Norman

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitana

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Ik heb Norman als virusscanner en Zonealarm als Firewall.
Nou is mijn vraag: als mijn dochter op de gastaccount zit, dan
staat onder bij de N van Norman een flikkerend kruisje, en als ik erop ga staan komt de melding: internet protection is niet actief. Dat snap ik niet. Hoe krijg ik dat in orde? Ik heb al vanalles geprobeerd. Ik vraag me af of bij haar de virusscanner dan wel werkt. Bij mijzelf is alles oké.
wie kan me raad geven en/of is bekend met Norman.
Eerder werkte het allemaal perfekt, maar nadat ik alles opnieuw erop heb moeten zetten, heb ik dit.
Wachtend op reacties, alvast bedankt. Gitana

waarschijnlijk heb je bij de installatie van norman aangegeven "alleen gebruiken voor deze account"

Geplaatst door de jean
waarschijnlijk heb je bij de installatie van norman aangegeven "alleen gebruiken voor deze account"
Zou kunnen, maar kan ik dat dan nog ergens veranderen??

Ik kom nog eens terug hier, want ik zit nog steeds met hetzelfde probleem. Ik heb echter op de downloadsite van Norman gelezen, dat wanneer je een gast op je p.c laat, dat je dan een extra licentie moet hebben. Dat is toch te gek, lijkt me. Of zie ik dat verkeerd?? Ik heb eerder ook Norman gehad en toen kon mijn dochter gewoon op de p.c. en het werkte normaal. Iemand die er meer van af weet of me een tip kan geven?? Ja want: de jean, dan helpt herinstalleren dus ook niet. Heb ik geprobeerd en dan zie je al staan dat het slechts voor een gebruiker is. Toch te gek, hè.
Ben benieuwd, alvast bedankt: Gitana :confused:

ik denk dat een licentie 1 pc betreft ... ongeacht het aantal accounts op deze pc ...

Ja dat zou ik ook normaal vinden, maar volgens mij lees ik toch echt wel dat je voor een gast ook een licentie moet hebben. Raar maar waar confused:. groetjes gitana:

Geplaatst door gitana
Ja dat zou ik ook normaal vinden, maar volgens mij lees ik toch echt wel dat je voor een gast ook een licentie moet hebben. Raar maar waar confused:. groetjes gitana:
heb je al een mailtje naar norman gestuurd ??

. GEBRUIK

LICENTIE:
Norman levert u een elektronische versie of een opslagmedium met een computersoftwareprogramma (het "Programma") en de bijbehorende documenten (samen te noemen het "Product") en verleent u het recht om het Product te gebruiken overeenkomstig de voorwaarden van deze Licentieovereenkomst. Het auteursrecht en alle overige rechten met betrekking tot het Product blijven eigendom van ons of onze leveranciers, met uitzondering van de rechten die uitdrukkelijk aan u zijn overgedragen in het kader deze Licentieovereenkomst.

TOEGESTAAN:
U mag het Programma uitsluitend gebruiken overeenkomstig de specificaties in deze Licentieovereenkomst.

Op standalone-computers:
U mag het Programma gebruiken op standalone- computers. U moet een licentie aanschaffen voor één exemplaar van het Programma voor elke computer waarop het Programma wordt geïnstalleerd.

Op een gezamenlijk netwerk:
U mag het Programma gebruiken in een netwerk, mits het aantal programmalicenties dat u hebt aangeschaft gelijk is aan het maximum aantal exemplaren dat op welk moment dan ook in gebruik is.

Als u het Programma wilt delen met meer gebruikers, hebt u een extra licentie nodig voor elke extra gebruiker.

U mag één kopie van het Programma maken voor archivering of als reservekopie. U mag de licentie voor gebruik van het Programma permanent overdragen aan een nieuwe gebruiker, mits u alle eerdere versies en de laatste versie van het Programma overdraagt. Hierbij moet u ook deze Licentieovereenkomst en alle documentatie die bij het Programma behoort, overdragen. De nieuwe gebruiker moet akkoord gaan met de voorwaarden van deze Licentieovereenkomst voordat de overdracht plaatsvindt. Wij moeten op de hoogte worden gesteld van een dergelijke overdracht.

hallo dejean, ik zie je hebt de moeite genomen om het op te zoeken en het klopt dus wat ik al vermeldde, voor meer gebruikers een extra licentie. Dan hoef ik niet meer verder te kijken met Norman. Maar nou vraag ik me af, kan ik dan voor mijn dochter iets anders erop zetten?
groetjes Gitana

Geplaatst door gitana
hallo dejean, ik zie je hebt de moeite genomen om het op te zoeken en het klopt dus wat ik al vermeldde, voor meer gebruikers een extra licentie. Dan hoef ik niet meer verder te kijken met Norman. Maar nou vraag ik me af, kan ik dan voor mijn dochter iets anders erop zetten?
groetjes Gitana

ik vind AVG goed ... gratis !

http://free.grisoft.com/doc/1

Ja, maar er is me verteld (na het plaatsen van een logje), dat het niet goed is, 2 virusscanners . Of kan ik die dan apart zo instellen, dat die alleen maar draait als mijn dochter erachter zit??

Geplaatst door gitana
Ja, maar er is me verteld (na het plaatsen van een logje), dat het niet goed is, 2 virusscanners . Of kan ik die dan apart zo instellen, dat die alleen maar draait als mijn dochter erachter zit??
best niet doen ... 2 virusproggies op 1 pc is om problemen vragen ...

Contact opnemen met Norman

Geachte Gitana,

Graag zouden wij dit probleem oplossen voor u. U heeft, als u de software geregistreerd heeft, een supportcontract. Ik raad u aan om de vragen voortaan als eerste bij de supportafdeling van de leverancier.
Om een tipje van de sluier op te lichten: Bij het doen van een update zijn er schrijfrechten nodig op de Norman-map. Als gast-gebruiker heb je doorgaans geen schrijfrechten op bijvoorbeeld de Program files en Windows-map. Dezelfde rechten staan uitgedeeld op de Norman-map, om misbruik van de software te voorkomen. Dit zijn veiligheidsinstellignen die wij expres hebben genomen.
Maar, nogmaals: neem contact met ons op, tijdens kantooruren, via: 023-7890222.

Met vriendelijke groet,

Björn Leenen
Norman/SHARK BV
:thumb:

Leuke reacties...

Is natuurlijk allemaal erg leuk, om op deze manier te reageren, echter wij als gerespecteerd bedrijf zitten niet dagelijks alle fora af te zoeken naar vragen over Norman. aangezien dit topic niet afgehandeld is en een antwoord geeft wat geheel NIET van toepassing is, door waarschijnlijk iemand die ergens iets heeft gehoord, maar er maar iets van heeft gemaakt, toch een reactie.

Ik raad u ten alle tijden aan om ALS u een officiële versie heeft van een pakket, mét supportcontract, dat u direct met de betreffende leverancier contact opneemt, in plaats van forums afstruinen voor halfbakken antwoorden.

Is natuurlijk allemaal erg leuk, om op deze manier te reageren, echter wij als gerespecteerd bedrijf zitten niet dagelijks alle fora af te zoeken naar vragen over Norman. aangezien dit topic niet afgehandeld is en een antwoord geeft wat geheel NIET van toepassing is, door waarschijnlijk iemand die ergens iets heeft gehoord, maar er maar iets van heeft gemaakt, toch een reactie.

Ik raad u ten alle tijden aan om ALS u een officiële versie heeft van een pakket, mét supportcontract, dat u direct met de betreffende leverancier contact opneemt, in plaats van forums afstruinen voor halfbakken antwoorden.

ik zou de kennis van een aantal leden hier toch niet onderschatten ... en mss wat minder hoog van de toren blazen !

Privé aan De Jean (omdat wij geen lid zijn)

Geachte heer,

Natuurlijk geldt dit niet voor elk lid wat aan dit forum meedoet, echter wat ik in veel fora wél naar voren zie komen is dat goed bedoelde maar onware antwoorden worden gegeven. Ik zal er echter rekening mee houden dat dit niet bij u het geval is. Hierbij is wat mij betreft de discussie over. Als de betreffende klant alsnog contact met ons op wil nemen, mits er een contract is, dan kunnen we dit buiten het forum zonder discussie afhandelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan