Norton antivirus 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trikkel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Ik heb vorige maand via msn een virus gehad,norton deed het opeens niet meer,het was een zooitje.Nu wil ik hem opnieuw installeren maar dat gaat niet.Hij geeft aan dat er een nieuwere versie erin zit en die moest ik verwijderen maar dat doet hij niet.Wat er nu nog in zit is Norton WMI update, en die krijg ik niet verwijderd,Wie kan mij helpen:thumb:

Krijg je een melding waarom je WMI update niet kan verwijderen?
Welke windows heb je?

En wat krijg je voor melding wanneer je WMI Update wil verwijderen?

Hoe probeer je WMI Update te verwijderen?

Geplaatst door rve123
En wat krijg je voor melding wanneer je WMI Update wil verwijderen?

Hoe probeer je WMI Update te verwijderen?
Asl ik hem wil installeren dan geeft hij aan,er is een nieuwere versie dedetecteerd die versie moet verwijderd voordat deze versie wordt geinstalleerd.klik op software om de nieuwere versie te verwijderen.Dan zegt hij weet je dat zeker en ik klik op ja,en dan zegt hij,er staat op dat systeem een product waarvoor norton WMI update is vereist. Dan klik ik op ja(kan niet anders) en dan zegt hij onherstelbare fout bij installeren

En die link van Raymond Bos (eerder dit topic) lukt die wel?
Vertalen kan door naar beneden te scrollen. Daar staan meerdere talen.

Geplaatst door rve123
:thumb: Mijn dank is groot,het is gelukt.alles is er uit,ik moet alleen nog installeren ,maar ben nu met het eten bezig,hahaha je hoort het straks wel als alles gelukt is,alvast bedankt alle 2:thumb: Toppie hoor jullie site ben erg tevreden :thumb:

Geplaatst door rve123
Norton is helemaal geinstalleerd en heb alle updateds gedaan en volledige scan.1 Trojan genaamd Tooso.H is verwijderd,maar 2 van adware.Gator niet.Heb de tool gebruikt maar die zegt ,kan niks vinden.Wat nu??

Weet je toevallig waar die bestanden staan?
Het zou namelijk kunnen dat ze in de systemrestore-map staan.

Geplaatst door rve123
Weet je toevallig waar die bestanden staan?
Het zou namelijk kunnen dat ze in de systemrestore-map staan.
Het zijn advertenties en ze staan(ik schrijf ff wat er staat)Bron:C:\program files\Common files

Kan je ze niet handmatig verwijderen?
Dit doe je door naar: start->deze computer->C:->program files->commom files. Dan de bestanden waar het om gaat. Niet de hele map!!
Misschien zijn het verborgen bestanden. Die moet je dan eerst even weergeven. Ga naar een map (maakt niet uit welke). Klik bovenaan op extra->mapopties->weergave. Dan naar beneden scrollen en het rondje voor ''verborgen bestanden en mappen weergeven'' aanvinken. Nu klik je op toepassen en daarna op OK.
De verborgen bestanden zijn nu zichtbaar en je kan gaan zoeken.

Maar je had de remove tool voor gator dus gebruikt?
Info: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/adware.gator.html
Tool: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixGator.exe

Geplaatst door rve123
Kan je ze niet handmatig verwijderen?
Dit doe je door naar: start->deze computer->C:->program files->commom files. Dan de bestanden waar het om gaat. Niet de hele map!!
Misschien zijn het verborgen bestanden. Die moet je dan eerst even weergeven. Ga naar een map (maakt niet uit welke). Klik bovenaan op extra->mapopties->weergave. Dan naar beneden scrollen en het rondje voor ''verborgen bestanden en mappen weergeven'' aanvinken. Nu klik je op toepassen en daarna op OK.
De verborgen bestanden zijn nu zichtbaar en je kan gaan zoeken.

Maar je had de remove tool voor gator dus gebruikt?
Info: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/adware.gator.html
Tool: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixGator.exe
Ik heb alles gedaan wat je zei,maar heb niks kunnen vinden.Heb alle mappen open gemaakt en daarna nog een scan gedaan met de fixtool maar die kon niks vinden.Raar hoor,norton wel en die tool niet

Ik wil even weten of het ''virus'' nog opstart.
Waarschuwing: Je gaat naar het register als je dit uitvoerd. Verwijder daar niets!

Klik op start en typ het volgende in regedit en klik op ''OK''. Je bent nu in het register. Nu kan je gaan zoeken naar de volgende regel: HKEY_LOCAL_MACHINE->Software->Microsoft->Windows->CurrentVersion->Run.
Dit zal je handmatig moeten doen. Dit zoeken doe je via de mappen aan de rechter kant. Om naar een volgende map te gaan klik je op de + die voor het woord staat. Je begint dus bij de + voor ''HKEY_LOCAL_MACHINE''.
Als je ''Run'' hebt gevonden klik je niet op de plus die ervoor staat maar één keer op het mapje. Je krijgt aan de rechter kant nu een aantal regels te zien. Verwijder daar niets. Alleen kijken. Kijk of de volgende regels ertussen staan:
- Trickler
- CMESys
Goed kijken want virusregels lijken vaak erg veel op windowsregels.
Na het kijken klik je het register weer weg d.m.v. het kruisje rechtsbovenin.
Vertel daarna hier of ze erbij staan.

Succes en nog een keer de waarschuwing: NIETS verwijderen, ALLEEN maar kijken

Geplaatst door rve123
Ik wil even weten of het ''virus'' nog opstart.
Waarschuwing: Je gaat naar het register als je dit uitvoerd. Verwijder daar niets!

Klik op start en typ het volgende in regedit en klik op ''OK''. Je bent nu in het register. Nu kan je gaan zoeken naar de volgende regel: HKEY_LOCAL_MACHINE->Software->Microsoft->Windows->CurrentVersion->Run.
Dit zal je handmatig moeten doen. Dit zoeken doe je via de mappen aan de rechter kant. Om naar een volgende map te gaan klik je op de + die voor het woord staat. Je begint dus bij de + voor ''HKEY_LOCAL_MACHINE''.
Als je ''Run'' hebt gevonden klik je niet op de plus die ervoor staat maar één keer op het mapje. Je krijgt aan de rechter kant nu een aantal regels te zien. Verwijder daar niets. Alleen kijken. Kijk of de volgende regels ertussen staan:
- Trickler
- CMESys
Goed kijken want virusregels lijken vaak erg veel op windowsregels.
Na het kijken klik je het register weer weg d.m.v. het kruisje rechtsbovenin.
Vertel daarna hier of ze erbij staan.

Succes en nog een keer de waarschuwing: NIETS verwijderen, ALLEEN maar kijken
Nou ik heb alleen gekeken en op mijn gemak gedaan,maar die 2 regels staan er niet in

adware.Gator is geen virus maar adware. Adware hoort hoort net als een virus niet op je computer.

De adware start niet op als het er niet bijstaat.
Nog één vraagje:
- Krijg je die pop-up met de advertentie nog?

Geplaatst door rve123
adware.Gator is geen virus maar adware. Adware hoort hoort net als een virus niet op je computer.

De adware start niet op als het er niet bijstaat.
Nog één vraagje:
- Krijg je die pop-up met de advertentie nog?
Ik krijg helemaal geen pop ups

Als je geen advertenties krijgt is het goed.

Deze twee bestandjes staan dan alleen maar op de computer. Ze starten niet op. Dit is ook niet mogelijk omdat het grootste gedeelte van de adware wel weg is. Er horen bij deze adware zeven bestanden op de computer te staan. Bij jou staan er maar twee. Zonder die andere vijf kunnen deze twee niks.
Ook al kan je ze niet verwijderen, ze zijn niet gevaarlijk.

Geplaatst door rve123
Als je geen advertenties krijgt is het goed.

Deze twee bestandjes staan dan alleen maar op de computer. Ze starten niet op. Dit is ook niet mogelijk omdat het grootste gedeelte van de adware wel weg is. Er horen bij deze adware zeven bestanden op de computer te staan. Bij jou staan er maar twee. Zonder die andere vijf kunnen deze twee niks.
Ook al kan je ze niet verwijderen, ze zijn niet gevaarlijk.
Oke dus ik kan het zo laten en negeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan