is dit mogelijk, ik kan pingen maar ik kom niet in het domein..
Op de VMware machine heb ik één NAT kaart.

Wie kan mij hier mee helpen? Of heeft hier ervaring mee?

Met vriendelijke groeten,

Rens Heezen

Je netwerkkaarten in VM van NAT naar bridged zetten. Op die manier kunnen alle fysieke en virtuele pc's elkaar zien.

Ja dit heb ik gedaan, maar moet ik dan op mijn fisieke pc nog wat netwerk instellingen doen?
Zoals
IP : 192.168.0.20
SM : 255.255.255.0
DG : Naar de server ip?

DNS: Naar de server ip?

Vooropgesteld dat je inderdaad bridged networking gaat instellen, dan moet je, als je Internet wilt houden op je vmware host, je virtuele netwerk moeten omnummeren naar het netwerk van je vmware host óf het (router-)netwerk van de host omnummeren naar die van het virtuele netwerk (ik ga ervan uit dat minstens de server in je virtuele netwerkje een vast ip-adres heeft).
Uiteindelijk moet de Default Gateway (=je router) bereikbaar zijn vanaf je virtuele netwerk, dus je stelt op alle computers in je virtuele netwerk als DG in het ip-adres van je router.

Zodra je dat hebt gedaan, dan moet je de netwerkinstellingen van de host aanpassen aan die van het virtuele netwerk. Als DNS-server de DNS-server in je virtuele netwerk, de DG naar het ip-adres van je router. Je snapt wel dat je dus eigenlijk je VMWare host behandelt alsof die in het virtuele netwerk hangt (dat is namelijk ook zo, omdat je bridged networking hebt ingesteld :P)

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan