Norton 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

janky

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2001
Sinds vorige week een nieuwe pc met xp-home en Nortonsecurity 2004.
Deze erop gezet en geeft geen fouten aan.
Maarrr live update doet het niet en de wekelijkse automatische scan doet ook niks.
Gekeken in de taakplanner en daar staat norton in.
Nu is norton onder gebruikersaccount geinstalleerd maar er zijn meerdere gebruikers op deze pc.
Moeten deze gebruikers afgemeld zijn om norton zijn taak te laten doen?
Ben nog helemaal niet thuis in xp dus graag advies om norton goed zijn werk te kunnen laten doen.

Stond de pc wel aan op het geplande tijdstip? Staat er bij geplande taken in het configuratiescherm nog een boodschap? Hier horen zowel de geplande scan als de automatische update te staan.

Jazeker de pc stond aan.
Je hebt het over taken op het configuratiescherm maar ik vind de map geplande taken onder Bureau-accessoires/systeemwerkset/geplande taken.
Hier staan zowel liveUpdate en wekelijkse scan in.
Maar ze doen dus niets!

hoi is het er niet een die maar voor 3maanden geldig is
want dan moet je hen actieferen door aantemelden via internet of de telefoon

Beste janky,

Ik heb ook het probleem gehad dat mijn taakplanner niet altijd correct werkt. De ene keer doet liveupdate zich automatisch updaten en de andere keer gebeurt er niks en staat er in de taakplanner dat de update functie niet kan worden uitgevoerd.

Mijn oplossing is als volgt:
ga naar C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate en klik het progje AUPDATE.EXE aan. Dit .exe bestand zorgt ervoor dat norton automatisch wordt geupdate.

Voor de volgende keren is het verstandig een snelkoppeling van AUPDATE.exe te plaatsen in de map opstarten (Start/Programma´s/Opstarten). Nu wordt elke keer als de computer opstart automatisch gekeken naar updates.

Bij werkt het perfect, ik hoop dat je er iets aan hebt.
Succes!!

Geplaatst door djoeke
hoi is het er niet een die maar voor 3maanden geldig is
want dan moet je hen actieferen door aantemelden via internet of de telefoon

Ben hier dus eens gaan kijken en de enigste conclusie die ik hier uit kan halen is dat Norton geinstalleerd moet worden onder een Administrator in XP. Dit is dus niet gebeurd want bij ons is dit geinstalleerd onder gebruiker met wachtwoord.
Nu is mijn vraag als ik nu de gebruiker verander in administrator/beheerder moet ik dan Norton opnieuw installeren? En hoe kan ik Norton dan het beste verwijderen?
Voor alle duidelijkheid de live update kan ik wel gewoon handmatig binnenhalen, het gaat mij er dus om dat hij dit automatisch moet doen.

Saldos, alstublieft je hulp.
Ben dus op jouw link gaan kijken en het probleem is denk ik toch iets met de taakplanner.
Ik krijg dit als melding in het logboek van de taakplanner:
"Norton AntiVirus - Mijn computer scannen.job" (Navw32.exe) 1-12-2003 11:07:45 ** FOUT **
Het aanmelden op de account die bij de taak hoort, is mislukt en daarom is de taak niet gestart.
De specifieke fout is:
0x8007052e: Aanmeldingsfout: onbekende gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord.
Controleer of de 'Starten als'-naam van de taak en het wachtwoord geldig zijn en probeer het opnieuw.
"Symantec NetDetect.job" (NDETECT.EXE) 1-12-2003 11:08:02 ** FOUT **
Het aanmelden op de account die bij de taak hoort, is mislukt en daarom is de taak niet gestart.
De specifieke fout is:
0x8007054b: Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein.
Controleer of de 'Starten als'-naam van de taak en het wachtwoord geldig zijn en probeer het opnieuw.
[ ***** De meest recente taak is die boven deze regel

Ik snap er helemaal geen lor meer van, wat gaat er toch fout?
Heb Norton geinstalleerd onder beheerder met wachtwoord.
Andere gebruikers op de computer zijn ook beheerder maar zonder wachtwoord.
De taakplanner voert dus zijn taak niet uit, zowel de wekelijkse scan niet die ik in Norton heb ingesteld als de Live Update niet.
Kan de live update wel handmatig binnenhalen.
Mooi programma XP maar wel een gezoek als je jaren met Win 98 hebt gewerkt.

Saldos, vond deze melding onder logboek Norton Internersecurity:
Fouten Norton Antivirus:
Niet nader omschreven fout:
res://c:\Program Files\ Norton Internet Security|Norton Antivirus|cfgw2res.dll/cfgwiz roadmap.htm:519
Klik voor meer informatie over deze fout:30090000
en dan kom je op deze site:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2003091714164506?OpenDocument&src=_mi

Hoop dat het jouw iets zegt, mij gaat dit te ver.

XpAntispy heeft bij mij ook een keertje alle taakplanners uitgeschakeld, ik weet alleen niet meer hoe ik het heb hersteld
BiGW

saldos, je link gelezen maar je moet geen "gewone" gebruiker zijn om dit te moeten uitvoeren. Als ik norton er nu af gooi en opnieuw installeer zou het probleem dan opgelost zijn?
Het zal best een prima programma zijn maar waarom maken ze het zo complex voor een gewone gebruiker.
Niet iedereen kan toch overweg met dit soort technische oplossingen?
Toch bedankt voor de moeite die je hebt genomen me op weg te helpen.

Geplaatst door janky
saldos, je link gelezen maar je moet geen "gewone" gebruiker zijn om dit te moeten uitvoeren. Als ik norton er nu af gooi en opnieuw installeer zou het probleem dan opgelost zijn?

Dat zou je probleem kunnen oplossen.
Probeer het en kijk dan of je probleem opgelost is.
Waarschijnlijk lost het je probleem wel op door norton te deinstalleren en opnieuw te installeren.

Ben toch bezig gegaan met jouw verwijzing bij norton.
helaas gaf dat ook niet het resultaat. De taakplanner blijft probelemen geven.
Ga hem nu toch maar deinstalleren. Hoop alleen dat ik hem er weer zonder problemen op krijg, want als je hier de zoekfunctie norton 2004 aanzet en je leest het een en ander daarover wordt je er niet vrolijk van.
Wat ik al eerder zei het zal een goed programma zijn maar er moet niets fout gaan want dan kom je in een kompleet doolhof terecht aan oplossingen bij norton.
Gelukkig hebben we dan jou achter de hand om hieruit wijs te worden.
In ieder geval bedankt weer voor je hulp Saldos.

Graag gedaan janky en laat even weten of het gelukt is :)

Heb Norton er nog niet afgegooid. Wacht tot norton (hopenlijk) binnenkort ook een verwijdertool voor 2004 heeft.
Hij werkt wel goed maar moet nu handmatig de update doen en laten scannen.
Als ik lees wat voor ellende er komt als je hem niet goed verwijderd krijg, laat maar.

Bedankt Saldos, had dit inmiddels al gedaan en de live update werkt nu.
Moet hem alleen wekelijks handmatig laten scannen, want die opdracht pikt ie nog steeds niet. Maar goed daar valt mee te leven.
Wacht nu dus tot norton met een verwijdertool voor 2004 komt en dan installer ik hem wel een keer opnieuw.
Fijne Feestdagen en ik hoop dat als er problemen zijn met norton ik volgend jaar weer een beroep op je mag doen.

Groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan