Norton 2004....HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Dorrebr
Wellicht heb ik iets gevonden ?!?

Het kan mogelijkerwijs liggen aan poortje 21 (FTP poort...toch ??). Als deze dicht is, kan er ook niets gedownload worden lijkt mij.
Hoe je dit poortje moet openen weet ik niet, maar je kan wel je poorten laten scannen middels "www.paranoia.nl".
Goeie scanner heb ik me laten vertellen.

Misschien kan iemand me aanvullen.
Ik weet alleen dat poort 80 ook open moet staan ivm hypertext e.d., maar misschien moet er nog meer open staan ??

Weet iemand ook hoe je eventueel explorer moet un-installen cq installeren ?
Ik heb al een site gevonden met 6.0, maar downloaden en simpelweg installeren....kweet niet of dat verstandig is.
Ik heb al mijn poorten dicht staan ("stealth" volgens grc.com --zoek naar "probe my ports" en "shields up")
En ik heb nooit 1 enkel probleem met downloaden waar dan ook !!!!
Sommigen zeggen dat er altijd poorten open moeten staan om te kunnen internetten e.d. maar ik vraag me af met watvoor bedoelingen men zulk soort tips geeft!!!
Wanneer ik iets wil downen dan kan mijn firewall hooguit vragen of een bepaalde applicatie contact mag maken met het internet ja of nee. Aan de gebruiker de keus.

Geplaatst door gerard 11-11

Ik heb al mijn poorten dicht staan ("stealth" volgens grc.com --zoek naar "probe my ports" en "shields up")
En ik heb nooit 1 enkel probleem met downloaden waar dan ook !!!!
Sommigen zeggen dat er altijd poorten open moeten staan om te kunnen internetten e.d. maar ik vraag me af met watvoor bedoelingen men zulk soort tips geeft!!!
Wanneer ik iets wil downen dan kan mijn firewall hooguit vragen of een bepaalde applicatie contact mag maken met het internet ja of nee. Aan de gebruiker de keus.

"Stealth" betekent dat de poorten verborgen zijn voor de buitenwereld, niet dat die poorten dicht staan.
Die "sommigen" hebben wel degelijk gelijk: er zullen poorten open moeten staan om te kunnen internetten e.d.

Ik heb exact gedaan wat je hebt voorgesteld saldos ,maar ik krijg dan bij het installeren een melding dat ik geen internet-verbinding heb als ik mij wil laten registreren....en dan uiteindelijk hetzelfde liedje bij de update ----> LU1814....

Kan het misschien dan liggen dat ik bij het verwijderen van Zone-alarm iets ben vergeten ?
Ik heb dit verwijderd bij "configuratiescherm-software-wijzig/verwijder".Toen ik namelijk die "hkey" mappen/software of wat dat ook is verwijderde m.b.t. dat advies van saldos zag ik ook een map staan van zonelabs met als submap zonealarm...
Met zoeken in xp vindt dat lieve hondje een map van zonelabs in "C:Windows:system32" en die is niet verwijderbaar.

Overigens kan ik ook niet mijn e-mails binnenhalen ondanks dat ik de firewall en automatische-antivirus heb uitgeschakeld...Yahoo maakt helemaal geen verbinding meer ,terwijl als ik de firewall uitschakel wel explorer kan opstarten (anders had ik dit ook niet kunnen schrijven) en online gamen gaat ook gewoon goed....

En dat was ik trouwens vergeten te vermelden ; dat wanneer ik NIS-2004 heb gede-installeerd en opnieuw opstart ,krijg ik de melding "wjvieuw.exe" ontbreekt.
Misschien heeft dit iets met het probleem te maken ????

Geplaatst door knudde-fan
En dat was ik trouwens vergeten te vermelden ; dat wanneer ik NIS-2004 heb gede-installeerd en opnieuw opstart ,krijg ik de melding "wjvieuw.exe" ontbreekt.

Bedoel je misschien wjview.exe?

Als het staat geschreven zoals Buffy meldt dus wjview.exe, dan lijkt me eerst checken op spyware wel verstandig...lees het begin van dit topic eens door en voer het uit: Helpmij tegen spyware offensief Mocht na gebruik van AdAware en/of Spybot het probleem blijven plaats dan ALDAAR ook een Hijack This Log, staat allemaal beschreven hoe je een en ander moet gebruiken, experts helpen je vervolgens verder.

Geplaatst door gezina
Citaatje uit je voorlaatste antwoord: "Zorg er ook voor dat er geen andere firewall geinstalleerd is op de pc en mocht je xp hebben, zet dan die firewall ook uit."
Daar reageerde ik ff op waar dat moest worden uitgezet. :)

Dat klopt helemaal gezina. Goed onthouden :)

Daar komt nog dit bij: De firewall van XP verplicht je ook om services aan te zetten die poorten juist openen op je pc.
Plus nog het feit dat de firewal van xp alleen inkomende verkeer checkt en niet de uitgaande verkeer, en dat een firewall de uitgaan de verkeer checkt dat is nu juist zo belangrijk, want als een trojan binnenkrijgt dan ben je dus de jan met een korte achternaam.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door knudde-fan

Dat is wel een heel belangrijke vermelding die je bent vergeten te vermelden want spyware heeft wjview.exe (en niet wjvieuw.exe) nodig, dat overigens een legitieme microsoft bestand is, om te kunnen functioneren. En als dat bestand er niet is dat gaat het spyprogramma dit soort foutmeldingen geven.

Ik zou precies doen wat er in de link staat die Gezina gepost heeft.
De spyware moet van je computer verwijderd worden met spybot en ad-aware en dat is ook precies de reden dat je geen verbinding hebt zodra je de Norton firewall installeerde. Die accepteerd het namelijk niet dat je op het internet gaat als er zoveel spyware op je pc zit en sluit alles volledig af.

Dus verwijder eerst de spyware en dat zul je zien dat je Norton zonder probleem kunt installeren en je de verbinding niet zult verliezen na de verbinding.

Welnu even resume....

Ik heb NIS-2004 gedeinstalleerd en alle mappen weggehaald ,waarna ik ook de HKEY verwijzingen heb verwijderd.ad-aware en S&D opnieuw geinstalleerd en een scan voor beide gemaakt...waaruit bleek dat er enkele spybots/spyware aanwezig was. Deze in quarantine gezet waarna ik een Hijack-this scannetje heb uitgevoerd en een log-file heb geplaatst op de desbetreffende forum subject.Daar heb ik antwoord op gekregen en de files/links of wat het ook waren "ge-fixt".
Computer opnieuw opgestard ,NIS-2004 opnieuw geinstalleerd daarna geprobeerd de Liveupdates binnen te halen waarop ik de voor mij inmiddels al bekende foutmelding kreeg n.m. UL1814 .
Hierop heb ik een LUsetup.exe gedownload en de instructies van Symantec opgevolgd en de setup laten runnen....vervolgens opnieuw opgestard en wederom Liveupdates proberen binnen te halen...wat bleek :
LU1814 weer :confused:

Nou rest mij denk ik nog maar 1 ding en dat is Explorer opnieuw te installeren , iemand enig id of ik dit bij software kan verwijderen of komt er meer bij kijken ?

Of is het noodzakelijk dat ik deze vraag in een ander forum-sectie moet stellen ??

Knudde-fan raakt in een dippie.... :(

knudde-fan,

Kun je even dit doen: verwijder NIS even oprnieuw via configuratiescherm-software en run daarna rnisupg.exe vanaf hier:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...88256abe00615e20?OpenDocument&src=bar_sch_nam

voordat je NIS installeeert, moet je dit doen:

Ga naar start-uitvoeren-msconfig en zet hem op selectief opstarten en vink alles uit wat daaronder staat (behalve "originale boot.ini gebruiken")-toepassen.
Ga daarna naar services en vink aan: "windows installer"-toepassen-sluiten en restart de pc.

Installeer NIS nu.
Na het installeren van NIS moet je weer naar start-uitvoeren gaan en dan op "normaal opstarten" zetten-toepassen-sluiten en restart de pc.
Doe nu een liveupdate en kijk of dat je probleem oplost.
Succes.

Ik heb exact gedaan wat je voorstelde Saldos ,maar helaas kreeg ik na het laatste opstarten weer de melding LU1814....
Overigens begint het allemaal als ik de computer moet opstarten om de installatie te voltooien....NIS-2004 probeert de server (denk ik) op te zoeken om mijn gegevens door te geven en na ettelijke seconden krijg ik de melding dat ik eerst moet controleren of ik ben aangesloten op het internet (en dat ben ik 100% zekers) waarna de gegevensuitwisseling niet lukt...(ik sla dit dan maar over) waarna de icoontjes rechts onderin mijn monitor verschijnen..(en dan het albekende vermelding als ik de updates wil binnenhalen).

Wil je trouwens een txt bestandje zien van de Rnav2003 (van de link die jij mij attendeerde) ?

(overigens ben ik je al zeer dankbaar dat je me zo'ie zo probeert te helpen en andere natuurlijk ook?

Misschien een belangrijke bijkomstigheid n.m. als ik NIS-2004 heb gede-installeerd en ik probeer msn op te starten krijg ik geen verbinding pas alleen als ik me apart inlog maar daarintegen kan ik wel weer m'n e-mails binnen halen van outlook...(met NIS geinstalleerd helemaal GEEN verbinding meer om emails binnen te halen).
Yahoo heb ik maar helemaal gede-installeerd want die maakte helemaal geen verbinding meer.
Explorer blijft werken maar als NIS is geinstalleerd moet eerst de firewall uitgeschakeld worden.

niets van dit alles heeft geholpen......
erg raar, nietwaar ?

En dus hadden we besloten om de C-schijf te ledigen en XP er opnieuw er op te zetten (kan nooit kwaad aangezien er genoeg vervuilingen in waren geslopen in de loop der tijd).

Wat opnieuw raar was, was het feit dat er geen verbinding to stand kon worden gebracht met Chello..
Na wat gebel heen en weer (alleen heen uiteraard), bleek dat (volgens Chello) de netwerk-fabrikant dubbele MAC adressen heeft uitgegeven en werd geadviseerd een nieuwe aan te schaffen.....

Zo gezegd, zo gedaan en alles werkt zoals het hoort nu.

Het lijkt me erg stug, maar misschien heeft het niet kunnen downloaden toch op 1 of andere manier toch te maken met die dubbele MAC adressen....

Misschien heeft iemand anders hier ook al problemen mee gehad ??

Inderdaad ....

na de format-C handeling en een nieuwe netwerk-kaart draait alles naar behoren.Norton gaat als een trein.

Lijkt erop dat format-C de enige oplossing was ;
hoe het ook zij....ik wil in ieder geval jullie allemaal bedanken voor de reacties en pogingen om mij te helpen.

Knudde-fan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan