norman of bullguard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tharob

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2009
hallo,

de vraag van wat is de beste virus scanner is hier vast al vaak gestelt. ik heb gezocht maat kon hier specifiek niks over vinden.

ik heb de keuze tussen betaalde versies van norman of bullguard. ik gebruik op dit moment norman en zonealarm maar is het slimmer om bullguard te instaleren?

norman is alleen de virus scanner en bullguard is de complete suite.

bullguard is niet heel erg bekend dus ik dacht ik vraag het hier maar even. heeft één van jullie er ervaring mee?

alvast bedankt
Tharob

Tharob,

Ik zag dezelfde vraag ook al op het Nucia forum.

Persoonlijk zou ik geen van beide programma's gebruiken. Dat jij de licentie gratis kunt krijgen moet niet een reden zijn om je keuze te beperken tot deze 2 AV producten.

Gratis AV programma's als AVG, AVAST en Avira scoren aanzienlijk beter dan Norman en Bullguard.

ja dat was ik ook :p maar ik dacht ik vraag het hier ook nog even.

dus geen van beide?

ik hoor ook veel goede dingen over microsoft security essentials. is die goed?

heb je mischien een link naar vergelijkingen van de beste producten ofzo? (ik kon niet veel zinvols vinden)

bedankt

Laatst bewerkt:
Microsoft Security Essentials is ook beter dan Norman of BullGuard.

Vergelijkende tests zijn er genoeg, maar ze laten vaak verschillende resultaten zien.
Er is niet 1 test/website te noemen met de meest betrouwbare resultaten.

Het beste kun je zelf een aantal van die websites bezoeken waar allerlei tests worden uitgevoerd en ook lezen hoe er nu precies getest wordt. Alleen maar een aantal bestanden scannen is eigenlijk geen goede test. De malware moet ook worden gestart om te zien of de beveiliging dan een infectie voorkomt d.m.v. heuristische detectie en/of het blokkeren van mogelijke schadelijke acties d.m.v. HIPS/IDS (het gedrag van een bestand controleren en ingrijpen wanneer dit gedrag lijkt op het gedrag van malware).

Ook belangrijk is zorgen voor goede en recente backups van je systeem. Mocht er toch eens wat fout gaan dan kun je heel simpel een backup terugzetten.

ja ik zal nog wel even kijken.

welke antivirus gebruik jij? tevreden?

Ik gebruik a-squared Anti-Malware, Prevx 3.0 en Online Armor Firewall.

Daar ben ik zéér tevreden mee. Maar iemand anders gebruikt bijvoorbeeld AVG, Spybot Search & Destroy en Comodo firewall en is daar zeer tevreden mee. Dus eigenlijk heb je er helemaal niets aan om te vragen wat anderen gebruiken. De meesten zullen zeggen dat ze tevreden zijn met de programma's die ze gebruiken (waarom zouden ze die anders gebruiken?).

Hier een onafhankelijke en zeer betrouwbare test, zo'n beetje toonaangevend:

http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/avc_report24.pdf

Die test toont geen eerlijke weergave van de bescherming die de geteste programma's in de praktijk bieden. De met een on-demand scan niet gedetecteerde malware zou ook moeten worden gestart om te zien wat de beveiliging dan doet.

Tevens is die specifieke test een zgn. pro-active test waarbij de virusscanners geen updates hebben gekregen en er malware wordt getest die tot een week na de laatste update van de virusscanners is verschenen.

@mrmusic bedankt :D

@lightframe ja dat klopt natuurlijk. maar als iemand die er verstand van heeft er tevreden mee is zegt dat natuurlijk meer dan dat een n00b er tevreden mee is :p

ok bedankt ik zal even kijken :thumb:

ik ben btw overgestap naar MSE die zag er voor mij het beste uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan