norton 360

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@rtin

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2000
Hallo,
2007 voor het eerst norton 360 geinstalleerd en dit werkte prima, nu in 2008 weer Norton 360 gekocht en nu wil het installeren niet lukken.
Symantec geeft als oplossing het norton removal tool te downloaden en uit te voeren, dit heb ik gedaan en vervolgens handmatig alle overgebleven norton/symantec bestandjes verwijderd.
nog steeds is 360 niet te installeren en krijg dus nog steeds dezelfde melding (foutbericht 9999,17x) met daarbij de oplossing die ik al uitgevoerd had.
iemand een oplossing

Laatst bewerkt:
Norton 360 Installeren

Hey Martin,

Ik raad je aan eerst te controleren of er mogelijk nog een ander antivirus programma opstaat die de installatie kan tegen houden.
Zoals:

Hitman Pro
AVG
Spybot / Spy Doctor ETC.

Vervolgens kijk je na of de DevicePath wel goed staat. voor de installatie van de Network Drivers.

Start-> Uitvoeren-> Regedit

Dan ga je naar HKey Local Machine -> Software -> Microsoft -> Windows -> Current version.

Daar klik je met de Linker muisknop op en dan zie je rechts DevicePath staan.
De waarde van DevicePath moet zijn %SystemRoot%\inf
Staat daar meer achter kan dat weg staat er iets anders mag je dit invullen.

Vervolgens verwijder je nogmaals alles met de Removal tool door hier te klikken.

En dan zorg je dat in het register ook de Symantec en de SymNRT map zijn verwijdert.

Start-> Uitvoeren-> Regedit

Dan ga je naar HKey Local Machine -> Software -> Symantec / SymNRT (rechts aanklikken en dan klikken op verwijderen.

Vervolgens probeer je de 360 2.0 nog een keer te downloaden en te installeren.

Succes!

Hoi VirusKiller,

bedankt voor de snelle reactie maar het heeft helaas niet geholpen.
hier nog even wat aanvullende informatie.
deze 360 (2008) stond er wel al op en draaide prima, volgens mij is het probleem begonnen na dat ik met mijn Nokia 3109 kontakt had met de computer, dit ging ook al niet echt lekker.
daarna starte norton niet meer automatisch op en outlook maakte geen verbinding meer.
dat was de reden om norton maar te verwijderen.
ik wacht de volgende reactie/oplossing maar even af

groet, martin

het probleem zat hem in windows installer welke niet te herstellen was en heb dus XP opnieuw geinstalleerd.
op deze manier het probleem verholpen.

het probleem zat hem in windows installer welke niet te herstellen was en heb dus XP opnieuw geinstalleerd.
op deze manier het probleem verholpen.

Had je misschien Windows XP en SP3 geinstalleerd. Mijn problemen waren identiek.

Vandaag was er een grote update van Symantec waarin ook een nieuw installatieprogramma.

Jaap

Hallo Jaap,

ik had inderdaad sp3 en ben er ook van overtuigd dat deze de boosdoener was.
het probleem werd veroorzaakt doordat Windows Installer Service niet meer werkte en een herstel/reparatie programmma om dit te verhelpen werkte ook niet.
nu XP opnieuw geinstalleerd, vervolgens Norton 360 en tot slot toch weer sp3 erop gezet.
tot nu toe geen problemen meer gehad en ben blij dat 360 weer naar behoren werkt.
de klagers over de traagheid die norton zou veroorzaken moet ik toch tegen spreken, de serie norton 360 2.0 geeft bij mij absoluut geen vertraging van mijn systeem.

groet, M@rtin

Hallo Jaap,

ik had inderdaad sp3 en ben er ook van overtuigd dat deze de boosdoener was.
het probleem werd veroorzaakt doordat Windows Installer Service niet meer werkte en een herstel/reparatie programmma om dit te verhelpen werkte ook niet.
nu XP opnieuw geinstalleerd, vervolgens Norton 360 en tot slot toch weer sp3 erop gezet.
tot nu toe geen problemen meer gehad en ben blij dat 360 weer naar behoren werkt.
de klagers over de traagheid die norton zou veroorzaken moet ik toch tegen spreken, de serie norton 360 2.0 geeft bij mij absoluut geen vertraging van mijn systeem.

groet, M@rtin

Idem ditto bij mij, alles draait nu heel goed..

Succes,
Jaap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan