Norman Virus controller en ontbreken menuutje...

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Hai lezers, :o

Heb op aanraden, het anti-virus programmaatje 'Norman Virus Controller 5' geinstalleerd. Blijkt, dat na het installeren en het opnieuw opstarten, dat ik bij het rechtsklikken, op het icoontje op de taakbalk, geen programma-onderdelen-menuutje kan openen. Kan wel updaten. Het blijkt dat ik 20 'trojan horses' virussen heb, maar deze niet met AVG kan verwijderen. Wel worden ze 'opgemerkt'. Hoe kan ik nu met 'Norman' scannen, om ze alsnog te verwijderen?

Bedankt, Crash, voor je Ewido aanrader! :thumb:

Ik realiseer mij dat ik je vraag niet helemaal goed heb gelezen.
Door alleen te scannen "verwijder" je ze niet.
Als je scant dan plaatst Norman ze in Quarantaine. Daarna kun je door te klikken op het Norman icoon en dan te klikken op "hulpprogramma's, naar het icoontje van quarantaine. Daar kun je ze verwijderen.

Als je een volledige systeemscan doet en daarna in qurantaine geplaatste bestanden verwijdert, doe je dit het best in de veilige modus met systeemherstel op alle schijven uitgeschakeld. Dan pas worden de gevonden "griezels" echt helemaal van je systeem verwijderd.

Laatst bewerkt:
Hai pasja,

Denk, dat je me toch niet ECHT goed hebt begrepen. Ik kan GEEN menuutje openen. En heb dus met Norman GEEN scan uitgevoerd, anders had ik wel de volgende stap genomen om ze dus via Norman te verwijderen. Nam AVG als voorbeeld omdat deze de virussen wel aan gaf maar niet kon verwijderen. iets anders dus.

Marc

De-installeer Norman eens en installer het progje daarna opnieuw. Ik heb al sinds eind jaren '80 Norman (voorheen TBAV / Shark) en eigenlijk nooit problemen gehad.

Hai Pasja, Ik word vervelend, maar kon het deinstalleerprogramma van Norman niet bij programma's vinden, wel bij Software, maar daar werd de mogelijkheid mijn ontnomen om te deinstalleren. Reageerde gewoon niet. Werk nu met een sharewareprogramma van AVG, maar ben niet van plan deze te gaan kopen, veel te duur.

Marc

Het feit dat je niet kan verwijderen is dan mogelijk ook de oorzaak voor het probleem: er is wat misgegaan tijdens de installatie.
Maak dan de map(pen) van Norman in de verkenner leeg en installeer Norman daarna op exact dezelfde plaats weer terug.

Beste Pasja,

In de Binmap is geen enkel bestand te verwijderen, de inhoud, zowel apart proberen te verwijderen, als in zijn geheel. Heb de bestanden - in de overige mappen - die ik wel kon verwijderen. in de mappen terug geplaatst, dit zonder resultaat inzake het verwijderingsproces van Norman in zijn geheel. :o :o :o. Het ziet er somber voor mij uit. Ach, en wee...

Laatst bewerkt:
Download en installeer het er gewoon eens overheen.
Bergrijp ik het goed dat AVG er ook nog op staat ?
Verwijder die dan eerst twee AV's op één pc kunnen ruzie krijgen .

Dus Norman + ccleaner downloaden > internet verbinding verbreken > AVG verwijderen > met ccleaner het register schoonmaken > Norman er overheen installeren.

http://www.ccleaner.com/

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan