Norman virusscan

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChrisL

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2005
Beste mensen,

Ik en mijn moeder hebben pas Norman Antivirus gekocht die je op meerdere PC's in een thuisnetwerk kunt installeren.
Norman werkt bij mij op de computer helemaal goed zonder problemen, en alle instellingen heb ik gelaten hoe ze waren.
Maar nu op mijn moeder haar computer, hij installeerd Norman helemaal volledig en werkt prima, maar nu zij op internet wilt komen doet internet het niet meer. Zij heeft ook alle instellingen hetzelfde gelaten net als bij mij.
Bij msn kan je kijken hoe de status van de verbinding is, dus dat hadden we gedaan en hij zei dat er geen DNS was.

Stappen die we ondernomen hebben:

Firewall uit-/inschakelen.
Systeemherstel ( waardoor internet het wel doet maar Norman er niet meer opstaat)
Bij mij op de computer in de router de computer toegevoegd aan de DNS.
Lan instellingen herstellen en opnieuw geinstalleerd.

Verder zie ik bij mij op mijn PC bij Netwerklocaties > eigenschappen, een internet gateway met Internet-verbinding (verbonden), wat je bij mijn moeder haar computer niet ziet.

Is iemand bekend met dit probleem en weet hoe hij hem moet oplossen? Zo ja, dan ik mijn dank groot al help je even..

Groeten Chris..

(PS: Enige stap die ik nog weet te doen is, m'n router resetten..)

De CD van Norman wil nog wel eens problemen veroorzaken.
Download Norman virusscan van hun site en probeer het dan nog eens.

Als je ipconfig /all doet op haar pc wat voor melding krijg je?

@ Bartuls:
Dat zal ik als laatst proberen.

@ M@rio:

Verbindingsspec DNS-achtervoegsel: Staat er niet
Fysiek Adres: Staat er gewoon
DHCP-ingeschakeld: Nee
Autom. configuratie ingeschakeld: ( Staat er niet tussen)
Standaard gateway: ( Staat er niet tussen)
DHCP-Server: (Staat er niet tussen)
DNS-Server: IP VAN ROUTER
Lease-verkregen: Staat er niet
Lease-verlopen: Staat er niet

Hopelijk heb je hier voldoende aan

Klopt het dat dhcp uitstaat? Zie die anders eens aan.

Bij mij op m'n computer staat er wel dat de DHCP aan staat en zo. Al doe ik bij mijn router ip bij DHCP de computer van m'n moeder toevoegen doet hij nog steeds niets.

En hoe moet ik anders de DHCP daar aanzetten?

Je moet dhcp bij de lanverbinding van je moeder aanzetten

Ik heb alle lan instellingen precies overgenomen zoals ze op elke computer hier in huis staan, dan krijg ik de melding dat ik een beperkte toegang heb tot internet. Dan al kijk ik bij TCP/IP instellingen staat er wel Door DHCP Toegewezen, maar toch kan ik nog niet op het internet komen.

Nog 1 ding vergeten te zeggen dat is : Dat op de computer van mn moeder ik wel via het netwerk op andere computers kan kijken in de gesharde mappen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan