Norman gooit alles maar in de quarantaine

Status
Niet open voor verdere reacties.

internettt

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
Ik probeer iets te downloaden maar telkens gooit Norman het in de quarantaine en zegt ie dat het een trojaans paard is. Ik weet 100% zeker dat dat het niet is omdat het een bestand van een vriend van me is en het is ook maar 5 KB.

Als ik dan kijk welke bestanden er in de quarantaine zitten en ik plaats het terug dan zet norman het gelijk weer terug in de quarantaine -_-

Ik kan ook nergens een knopje vinden in de richting van uitzonderingen maken :confused:

Ik heb norman al gemaild maar ik krijg maar geen atnwoord >_<

is dit een grap ofzo?

norman ken ik niet, ik ken wel norton.
bestanden van 5kb kunnen heel goed verdacht zijn.
en als norton zegt dat het een trojaans paard is, dan is dat het ook.

is dit een grap ofzo?

norman ken ik niet, ik ken wel norton.
bestanden van 5kb kunnen heel goed verdacht zijn.
en als norton zegt dat het een trojaans paard is, dan is dat het ook.

Norman bestaat wel degelijk als anti-viruspakket: www.norman.nl
Maar verder ben ik het met emile eens: Als Norman het herkent als een Trojan, dan zal het wel degelijk een Trojan zijn.

Het toevoegen van uitzonderingen is eenvoudig: Rechtsklik op het Norman icoontje in je systeemvak, kies Configuratie-editor, en dan kun je in Algemene Instellingen aangeven welke bestandsnamen en mappen niet gescand moeten worden. Let erop dat je dan ook moet aanvinken in On Demand scanner, On Access scanner (lokale gebruikers) en in On Access scanner (services en externe gebruikers) dat genegeerd moet worden Bestanden uit de uitsluitingslijst.

Succes,

Tijs.

Ik weet toch echt zeker dat het geen trojaans paard kan zijn.

waar? :confused:

norman.jpg

Je had niet vermeld dat je NSS (Norman Security Suite) gebruikte ipv. alleen het Anti-Virus pakket (Norman Virus Control).

In NSS: Kijk in deze handleiding, pagina 28 (30e pagina in je PDF-lezer) voor instructie voor het maken van uitsluitingen.

Succes,

Tijs.

Ok bedankt maar elke keer als ik het probeer te downloade krijg ik dit

error.jpg

maakt niet uit of de scanner aan/uit staat en waar ik um opsla

my bad, dacht echt dat het een grap was.

maar dan zal norman wel een aldi versie van norton zijn:p:D

Al geprobeerd om LightningMS(1).exe toe te voegen in de uitzonderingslijst?
Of misschien LightningMS (1).exe (dus met spatie)?

Schakel anders even tijdelijk alle NSS services uit, m.b.v. Norman_Repair_Center, tabblad NSS -> optie 6 ("Forceert een unload van de NSS processen en services")

Tijs.

Laat dat bijdehandte gedrag maar achterwege.

Tijs.

lol kan ook al niet tegenwoordig.:(

hey wat is dat bestandje van een paar kb dan?
heeft je vriend gezegd wat het was, want ik kan me niet voorstellen dat het geen trojan is.

Het is een client voor een maplestory private server :p

Ik kan um niet op de uitzondering lijst zetten omdat als ik um probeer te downloade krijg ik die error en kan ik dus nergens het bestand aanklikke om bij uitzonderingen te zetten

:(

wel als je de suite uitzet voor dat je gaat downloaden.

Schakel anders even tijdelijk alle NSS services uit, m.b.v. Norman_Repair_Center, tabblad NSS -> optie 6 ("Forceert een unload van de NSS processen en services")

Tijs.

Als ik dat doe kan ik geen verbinding meer maken met IE/Firefox maar bij verbindingen staat nog wel dat ik verbonden ben met het internet

Dan geef ik het op. Je zou voor de grap natuurlijk ook eens kunnen kijken wat een andere virusscanner bij een andere vriend denkt/vindt van dat programma.

Tijs.

als je bij msconfig het tijdelijk niet op laat starten.
kun je het na een reboot openen. daarna weer automatisch op laten starten.
dit zal toch gewoon werken?

als je norman opstart als je computer ook opstart, kun je dat uitzetten.

ga naar start, typ msconfig en ga naar het tabblad opstarten.

daar moet je even alles van norman uitzetten.

dan moet je opslaan en opnieuw je computer opstarten.

als je opnieuw bent opgestart kun je dat virusje openen van 4kb.

als je het geopend hebt en je bent er klaar mee,

moet je norman weer aanzetten. en weer bij msconfig > opstarten alles van norman weer aanklikken.

ik denk dat je het zo wel kan openen groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan