Norton Antivirus 2004

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
We hebben alles geinstalleerd van de software die we gebruiken alles loopt perfect nu , alleen met de soundkaart Creative Audigy 2- ZS gaat het niet samen met Norton Antivirus 2004. Jammer dat dat zo maar kan en nog geen oplossing voor is,we hebben nu onze oude soundkaart er in geprikt te weten een Creative Soundblaster Live player 5.1 en dat werkt perfect samen met die Norton.Wij staan open voor alle adviesen voor de Creative Soundblaster Audigy 2 -ZS samen aan de praat te krijgen met Norton Antivirus 2004. ( OS,Windows XP Pro.)Graag zou ik willen weten of er meer denkers zijn die ervaring met deze sounkaart hebben.

Alle drivers van Creative verwijderen en opnieuw starten NORTON uitschakelen en je Creative drivers weer installeren (doe dit wel zonder internet verbinding)Creative geeft namelijk aan om zonder vires scanner en schermbeveiliging te installeren

We hebben ze al helemaal verwijderd ook uit het register en ook zonder met en zonder Norton geinstalleerd en zonder Internet verbinding en zonder ZoneAlarm niets heeft mogen helpen tot op heden. Als wij alles hebben geinstalleerd tot op de Creative Audigy2-ZS na gaat het perfect,maar als dan de soundkaart word geinstalleerd is het met de Auto protect gedaan einde Norton.Is toch tegek om na te vertellen.En alles geheel nieuw gekocht van hardware tot software alles legaal zo uit de winkel een gehele nieuwe pc.

Welk moderbord??? misschien heeft u hier wat aan

Problemen met bestandsoverdracht bij sommige moederkaarten met VIA-chipsets
Na de installatie van de Audigy 2 ZS-geluidskaart op een moederbord met een VIA-chipset is het weinig waarschijnlijk, maar toch mogelijk, dat een van de volgende problemen optreedt:

Wanneer u grote hoeveelheden gegevens verzendt, reageert de computer ineens niet meer of wordt de computer opnieuw opgestart, OF
Bestanden die u hebt verzonden vanaf een ander station zijn onvolledig of beschadigd.

Deze problemen doen zich voor bij een beperkt aantal computers waarvan het moederbord is uitgerust met de VIA VT82C686B-controllerchipset.

Controleer als volgt of uw moederbord met de VT82C686B-chipset is uitgerust:

Raadpleeg de handleiding bij de computer of bij het moederbord of
In Windows:
Klik op Start -> Instellingen -> Configuratiescherm.

Dubbelklik op het pictogram Systeem.
Klik op het tabblad Apparaatbeheer (of Hardware en vervolgens op de knop Apparaatbeheer).
Klik op het pictogram Systeemapparaten.
Kijk of de items die in het schema zijn gemarkeerd, worden weergegeven in de lijst die verschijnt.
Als de items hier zijn weergegeven, verwijdert u de kap van de computer en zoekt u de VIA-chipset op het moederbord (houd rekening met de veiligheidsmaatregelen in Stap 1: De computer voorbereiden).

Het modelnummer staat op de chip van de VT82C686B-chipset.
Als uw moederbord is uitgerust met de VT82C686B-chipset:

Creative raadt u aan om eerst contact op te nemen met de leverancier van uw computer of de producent van het moederbord voor de recentste oplossing.
Sommige gebruikers hebben bovenstaande problemen opgelost door:
de nieuwste VIA 4in1-stuurprogramma’s te downloaden van www.viatech.com.tw*,
het recentste BIOS voor het moederbord te downloaden van de website* van de producent.
*De inhoud op deze websites wordt beheerd door andere bedrijven. Creative is niet verantwoordelijk voor de informatie of programma’s die u van deze sites downloadt. Deze informatie over die sites wordt u alleen als service aangeboden.

Laatst bewerkt:
Wij hebben een pc gebouwd met de volgende onderdelen: Asus P4C800-E Deluxe moederbord / Asus Radeon 9600 XT 128 Mb videokaart / 2 x 256 Corsair DualChannel PC400 geheugen / Creative Soundblaster Audigy2-ZS geluidskaart / DiamondMax 120 Gb plus9 , 8Mb geheugen harddisk /dit alles zit in een Chieftec Dragon kast met een Voeding van 360 Watt en DVD en CD-Rw beiden van Plextor en een floppy drive. Dit alles word bestuurd door Orginele software OS Windows XP Pro Nederlandse versie met SP1.

Het is toch tegek voor woorden als je ziet dat zoveel mensen problemen daar mee hebben en nog niemand met een oplossing is thuisgekomen dat geeft het toch niet,mensen,denkers, probeerders, bedenkers, doordenkers,is dit nu werkelijk niet op te lossen zijn wij nu echt de enige wat zulke Creative Audigy2-ZS hebben met Norton Antivirus 2004??? dat gellof ik toch niet he! laat het weten hoe het jullie vergaat met zulke kaart en software.

Als u zich na het installeren van de kaart hebt geregistreed bij CREATIVE kunt U het probleem ook daar voorleggen
Ze geven altijd antwoord (aan mij wel tenminste) Alternatief!! i.p.v Norton zou U het samen met bijvoorbeeld McAffee kunnen proberen

En de link hierboven kan eventueel ook uitkomst bieden

Wij zouden graag gaan proberen met die McAffee maar daar gaan weer € 45,- euro's en dat voor te proberen.Kijk als het niet anders kan willen wij best die McAffee Antivirus 2004 versie : 8.0 Nederlands kopen maar waar zijn we dan mee bezig.En dan moet het ook nog samen gaan met die Creative Audigy2-ZS want anders word het weer een nieuw probleem.

Wil hier nog wel een keer op reageren ,namelijk het volgende heb dit probleem bij een mij bevriende PC Boer voorgelegt en hebben het volgende gedaan een zelfde mobo en geluiskaart als test neer gezet xp geinstalleert dan de drivers van het mobo dan drivers geluidskaart en erna Norton2004 laten scannen en live update ervan gedraait WE hebben echter geen probleem kunnen vinden alles draaide perfect

Het enigste wat U toch nog kunt proberen is om de Creative niet mee op te laten starten zoals in de link hierboven van GEZINA staat beschreven Verder weet ik niet hoe ik verder kan helpen

Bedankt voor het vele werk wat jullie hebben gedaan maar helaas dit wil bij mij niet werken en vind dit jammer,heb inmiddels van meer mensen op diverse forums bericht gekregen die dit probleem ook hebben en zij hebben die klacht ook bij Creative en Symantec neergelegd per e-mail maar ook helaas nog geen antwoord?? we blijven wachten en door zoeken.

Norton Antivirus Adieu , vaarwel

Als alles goed gaat stappen we morgen over op McAfee Antivirus 2004 versie: 8.0 Nederlands,dan laten we weten hoe dit samen gaat met de Creative Audigy2-ZS. Dit probleem blijkt toch nog niet op te lossen te zijn tot vandaag de dag.Jammer was ze geweldig tevreden over die Norton Antivirus 2004 en al jaren.

Neeeeee mijn vraag ( probleem ) is helemaal niet opgelost daar geen oplossingen zijn aangedragen tot een oplossing,daar zijn we het met z'n allen toch over eens.Met een andere Antivirus programma er op te installeren dat het wel gaat is het probleem nog niet opgelost,het gaat op mijn eerste gestelde vraag en daar is nog nooit een positief antwoord opgekomen dus?? het is nog niet opgelost. ( Zie vraag stelling ).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan