Norton Antivirus 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik heb Norton AV 2004. Nu doet die tegenwoordig ook in wormen en adwares. Maar telkens als ie wat vindt kan de helft niet worden gedeleted. Dan krijg je een advies hoe het moet, bijv. om prog te updaten terwijl dit automatisch gaat. Maar daarna dan een hele verhandeling hoe of wat. Zo zou de adware via Software te verwijderen zijn maar daar staat ie mooi niet in. Je hebt dus niets aan die toevoeging, wat heet alleen maar last, dus bespaar je de moeite NAV 2004 te kopen. Je kan gewoon de ouwe updaten. Dit proggie faalt volledig wat betreft zijn toegevoegde waardes.
 

Bijlagen

  • norton.jpg
    norton.jpg
    50,1 KB · Weergaven: 49
Hmm niet helemaal mee eens, volgens mij kan norton het niet vewijderen omdat het programma in gebruik is, maar hij geeft netjes aan waar het staat, dus zou je handmatig het bestand kunnen verwijderen..

Maar handig is het idd niet...:confused:
 
Dat heeft niets met NAV 2004 te maken. Die Adware is gewoon in de virusdefinities opgenomen en diezelfde virusdefinities worden gebruikt door NAV 2003, NAV 2002, etcetera (mits die up-to-date zijn natuurlijk).

Maar als je pc goed beveiligd zou zijn (met bijvoorbeeld SpywareBlaster voor de specifieke preventie van ad- en spyware) en de pc regelmatig zou scannen met AdAware of Spybot, dan zouden dit soort problemen zich niet vaak moeten voordoen. En zoiets als Hotbar (zie je screenshot) moet je gewoonweg niet downloaden en installeren, zo simpel is dat. Dat komt niet zomaar op je pc terecht, daarvoor moet je echt ergens "OK" of "I agree" of zoiets aanklikken. Antivirus- en antispywareprogramma's zijn onmisbaar om je pc schoon te houden, maar uiteindelijk is het handelen van de gebruiker toch echt bepalend.

Overigens, als een antivirusprogramma iets niet kan verwijderen, moet je gewoon even in veilige modus scannen. Dan lukt het vaak wel.
 
Laatst bewerkt:
buffy

Goed beveiligd?? Ik heb spybot, adaware se pro, pestpatrol, system mechanic pro, en Norton System Works. En die gebruik ik als een dwangneuroot. Virus defs. worden door NAV automatisch gedaan trouwens dus die zijn ook in orde. Die hotbar, die komt kennelijk zomaar binnen, zoals zoveel van die troep, want op yes of install klik ik niet zo maar. Oh ja en ik heb ook nog zone alarm suite aanstaan. Ik heb de indruk dat NAV wel de beste is wat die virussen betreft, want ik kan ook nog Panda of die van Zone Alarm gebruiken, maar op een of andere manier heb ik het meeste vertrouwen in Norton. Alleen nu elke keer die adwares die gemeld worden. Het waren er nu twee maar soms zijn het er meer (overigens altijd nog veel minder dan door adaware of spybot gevonden zouden worden), maar dan kan ie ze niet verwijderen behoudens op een door hun aangegeven manier die veel te ingewikkeld is trouwens. Overigens toen ik op zoek ging kon ik hem niet vinden. Ik schakel gewoon die extra opties uit, maar dan heb ik dus gewoon mijn ouwe 2003 versie terug, zonde van mijn geld... dat bedoelde ik dus, maar buffy...zeg nooooooooooooooooit meer dat ik me niegoebeveilig!!! Oh ja en ook nog SP2 erop!!:evil:

elbert
 
Maar als je dan zooo goed (beetje overdreven zelfs) beveiligd bent hoe komt hotbar er dan op????????:D
 
Elbert, de kern van mijn betoog was:

Antivirus- en antispywareprogramma's zijn onmisbaar om je pc schoon te houden, maar uiteindelijk is het handelen van de gebruiker toch echt bepalend.

Je gebruikt dus ongelooflijk veel beveiligingsprogramma's, maar toch haal je Hotbar binnen. Hotbar wordt aangeboden via pop-up schermpjes, die de indruk proberen te wekken dat het om door Microsoft aangeboden add-ons voor Outlook of Outlook Express gaat. Alleen als je dan "OK" of "Yes" of "I agree" aanklikt, zal het geïnstalleerd worden. Hotbar komt niet "zomaar" binnen.

Die adware die Norton vindt wordt heus wel verwijderd als je het even in veilige modus doet. Dat moet nu eenmaal soms. Dat is ook helemaal geen reden om over Norton te gaan klagen, want dit is bij alle antivirusprogramma's zo. Dat heeft gewoon te maken met hoe computers functioneren.

Je kunt overigens ook te veel beveiligingsprogramma's gebruiken. Vooral het draaien van meerdere antivirusprogramma's tegelijk is beslist niet raadzaam. Zij hebben het dan in de regel te druk met elkaar in de weg zitten om je pc nog goed te beveiligen.
 
Ik draai ze niet door elkaar heen hoor. En ik ben mijn computer aan het herinstalleren vanwege het feit dat ik sp2 er niet opkreeg. Dat is nu wel gelukt, maar er zijn dus onbewaakte momenten geweest, dus of het zat nog in de back-ups of tussen bloed zweet en tranen niet opgemerkt....maar daar gaat het niet om, we krijgen allemaal wel adwares etc ondanks beveiliging. Maar dat Norton, niet soms, maar heel vaak niet kan deleten! En de oplossing die zij geven is echt niet, in veilige modus draaien, echt niet hoor. De bedoeling van mijn verhaaltje is dat ik zo verdrietig ben dat Norton gewoon die boel niet kan verwijderen terwijl al die andere progs dat gewoon probleemloos doen. Wat betreft zoveel progs, ik zei al ik ben een beetje dwangneuroot, maar als je ze allemaal achterelkaar draait ontdekt de een dit en de andere dat dus bij elkaar opgeteld haal je er toch meer af. Soms moet je je computer starten (spybot) om iets eraf te krijgen, maar zo ingewikkeld als bij norton.... echt nie hoor.. Dat wou ik even vertellen. Die hotbar kan ik niet eens vinden ook nog eens een keer!! Staat er gewoon niet op, maar goed..
 
Ahhhh, krijg nou wat....kijk naar het adres. Daar staat K:\etc.....er hing nog een externe hd aan mijn computer met mijn praktijkprog erop. Daar staat die hotbar dus op. Vandaar dat ik hem nergens kon vinden op mijn computer. Gelukkig maar want ik dacht al hoe kan dat man, maar hij staat dus niet op mijn computer maar op een andere waar ook andere mensen zitten te pielen.. gelukkig ben ik dan toch niet stom heh buffy
 
Neemt allemaal nie weg dat Norton zoals alle progs zoon dingetje hoort te deleten. Buffy heb je verstand van mobo's?? Kijk een onder mobo naar mijn draadje.
 
mss een tip ?
maak naast de account admin nog een ander account aan met beperkte rechten, en gebruik steeds het account met beperkte rechten om te surfen e.d. Op die manier kan er NOOIT wat dan ook op je pc geïnstalleerd worden "per toeval". En ff inloggen als admin om iets echts gewenst te installeren is ook zo gebeurd ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan