norman ad-aware

Status
Niet open voor verdere reacties.

thobas

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
ik heb een probleem ik heb pas norman ad-aware geinstalleert maar windows beveiliging wilt hem niet detecteren ik snap er niks van ik heb hem presies zo geinstalleert zo als op de site stond en op de brief die ik er bij kreeg maar hij wilt hem niet detecteren.:(

weet iemand hoe ik norman ad-aware wel kan laten detecteren door windows beveiliging?

bedankt alvast

Norman Ad-aware is om Spyware te scannen en geen Antivirus scanner. je zal een antivirusscanner moeten installeren, dan zal de Windows beveiliging wel zien dat je beveiligt bent.

Norman Ad-aware is om Spyware te scannen en geen Antivirus scanner. je zal een antivirusscanner moeten installeren, dan zal de Windows beveiliging wel zien dat je beveiligt bent.

ik kreeg ook norman ad-watch is dat er wel 1 dan?

Nee, dat is de realtime scanner voor Spy/Ad-aware.

In de Norman Suites zitten wel antivirus programma bij, net als de familysuit, maar daar voor zou je even op de norman site moeten kijken.

Over het algemeen is de prijs daarvan best aantrekkelijk. Zelf verkochten we de paketten 3 jaar, 3 gebruikers voor 99 euro. Ik geloof dat dit ongeveer een standaard prijs was van Norman?

In de Norman Suites zitten wel antivirus programma bij, net als de familysuit, maar daar voor zou je even op de norman site moeten kijken.

Over het algemeen is de prijs daarvan best aantrekkelijk. Zelf verkochten we de paketten 3 jaar, 3 gebruikers voor 99 euro. Ik geloof dat dit ongeveer een standaard prijs was van Norman?

die had ik maar toen verlengde ik mijn abonement en kreeg ik een brief met norman ad-ware

Zo zie je maar ... ook bedrijven als Norman, Symantec en McFee zijn gebaat bij virusbakkers. Het één houdt het ander in stand. Die cyclus kom je verdraaid ook 'elders' tegen in digiland. Microsoft komt met een weer geavanceerdere (nou ja) versie van zijn besturingssysteem en kantoorbulk (de bugs krijg je er gratis bij) waarmee weer snellere hardware zijn weg vindt .....
De eindgebruiker kan bijna niet anders meer dan meedraven.
Mijn advies: laat de commercie dit vooral zelf zoveel mogelijk uitzoeken en probeer er zo min mogelijk aan mee te betalen. Dan moet het toch een keer afnemen zou je zeggen ...
Ik werk na een reeks van jaren 'betaald' nu met AVG-free al weer enige tijd .... en dat bevalt me prima ... !!!

Aanvullende informatie:
De standaard Norman virussuite kostte tot 2006, 2007 of 2008 (?) 69 euro voor 3 jaar (single user licentie). Mijn laatste contract verlenging was in 2006 en toen kostte íe mij nog 69 euro. Ik weet dus niet in welk jaar exact de prijs / voorwaarden zijn veranderd.
Tot mijn afgrijzen moest ik 5 maart jl. mijn contract verlengen voor 3 jaar en kreeg ik daarvoor een rekening van 99 euro.
Gebeld met Norman leerde idd. zoals hierboven staat dat de voorwaarden zijn veranderd: het blijven 3 jaar, het blijft hetzelfde pakket, alleen nieuw is dat het thuis op 3 pc's geïnstalleerd mag worden. (bijv. 1 desktop en 2 laptopjes -> één van hem en één van haar).

Op mijn vraag / stelling aan de sales medewerker van Norman dat het recht om op 3 machines te installeren dus ook buiten de deur kan, liet hij een stilte vallen waarna hij lachte.

Zie de potentie: bijv. ouders kopen een licentie, 2 uitwonende kinderen hebben beiden 1 laptopje. Ze wonen zelfstandig. Pa en moe kopen de licentie en delen het nummer met de kinderen. Allen betalen nu 33 euro voor 3 jaar, daar waar zij voorheen per persoon 69 euro betaalden voor 3 jaar. Voordeel: meer dan 50%.

Nu het stilvallen en lachen van de salesmedewerker:
hij zei tegen mij: "u krijgt een officieel antwoord en een officieus antwoord".

Het officiële antwoord luidde als volgt: "Nee meneer, de licentie (3x) geldt voor 1 woning / gezin, zodat Norman op 3 pc's geïnstalleerd kan worden achter de voordeur."

Het officieuze antwoord luidde: "Meneer, laptops gaan ook een woning uit en worden elders op het W W W aangesloten voordat zij 's-avonds weer terugkeren in de oorspronkelijke woning. (Wat dan met studentenkamers achter 1 voordeur..........) Wij van Norman komen echt niet thuis controleren of de 3 machines wel echt in die woning thuishoren. Als u dus met uitwonende kinderen het licentienummer deelt, is dat voor iedereen lekker goedkoop, zolang u maar niet op een 4e machine installeert, want dan gaat het fout. Zodra de Norman server merkt dat er op 4 machines wordt geupdate, dan blokkeert de gehele licentie".

Trek je conclusie........................

Laatst bewerkt:
Haha ja inderdaad dat is een goeie;)
Ik kan best begrijpen dat mensen, vrienden of bekenden, samen een pakket kopen;) dan kost het ongeveer een 10tje perjaar, per persoon om het te mogen gebruiken en dan delen ze gewoon de kosten. Wrm niet;)

Sinds Norman zijn nieuwe beleid heeft uitgerold, moest ik thuis op een tweede machine een andere oplossing vinden dan Norman, want ik heb idd. mijn 2 extra licenties "uitbesteed"................ ;) :D . Op die 2e machine in huis draait (gratis) AVG en ik heb daar niets over te klagen. Waarom ik dan toch de betaalde Norman op mijn hoofdpc heb draaien? Goeie vraag, misschien gevoelsmatig / emotie / tussen de oren / bang zijn voor toch een klein gaatje in de muur bij gratis scanners / anders............, vul het maar in, ik weet het niet.

Haha ja inderdaad dat is een goeie;)
Ik kan best begrijpen dat mensen, vrienden of bekenden, samen een pakket kopen;) dan kost het ongeveer een 10tje perjaar, per persoon om het te mogen gebruiken en dan delen ze gewoon de kosten. Wrm niet;)

Omdat er voldoende gratis alternatieven zijnn die niet per definitie slechtere resultaten geven; AVG Free, Avast, AntiVir

Aangevuld met SuperAntiSpyware ben je voldoende beveiligd

Ik spreek alle talen behalve betalen ;)

Maar thobas, ik denk dat je het beste even contact moet opnemen met norman,
je hebt ze over het algemeen vrij snel aan de lijn en ze zijn behulpzaam

..... de helft van de scanners de andere helft weer opeet, met als gevolg dat weer niets het doet.
Moraal van dit verhaal, backup alles op iets wat niet te herschrijven valt, lijst het in, in een stalen frame, giet het in cement, stop het in een kluis, draai het op slot, slik de sleutel in, schiet de kluis naar een planeet die nog niet is ontdekt, en dan maar hopen dat er geen rare mannetjes op wonen.

Dit is nu écht een 'gebakkenluchtverhaal' waar TS, noch wij ook maar ene m**r mee opschieten ....
Verstandig om je af te vragen wat je nu bijdraagt tot een oplossing en dit soort reacties achterwege te laten .. !!

Tis waar, realiseerde ik me ook op de laatste zin toenk het aan typen was. Daarom mijn reactie er onder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan