Norton Antivirus 2004: problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

riavda

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2005
Beste,

Sinds gisteren heb ik het volgende probleem met de computer (Pentium III, Windows ME).

Ter informatie: het abonnement van Norton Antivirus 2004 verloopt in juni a.s.

Toen ik de wekelijkse virusscan wilde doen gaf de computer volgende verwittiging: interne programmafout aangetroffen. U moet Norton verwijderen en opnieuw installeren.

Heb ik geprobeerd als volgt: start - instellingen - configuratiescherm - software (lang moeten wachten) - Norton Antivirus 2004 - verwijderen en dan kreeg ik dit:

Het bestand instopts.dat ontbreekt. Setup wordt afgesloten.

Omdat ik geen expert ben durf ik niet veel prullen in de computer. Toch heb ik in het help-forum gevonden dat het verwijderprogramma RNav2003 Norton kan wegdoen maar dat het abonnement dan ook weg is. Ook is het in het Engels, beetje technisch voor mij.

Moet ik er iemand van de computerwinkel bijhalen of is er iemand die mij kan zeggen wat er misschien fout zit. Ik hoop maar dat het geen virus is.

Hartelijk dank,

Riavda

Laatst bewerkt:
Geen oplossing voor je probleem, maar wel een tip. Haal je adresgegevens uit je handtekening. Dit is voor je eigen veiligheid.;)
Dit is een openbaar forum, dus ook kwaadwillige mensen kunnen hier komen.

vraagje voor "Crash"

In antwoord op uw bemerking i.v.m. handtekening.
Kan u zien of ik dit op de juiste manier nu gedaan heb a.u.b.
Dank je wel,
riavda

Rnav2003 (de naam zegt het al) verwijderd geen 2004 versie helaas.
Het is wel een bekende foutmelding bij Symantec en er is een artikel over. Het is wel in het engels dus ik hoop dat dat geen probleem voor je is.

http://service1.symantec.com/support/nav.nsf/docid/2003091816272106?Open&src=w

Aangezien je abbo verloopt in Juni zal je waarschijnlijk op zoek gaan naar een andere virusscanner en ik raad je Avast aan. Deze is gratis en erg goed. Heeft net zoals Norton volautomatische updates en is ook in het Nederlands te downloaden. Echt een aanrader:thumb:

http://www.avast.com/eng/down_home.html

Laatst bewerkt:
Re: vraagje voor "Crash"

Geplaatst door riavda
In antwoord op uw bemerking i.v.m. handtekening.
Kan u zien of ik dit op de juiste manier nu gedaan heb a.u.b.
Dank je wel,
riavda
Je hebt geen handtekening meer, dus dat is nu wel goed.:)

Uiteraard mag je gewoon een handtekening maken, maar het is beter daar geen adres gegevens in te zetten.

virus gevonden!!!

Na het installeren van AVAST!4 (Ned. versie), een tip die ik kreeg van Raymond Bos en waarvoor hartelijk dank, moet ik iedereen het volgende melden.

Daarnet wilde ik de scan opstarten met Avast!4 en volgende melding kwam op het scherm:

Virus gevonden!
Win 32: Beagle.BH2 (Wm) virus worm, VPS versie 0515-6
(17/04/05)

Sorry aan iedereen maar ik vind dat ik dit moet melden en ik heb geen idee hoe dit komt. Ben redelijk in paniek.

Moet ik dit nog ergens anders melden en wat staat me nu te doen?
Dank,
riavda

Re: virus gevonden!!!

Geplaatst door riavda
Na het installeren van AVAST!4 (Ned. versie), een tip die ik kreeg van Raymond Bos en waarvoor hartelijk dank, moet ik iedereen het volgende melden.
Daarnet wilde ik de scan opstarten met Avast!4 en volgende melding kwam op het scherm:
Virus gevonden!

Riavda,
Heb je nu 2 virus scanners op je pc? Want dan gaat hij virussen zien die er niet zijn.

Ja, de Norton antivirus 2004 staat er nog op, ik krijg het er niet af omdat ik de uitleg niet goed begrijp in het Engels. Beetje moeilijk allemaal nu: is er geen Nederlandstalige versie om Norton te doen verdwijnen a.u.b.
Bedankt iedereen,
riavda

Norton 2004 verwijderen

Dank je wel Saldos, met de Nederlandstalige versie ben ik al wat verder geraakt.

1 map wil niet weg: computer zegt "NAVshExt toegang geweigerd (is een map over Norton), mogelijk is BRONBESTAND (wat is dat?) in gebruik?

Kan het kwaad dat deze map nog op de computer zit?

En hoe weet ik nu of die WORM weg is?

Uiteraard ook dank aan iedereen die me vandagg al geholpen heeft. Met jullie hulp geraak ik er wel uit.
Toch durf ik nu geen werk maken op mijn Zip-schijf om morgen te kunnen meenemen naar mijn werk.

Groeten, riavda

Indien je een map niet kunt verwijderen, dan kun je dat altijd nog in de veilige modus doen. Dan kun je alles wel verwijderen.

En wat betreft die worm, kun je een virus scan doen nadat Norton is verwijderd. Dan weet je of het virus weg is, als het al echt een virus was, want dat is nog maar de vraag.

norton antivirus

Dank je wel Saldos, maar ik ben wel auto-didact i.v.m. computer en daarom vrees ik datik soms wel domme vragen stel.
HOE verwijder ik die map (NORTON ANTIVIRUS 2004) in de VEILIGE (?) modus?

Daarna zal ik terug een grondige scan doen met Avast!4, zoals u voorstelt.

Dank, vind dit een fantastisch forum!!
riavda

Dat is heel makkelijk. Je start je pc op en meteen als je opstart, dan tip je op F8 en dan kies je voor veilige modus.
Op F8 tikken moet dus gebeuren voordat je windows opstart, want anders ben je telaat namelijk.

Norton antivirus 2004

Dank je wel Saldos, via de veilige modus is de map Norton Antivirus 2004 weg.

Daarna heb ik nog eens een volledige scan gedaan met Avast!4 en er komt nog steeds de melding dat er volgende virussen zijn:

Win32:Beagle-BH2 (Wm) VPS versie 0515-6 en nu ook:
Win 32: Trajan-jen. (Delphi)

Ze willen niet weg, ook niet met herstellen of in de kluis te stoppen. Nu wordt het toch te moeilijk voor een leek zoals ik denk ik.

Maar toch heb ik vandaag veel bijgeleerd, dank je wel.
riavda

Re: Norton antivirus 2004

Geplaatst door riavda
Daarna heb ik nog eens een volledige scan gedaan met Avast!4 en er komt nog steeds de melding dat er volgende virussen zijn:
Win32:Beagle-BH2 (Wm) VPS versie 0515-6 en nu ook:
Win 32: Trajan-jen. (Delphi)
Ze willen niet weg

Wat betreft de Beagle. Hier is een tool die het Beagle virus verwijderd:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.beagle@mm.removal.tool.html

Wat betreft Win 32: Trajan-jen. Die bestaat volgens mij niet. Wel bestaat Win32:Trojan-gen en dat is een verzamelnaam voor onbekende trojans.
Dit betekent dat het simpele spyware kan zijn maar het kan ook een echte trojan zijn.

Wat je daarmee het beste kan doen is spybot downloaden en installeren en ermee scannen en die verwijderd dat.

Spybot is hier te vinden:

http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022-10122137.html?part=dl-spybot&subj=dl&tag=but

ook is het handig om een online virus scan te doen bij housecall hier:

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Dan kun je daarna je log hier plaatsen om te kijken of er nog wat over is wat betreft spyware:

http://www.antispywareoffensief.nl/forum/register.php?do=signup

Norton Antivirus 2004

Heel hartelijk dank aan Saldos voor al de informatie om "eventuele" virussen uit de computer te jagen.

1.Ik heb alles rustig gelezen.
In de lijst van het programma om Win32 Beagle BH2 weg te krijgen zie ik Win32 Beagle B of Win32 Beagle H maar geen BH2 en daarom durf ik zo maar niet ergens aan te klikken. Ik ben toch maar een leek.Of klik ik eerst B en als dat opgespoord is dan nog eens op de H?

2.Wat het "housecall downloadprogramma betreft: tot 95% doet die dat maar laat dan weten dat er een fout "16" is. Het geraakt niet geïnstalleerd.
Ik heb dan een free 30-day trial aangevraagd en zelfs een nummer gekregen maar tevergeefs want ik zie niet waar en hoe dat nummer moet ingetikt worden.

3.Wat ik al wel kon is de file van Spybot (hierboven aangeduid) downloaden om eventuele Trojans te ontdekken.
66 dingen werden opgehaald en dit ondanks het feit dat ik elke week met Ad-aware de computer nakijk.
Ik heb alles weggedaan en heb niets gelezen van Trojans-gen.

4. Me aanmelden om een log te plaatsen moet nog gebeuren (als ik punt 1 en 2 zal kunnen);

Ik blijf proberen, de avond is nog lang.

Ontzettend dank je wel;
riavda

Die tool is voor alle beagle virussen geschikt.
Dus die mag je gewoon gebruiken.

Housecall wordt niet afgemaakt omdat je besmet bent met een virus en die houd de scan tegen.
Die 30 day trial gaan waarschijnlijk ook niet werken als de online site niet werkt.

Dus probeer eerst de Beagle tool te gebruiken.
Doe dat wel in de veilieg modus.

En daarna kun je housecall gebruiken.

Norton Antivirus 2004

Joepie, alles gelukt dank zij de heel interessante en duidelijke uitleg van Saldos!! Hartelijk dank daarvoor om me zo te begeleiden.

Beagle worm weg, Housecall gelukt.

5 sterren verdiend en ik hoop dat er veel mensen uw uitleg zullen lezen.

Tot ik nog eens in de problemen kom.
Dank je wel,
Riavda

Re: Norton Antivirus 2004

Geplaatst door riavda
Joepie, alles gelukt dank zij de heel interessante en duidelijke uitleg van Saldos!! Hartelijk dank daarvoor om me zo te begeleiden.
Beagle worm weg, Housecall gelukt.
5 sterren verdiend en ik hoop dat er veel mensen uw uitleg zullen lezen.
Tot ik nog eens in de problemen kom.
Dank je wel,
Riavda

Graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan