Norman Antivirus conflict met Vista (Update)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
“De installatie of update kan niet worden voltooid door een onverwachte fout. Sla uw werk op en klik vervolgens op nu herstarten”.

Probleem oplossing

De nieuwe versie van de persoonlijke firewall in Norman Security heeft Service Pack 1 nodig, maar Service Pack 2 word aanbevolen. Door een bug in Windows Vista worden de Service Packs niet altijd automatisch geïnstalleerd. Via onderstaande links kunt u de Service Packs installeren.

Service Pack 1 is hier beschikbaar: http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=910

Na de installatie van Service Pack 1 is het verstandig om ook Service Pack 2 te installeren. Deze vind u hier: http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=15278

Alle servicepacks zijn geïnstalleerd... Dus wat kan het dan nog zijn? Vista's firewall?

Weet u zeker dat u Windows Vista blijven gebruiken? Het is een van de mislukkelingen/fouten van Microsoft zegt een ex medewerker (Just say'in)

Misschien ondersteund Norman Vista niet meer, zelf heb ik best slechte ervaringen met Norman (Just say'in :p), en ben ik al 2 jaar een tevreden Avast! gebruiker.
Ik zou verder niet weten wat het zou kunnen zijn, misschien Norman updaten of volledig verwijderen met Revo Uninstaller en dan opnieuw installeren

Navigeer naar C:\Program Files\Norman\Download\
Alle inhoud van die map mag u verwijderen.
Navigeer naar C:\Program Files\Norman\npm\bin\
Open niu.exe
Alle verwijderde bestanden worden opnieuw gedownload, dit kan even duren.
Wanneer alles opnieuw is gedownload, geef de pc dan 15-20 minuten de tijd en herstart de pc.
De software zal na de download een selfcheck draaien mbv van de nieuwste downloads, meestal helpt dit bij een reboot loop zoals u nu ervaart.

Helpt dit niet? Neem dan aub contact op met onze helpdesk.

Tel: 023-7890 277
E-mail: helpdesk@norman.nl

Met vriendelijke groeten,
Nick
Norman Support

Alvast bedankt voor de snelle reactie.

We gaan ermee aan de slag en hopen dat het goed komt.

Mocht dit niet zo zijn, wat is er dan nog te proberen?
Norman opnieuw installeren?

Als Norman nog steeds om reboots vraagt is het misschien verstandig om uit te zoeken welke module dit veroorzaakt. Mogelijk dat er toch iets niet goed gaat met Vista en de Norman Firewall, maar dat is moeilijk vast te stellen. Blijft het fout gaan dan zouden we graag een keertje meekijken.

Opnieuw installeren is meestal ook goed.

OPGELOST

Norman heeft niet meer geprotesteerd evenals Vista. :thumb:

Te vroeg gejuicht... Norman vroeg vandaag weer opnieuw op te starten. Als dit zo doorgaat wordt het eraf geknald en gaat AVG erop.
Norman is een beetje aan het rotzooien de laatste tijd. We betalen dus dient het gewoon te werken!

Laatst bewerkt door een moderator:
Was het maar zo simpel.
Wanneer een programma niet goed functioneert op een systeem wil dat niet direct zeggen dat dat alleen aan dat ene, niet goed functionerende, programma ligt. Het probleem kan ook worden veroorzaakt door een combinatie van verschillende programma's of verkeerde instellingen in Windows.

Laatst bewerkt door een moderator:
We mogen er toch wel van uitgaan dat ze Norman weten wat ze doen lijkt me? Win7 update zichzelf zonder al te veel poeha, dus zullen de makers ze eerst wel testen voordat ze ze uitgeven. Ik kan me niet herinneren ooit een conflict te hebben gehad na een update van win7. Wel van perifere software die onder Windows draait zoals Adobe Flash, VLC of Realplayer... Voor zover bekend zijn er geen instellingen veranderd binnen Vista.

Hmm.. Norman is weer opgehouden te protesteren... Ze schijnen zonder bericht vooraf een nieuwe versie uitgegeven te hebben ("Dat kunnen wij, want de klant is niet koning dus waarom de mensen informeren? Het is tenslotte veel leuker ze te frustreren!)
evilgrin0013.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan