norton 2004 en OE met win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.overkamp

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2003
Hallo allemaal,

Mijn vader heeft een computer met windows 98.
Hij heeft nu een paar maanden Norton IC 2004.
Hij gebruikt outlook express voor zijn mail.
Hij heeft internet via de gewone telefoon.

Hij heeft vaak grote e-mails met foto's en filmpjes.
Meestal gaat hij naar beneden als hij zijn mail gaat verzenden en ophalen.

Nu is het vaak dat de internet verbinding al verbroken wordt voor de mail verzonden is.
Hij heeft in OE de instelling staan verbinding verbreken na ontvangen en verzenden.

OE verstuurd de mail en dan daarna gaat norton de mail scannen.
We hebben in norton antivirus de optie uitgaande email scannen uit gegezet.
Maar hij blijft de mail scannen.
Er komt dan een foutregel (deze weet ik niet meer) met de code 1003,9 en iets van symantec emailscanner.

Soms duurt de mail verzenden en ontvangen 30-45 min. dus de optie verbinding verbreken na .....
moet aan blijven.
Hoe kunnen we er voor zorgen dat norton de uitgaande mail niet meer scant????

Groet,
Mirjam en Jack

Verplaatst naar Virus - Firewalls - Spyware > Virus > Antivirus software

Antwoord op je vraag: even het knopje "opties" opzoeken, daarna "email", en als laatste het vinkje weghalen bij "Uitgaande email scannen".

Hallo Headout,

Zoals je kunt lezen, heb ik de uitgaande mail al uitgezet.

Gezina, klopt t dat de enige optie de verbindings optie uitzetten?
Hij staat nu op verbinding verbreken na verzenden en ontvangen.
Dat zou wel jammer zijn.
Hij had ook norton 2003 en daar lukte het op een gegeven moment wel. (Hoe moet je me niet vragen, want dat weet ik niet meer. Heb toen ook al moeten zoeken.)
De optie van uitgaande mail scannen werkt niet zoals we soms willen. Wel goed dat ie wilt scannen, maar niet als je dat niet wilt en t niet uit kan zetten.

Nog meer ideeen ???

Groetjes,
Mirjam en Jack

Heb je de gegeven link wel goed doorgelezen, staan toch echt meerdere opties op dan "klopt t dat de enige optie de verbindings optie uitzetten?" zoals jij beschrijft.

Ja heb ik.
Den dat dit dan toch de enige optie in zijn geval is.
Zal morgen nog eens goed doorlezen en kijken of ik inderdaad nog iets anders kan doen.

Laat dit nog wel even weten.

Groetjes,
M & J

Geplaatst door m.overkamp
We hebben in norton antivirus de optie uitgaande email scannen uit gegezet.
Maar hij blijft de mail scannen.

m.overkamp,
Zou het kunnen dat niet de uitgaande email scan aan het scannen is hier maar de ouderlijke toezicht (parental control) die in Norton internet security zit?
Zet de ouderlijke toezicht of parental control uit indien je NIS hebt en kjik dan of je nog steeds een probleem hebt met uitgaande email.

Hallo saldos,

Bedankt voor je reactie.
Nee het ouderlijk toezicht staat al uit, dus dit is het probleem niet.
Ik zal ook gelijk even naar de link van norton gaan, want dat heb ik nog niet goed bekeken.

Ik heb inmiddels alles gecontroleerd en uitgeprobeerd, maar helaas, norton blijft de uitgaande mail scannen.
Heeft iemand nog een idee ??

Ik begrijp er niets meer van.

Groet,
Mirjam

"Hij heeft in OE de instelling staan verbinding verbreken na ontvangen en verzenden." Zet dat eens uit en zet dan beneden een kookwekker, dan vergeet hij niet dat de pc nog online is. Kan ook zijn dat de bestanden gewoon te groot zijn. Mogelijk ondersteund de provider dat niet, kijk/vraag dat eens na. Staat ook op de Symantec-site.

"Hij heeft vaak grote e-mails met foto's en filmpjes." Kijk eens in OE/Extra/Accounts, selecteer het account, kies Eigenschappen en kijk eens bij tabblad Geavanceerd, bij mij staat uitgevinkt Berichten opsplitsen indien groter dan etc. en bij je vader? Misschien moet ook de Time-out-schuif wat meer naar rechts.

Tot slot: gebruikt je vader een firewall? Volg dan de link op de Symantec-site. Mocht niks helpen en alles staat goed wat betreft instellingen (ook eventueel doorgenomen met de provider) dan zou ik aanraden de zooi er opnieuw op te zetten. Eerst goed uninstallen: instructies.

Kan zijn dat Saldos nog wat weet. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan