Norton 2005

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Buffy

Heb alles begrepen nu en toch vind ik dat Norton dan moet vermelden dat het in de veilge modus moet, maar als ik dat dus op jouw advies doe wordt er echt niets verwijderd....!! En dan zegt Norton... uw systeem is nog steeds besmet!! Nou dan ben ik echt de enige niet die volledig over zijn nek gaat hoor.....

Dus ik heb je helemaal begrepen en sluit de discussie....want anders word je misschien echt nog kwaad.....en mag ik je een ander keertje nog wel iets vragen als het niet over Norton gaat??

Pfffffffffffffffffffffffffffff.........................................................

;) :p :D

Re: Buffy

Geplaatst door egkok
Heb alles begrepen nu en toch vind ik dat Norton dan moet vermelden dat het in de veilge modus moet, maar als ik dat dus op jouw advies doe wordt er echt niets verwijderd....!! En dan zegt Norton... uw systeem is nog steeds besmet!! Nou dan ben ik echt de enige niet die volledig over zijn nek gaat hoor.....

Dus ik heb je helemaal begrepen en sluit de discussie....want anders word je misschien echt nog kwaad.....en mag ik je een ander keertje nog wel iets vragen als het niet over Norton gaat??

Ik word niet kwaad. Je mag me alles vragen, ook als het over Norton gaat. Maar dan moet je wel naar mijn antwoorden luisteren - d.w.z. die antwoorden goed lezen - en dat doe jij nooit. En dan kan ik je dus echt niet verder helpen.

buffy

Buffy zegt>>Dat je ondanks ál die beveiligignsprogramma's die je gebruikt toch steeds weer dit soort gemakkelijk te voorkomen problemen binnenhaalt geeft trouwens ook te denken.... Maar ook daar hebben we het al vaak genoeg over gehad.

Egkok (het laatste woord) zegt, het gaat alleen maar om wormen en adware die Norton NIET tegenhoudt omdat het niet verwijderd kan worden, dus dan krijg je het automatisch op je schijf, dus dat heeft niets met mij te maken. Trouwens net even in veilige modus gedraaid en die worm ging nou wel in quarantaine. En nou is het gekke dat daarna vermoedelijk net als 2004 dit niet meer voorkomt want dan krijg ik volkomen negatieve scans....Echt alleen maar in het begin valt mij op ..en daarna nooit meer.dus volgende draadje komt dus pas weer bij 2006...

Ik geef het op. Na al mijn uitleg in alle threads die je al over Norton hebt geopend, heb ik echt geen idee meer wat ik nog zou moeten schrijven om het je duidelijk te maken. Ik doe altijd erg mijn best om mensen te helpen, maar de muur van onbegrip en onwil waar ik bij jou op stuit kan ik echt niet slechten. Sorry.

Maar nog wel even dit:

Geplaatst door Egkok
het gaat alleen maar om wormen en adware die Norton NIET tegenhoudt omdat het niet verwijderd kan worden, dus dan krijg je het automatisch op je schijf, dus dat heeft niets met mij te maken.

Dat toont nog eens hoe weinig jij ervan begrijpt. Norton AntiVirus (NAV) houdt helemaal niets tegen, daar is het programma ook helemaal niet voor bedoeld. Een goed geconfigureerde firewall houdt narigheid tegen. Een programma als SpywareBlaster houdt (in zekere zin) narigheid tegen. NAV is er niet voor bedoeld om problemen tegen te houden. NAV is een virusscanner, dat wil zeggen: het zoekt naar problemen die al binnen zijn gekomen. Het voorkomt niets, maar het speurt problemen die er al zijn op en probeert die op te lossen. NAV houdt niets tegen. Antivirusprogramma's houden niets tegen. Antivirusprogrammas zoeken malware die al op de pc staat op en trachten die malware te verwijderen.

Jij hebt me in al je threads over Norton er steeds op gewezen hoe veel beveiligingsprogramma's jij gebruikt - héél erg veel, té veel eigenlijk. Maar zolang je niet weet wat die programma's precies doen en hoe ze functioneren, ben je niet veilig. Die programma's beveiligen jouw pc niet, maar zijn slechts hulpmiddelen. Jíj beveiligt jouw pc, gebruikmakend van die hulpmiddelen. Maar zolang jij niet begrijpt hoe je met die hulpmiddelen moet omgaan en ook niet wilt luisteren naar de adviezen die je daaromtrent krijgt (bijvoorbeeld van mij), blijf je deze problemen houden. Probeer eens iets te doen met de informatie en adviezen die je krijgt, in plaats van steeds maar weer te vervallen in al dat redeloze en eindeloze geklaag.

Laatst bewerkt:
Ik zelf heb daar geen problemen mee, je kan in norton gelijk zien waarom het gaat, de virus wordt meteen in quaranrine gezet dan verwijder je deze virus terwijl je systeem geen virus aan geeft daar hij deze al opgevangen heeft.

Heb dit hele topic eens doorgelezen en sjonge sjonge wat kunnen bepaalde mensen doordraven zeg :confused:
Ik moet zeggen dat ik het bewonder dat buffy zo rustig antwoord blijft geven zonder verder boos te worden.

Ik moet ook zeggen dat ik niet begrijp waarom het vaak de zelfde mensen zijn die van die vage problemen hebben met spyware / virussen en ander soortige troep.
Zelf draai ik Norton antivirus 2005 , Sygate firewall pro , en Spywareblaster en heb echt nooit wat, en ik kom ook op niet de meest legale sites enz hoor.

Laatste reactie

Laatste reactie.
Voordat ik echt voor gek word verklaard.
Buffy: Ik gebruik alleen zone alarm pro met norton AV pro en daarnaast mailwasher pro en adaware se pro en spybot. Dat is mi. een goede combinatie. Dus al die andere progs, daar heb ik alleen ervaring mee.

Over doordraven gesproken. Ik denk dat we ook langs elkaar heenpraten door niet goed te lezen, daardoor denkt buffy bijv. dat ik al die virusprogs door elkaar heen gebruik terwijl ik herhaaldelijk heb gezegd dat dat niet zo is.

Wat betreft Norton.
De discussie is begonnen doordat het mij opviel dat zowel bij 2004 en 2005, na het INSTALLEREN, Norton een paar wormen of adware signaleerde, waar het programma niets mee kon doen. En dat ALLEEN vond ik vreemd. Eerst met 2004 en nu ook weer met 2005. Ondanks dat Norton er niets mee kon verdwenen ze toch daarna, en was/is mijn systeem clean. Dus ik heb verder echt helemaal nergens last van buffy. Ik gebruik Norton al jaren (system works included) zonder te klagen. Het ging en gaat dus alleen om die paar initiële wormen/adware die Norton signaleerde en vond dit vreemd en was alleen maar nieuwsgierig naar de oorzaak hiervan, omdat Norton na de initiële scan, in het verdere verloop die Niet meer signaleerde. Dus het was helemaal niet bedoeld als kritiek op Norton maar alleen om die paar dingetjes na de installatie. Norton kon er niets mee maar toch verdwenen ze en daar wou ik dus meer over weten.

En Buffy die verliest inderdaad haar geduld niet, is beschaafd en intelligent en zo hoort het. Bedankt voor het commentaar.

Precies Humpe, dat bedoel ik met tegenhouden naast het scannen, Norton onderschept de virussen en verwerkt die dingen en nog veel meer, dus niet alleen scannen en verwerken, dus wat dat betreft heeft Buffy gewoon ongelijk, maar nogmaals dat was mijn punt van discussie niet, dat kwam er alleen maar bij. Maar ik zal wel nog steeds niet helemaal worden begrepen.

Geplaatst door egkok
Precies Humpe, dat bedoel ik met tegenhouden naast het scannen, Norton onderschept de virussen en verwerkt die dingen en nog veel meer, dus niet alleen scannen en verwerken, dus wat dat betreft heeft Buffy gewoon ongelijk, maar nogmaals dat was mijn punt van discussie niet, dat kwam er alleen maar bij. Maar ik zal wel nog steeds niet helemaal worden begrepen.

Een antivirusprogramma onderschept pas iets áls het binnenkomt. Zo ook Norton AntiVirus: het kan alleen dingen onderscheppen en in quarantaine zetten áls die dingen binnenkomen. Het houdt dus niets buiten de deur, maar zorgt er wel voor dat wat al is binnengekomen geen verdere schade kan aanrichten. Om narigheid buiten de deur te houden moet je een firewall gebruiken. Een antivirusprogramma kan dat eenvoudigweg niet. Wat dat betreft heeft Buffy dus gewoon gelijk. Maar ook dit bericht zal, zoals al mijn andere berichten, wel weer volledig langs jou heengaan. Dit was dan ook echt mijn laatste poging.

Buffy, onderscheppen is ook tegenhouden, en Norton doet dat ook en meestal zonder enige melding, althans als je dat zo hebt ingesteld. Dus Norton detecteert niet alleen virussen die al op je systeem zitten, onderschept en verwijdert, vroeger specifiek virussen en nu de hele zantakraam, althans zeker in versie 2005. Uiteraard is er zeker kwa oorsprong verschil tussen bijv. Zone Alarm en Norton en ook nu moet je ze naast elkaar gebruiken om safe te zijn maar ze overlappen elkaar wel voor een deel. Dus als het goed gaat merk je bijna nooit wat van Norton en zo gaat dat bij mij ook in samenwerking met Zone Alarm. En de adware die er wel opkomt is mijn schuld door bijv. Astalavista te bezoeken. Daar geef ik Norton niet de schuld van en ik verwacht ook in het geheel niet dat Norton hier wat aan doet. Er zijn hier dus twee discussies aan de gang. Ten eerste de merkwaardigheid van Norton die waarschuwt na de allereerste scan,voor dingetjes waar ze niets aan kan doen (failed) waarna vervolgens die meldingen niet meer voorkomen bij de volgende scans. Dat was de quintensense van mijn topic, daarnaast wil Buffy maar niet begrijpen dat ik wel begrijp waar Buffy denkt dat ik het maar niet wil begrijpen, dat bedoel ik met naast elkaar heen praten. Ik vind dit overigens niet erg en Buffy eigenlijk ook niet.

Toch nog ff voor Buffy,niet kwaad worden

Norton, meer dan een virusscanner zie onder, alleen bij Zone Alarm merk je er minder van dan bij Norton. Zone Alarm geeft trouwens net als Norton aan wat ie heeft tegengehouden.

Key Features

NEW! Norton™ Internet Worm Protection stops certain damaging Internet worms at their attempted point of entry.

NEW! QuickScan tool automatically searches for and removes viruses whenever new virus protection updates are downloaded.

ENHANCED! PreInstall Scan quickly detects and removes infections that can interfere with installing and launching Norton AntiVirus.

Automatically removes viruses, worms, and Trojan horses.

Scans and cleans both incoming and outgoing email messages.

Blocks viruses in instant message attachments.

Detects spyware and certain non-virus threats such as adware and keystroke logging programs.

Scans compressed file archives before you open them and risk infecting your computer. (Available only on Windows® XP/2000 Pro.)

Downloads new virus protection updates automatically to protect against new threats.*

Worm Blocking and Script Blocking can detect new threats even before virus protection updates are created for them.

*Twelve months of protection updates included with purchase of Norton AntiVirus 2005; annual subscriptions available online for subsequent updates per computer.

Egkok en Buffy,
Mag ik er even tussenkomen?
Ik zag mijn naam toevallig in de thread vanwege Gezina en wilde ook even reageren.
Zowel Egkok als wel Buffy: jullie hebbeb alle twee gelijk.

Het gaat namelijk hier over 2 dingen. Een daarvan is een trojan en de andere is spyware.

Een trojan is een programma dat actief blijf zolang windows actief is. Dat is de reden dat virus (alle vrus scanners) veel trojans in de normale modus niet kunnen verwijderen en moeten deze in de veilige modus verwijderd worden. Dus wees niet boos als je met Norton in de veilige modus moet scannen Egkok. Het is zelfs wat makkelijker voor je omdat het scannen dan sneller gaat.
Ik scan altijd in de veilige modus zelf, want dan is de scan binnen no time klaar.

Norton detecteerd als enige virus scanner ook spyware dus.
Die spyware die gevonden is wordt helemaal niet door Norton verwijderd.
Reden1: sommige mensen willen de spyware niet verwijderen omdat sommige mensen bijvoorbeeld graag kazaa op hun pc wilen hebben of omdat ze graag commet cursor willen hebben.

Reden2: Norton is bang voor rechtzaken die kunnen voortvloeien van het verwijderen van die programma's van de spyware industrie.

Dus met andere woorden: Norton detecteerd wel spyware, maar verwijderd het niet. Zoals je ook in jouw bericht het kan lezen Egkok: "Detects spyware and certain non-virus threats such as adware and keystroke logging programs".
Dat is ook tegelijk de reden waarom het niet door autoprotect gedetecteerd word, maar wel met een full-system scan. Als autoprotect het namelijk had gedetecteerd, dan had het gelijk kunnen worden, maar het gaat dus alleen om het "detecteren" van spyware.

Ten tweede is het zo dat Norton in het detecteren van spyware alleen exe bestanden of dll bestanden detecteerd (dus geen register bestanden).
Dit is een aanvulling dus eigenlijk op programma's zoals adaware en spybot dis wel alle register bestanden verwijderen van spyware, maar het setup bestandje die je gebruikte om die spyware te installeren ongemoeid blijft.
Door die detectie van Norton kan je die spyware handmatig gewoon verwijderen.

Dus in kort: trojans die norton vind verwijderen in de veilige modus en spywware (adware) die norton vind gewoon handmatig verwijderen, want die worden alleen gedetecteerd en niet verwijderd door Norton.

Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens, maar dat verklaart nog niet (en dat was eigenlijk de kern van mijn posting) waarom na de installatie van Norton 2004 en 2005 die meldingen komen, norton kan ze niet verwijderen en als je ze in quarantaine plaatst gaat er maar een in, daarna als je wilt uitloggen krijg je de mededeling dat je systeem nog steeds is besmet, maarrrrrr bij de volgende gescheduulde scans detecteert Norton ze niet meer. Dit deed zich voor bij 2004 en nu ook bij 2005, dat vond ik merkwaardig en dacht laat ik het eens inbrengen op de helpmijsite, met als gevolg een oeverloze maar toch leerzame draad, waarbij aan de kern van mijn eerste posting is voorbijgegaan, wat ik dan weer langs elkaar heenpraten noem, het gaat mij helemaal niet om een gelijk maar om te horen of anderen dit fenomeen ook hebben waargenomen, maar ik word niet helemaal begrepen denk ik. En ik heb het verbruid bij Buffy.:(

Tazman

Ik moet ook zeggen dat ik niet begrijp waarom het vaak de zelfde mensen zijn die van die vage problemen hebben met spyware / virussen en ander soortige troep.
Zelf draai ik Norton antivirus 2005 , Sygate firewall pro , en Spywareblaster en heb echt nooit wat, en ik kom ook op niet de meest legale sites enz hoor

Ik heb helemaal geen problemen, maar lees de bovenstaande posting even voor de duidelijkheid, het ging mij alleen om die twee dingetjes na de install van Norton, daarna komt er bij mij echt niets meer binnen hoor, behoudens adware na een bezoek aan wat obscure maar wel soms nuttige sites en dan draai ik meteen met spybot en adaware mijn systeem weer schoon. Ik ben al jaren een Norton gebruiker en heb ervaring met veel andere virusscanners maar Norton komt steeds als de beste uit de bus. Die virusscanners werden bijgeleverd bij system mechanics pro (panda en nu kaspersky) en bij zonealarm suite ( maar dit terzijde overigens)

Ja en ik kan lekker doorzeuren als ik denk dat ik niet goed word begrepen en buffy kan ook niet erg goed stoppen dacht ik zo...

Geplaatst door egkok
dat verklaart nog niet (en dat was eigenlijk de kern van mijn posting) waarom na de installatie van Norton 2004 en 2005 die meldingen komen, norton kan ze niet verwijderen en als je ze in quarantaine plaatst gaat er maar een in, daarna als je wilt uitloggen krijg je de mededeling dat je systeem nog steeds is besmet, maarrrrrr bij de volgende gescheduulde scans detecteert Norton ze niet meer. Dit deed zich voor bij 2004 en nu ook bij 2005

Ik kan daar geen antwoord op geven, want dat hang af van waar het virus gevonden was, welk virus het was en welke versie NAV je had op dat ogenblik.
Dus ik zou dan de draad moeten zien om te zien waarom dat gebeurde.

Buffy said:Een antivirusprogramma onderschept pas iets áls het binnenkomt. Zo ook Norton AntiVirus: het kan alleen dingen onderscheppen en in quarantaine zetten áls die dingen binnenkomen. Het houdt dus niets buiten de deur.

Er is dus een overlapping met een firewall.

Maar een firewall moet toch ook eerst echt iets tegenkomen voordat ie in functie gaat. En dat gebeurt gewoon op je computer.

Norton en andere virus progs, maar Norton 2005 in het bijzonder, houden in de meeste gevallen de boel tegen zodat het niet verder komt dan Norton. Ik denk aan besmette e-mail progs., schijfjes, internetzooi. En hoe gaat dat?? Nou afhankelijk van hoe je het instelt, hoef je daar net als bij een firewall helemaal niets van te merken, kan gewoon allemaal op automatisch worden gezet. Ik bedoel de meeste zooi komt niet verder dan de drempel, wordt gedecteerd en tegen gehouden. Bij Norton is dat tegenwoordig zeer uitgebreid en bijna tegen een firewall aanleunend en dan houdt die ook nog virussen tegen. En mocht het zo zijn dat zoon virus toch is doorgedrongen in je systeem dan detecteert hij en het ook nog maar zijn voornaamste taak tegenwoordig is een cordon leggen om je software om te voorkomen dat die zooi doordringt. Het is veel genuanceerder en uitgebreider dan Buffy voorstelt. Maar wat betreft mijn echte vraag: Ik denk bijna dat het een Bug is. Gebeurt dus echt alleen na de eerste scan en daarna heb ik nergens last meer van en waar die wormen en adware zijn gebleven, ik nie weten...

buffy said:
Dat toont nog eens hoe weinig jij ervan begrijpt. Norton AntiVirus (NAV) houdt helemaal niets tegen, daar is het programma ook helemaal niet voor bedoeld. Een goed geconfigureerde firewall houdt narigheid tegen. Een programma als SpywareBlaster houdt (in zekere zin) narigheid tegen. NAV is er niet voor bedoeld om problemen tegen te houden. NAV is een virusscanner, dat wil zeggen: het zoekt naar problemen die al binnen zijn gekomen. Het voorkomt niets, maar het speurt problemen die er al zijn op en probeert die op te lossen. NAV houdt niets tegen. Antivirusprogramma's houden niets tegen. Antivirusprogrammas zoeken malware die al op de pc staat op en trachten die malware te verwijderen.

kok>Ja, even afgezien dat het niet over mijn vraag gaat, moet ik toch kwijt dat ik vind dat je met deze bewering geheel ongelijk hebt. Dat weet ik dan weer wel toevallig. (Norton 2004 en 2005)
En wat betreft mijn leescapaciteit,daar is absoluut niets mis mee en ik begrijp alles ook nog en concludeer dan dat je grotendeels ongelijk hebt. En met mijn begripsvermogen is ook al echt niets aan de hand hoor.

Maar ik waardeer je om je kennis, geduld en behulpzaamheid, maar als je geen gelijk hebt of je praat langs me heen dan blijf ik toch een beetje doorzaniken totdat we eruit zijn. Ik vind dat nou bijv. best leuk.

Klopt Egkok,
Een virus scanner houd ook dingen tegen bijvoorveeld met realtime autoprotect of met de email-protection.

Maar dit geld voor de virussen en trojans, maar dit geld niet voor de spyware.
Spyware wordt namelijk verwijderd alleen door een systeemscan en niet met autoprotect of emailprotection.
Dus daarin heeft Buffy wel gelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan