Norton antivirus 2005 verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Beste computerhelpers,

Een collega van mij heeft en foutmelding op haar pc. Namelijk dat Norton antivirus moet worden verwijderd en opnieuw moet worden geïnstallerd. Als ik via software verwijderen in Windows Norton verwijder en deze opnieuw installeer, krijg ik dezelfde foutmelding. Tijdens het opnieuw installeren hoef ik ook geen serial en registratiecode in te voeren. Hoe kan ik Norton volledig verwijderen en de foutmelding kwijt raken.

Groetjes

Maar de deïnstallatie via Windows lijkt wel goed te gaan. Echter als ik opnieuw installeer en ik hoef het serialnr. en de activeringscode niet in te voeren, dan denk ik dat niet alles is verwijderd.

Dat klopt want dat reg. nr. staat in je register.

Dat heb je ook met andere progr. die een ser. nr. hebben als je die opnieuw gaat installeren.

Laatst bewerkt:
Krijg ze nog een exacte foutmelding? Tooltje van Humpje zou toch moeten werken om zo Norton te herinstalleren. Of is het meer een verkapte vraag om Norton weer te gebruiken voor een jaar? (sorry als dat niet zo is)

Kijk even of er een map c:\windows\winsecurity bestaat. Zo ja, dan is het w32.sober.x@mm oid.

Ik heb kort geleden iets dergelijks gezien: Liveupdate crashte steeds en gaf aan opnieuw te moeten worden geïnstalleerd. Windows update bleek ook te zijn uitgezet, en hulp op afstand aan.

Na Liveupdate downloaden en installeren lukte het Norton bij te werken en werd het virus gevonden en verwijderd.

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
Zomaar een dwarsweg hoor maar heb je toevallig de startmenu-items die Norton heeft aangemaakt verplaatst naar een andere locatie? In dat geval krijg je namelijk ook een melding dat je de software opnieuw moet installeren

Zomaar een dwarsweg hoor maar heb je toevallig de startmenu-items die Norton heeft aangemaakt verplaatst naar een andere locatie? In dat geval krijg je namelijk ook een melding dat je de software opnieuw moet installeren
Ja, dat klopt, is mij al twee keer overkomen :( omdat ik graag met mapjes werk in het startmenu. Als je dat doet ben je het haasje.

Ik heb niets verplaatst.
Je collega misschien wel?
Het tooltje van Humpe moet voldoende zijn om alles van Norton kwijt te raken.
Bovendien..........wat maakt het uit als het serialnummer weer terugkomt?
Ze gaat toch weer dezelfde Norton er opzetten en wil toch alleen van die melding af?

Dat die serial terugkomt is ook geen probleem, maar wat ik eigenlijk dacht is het volgende. De deïnstallatie van Norton Antivirus lijkt via software zonder probleem te verlopen. Echter als ik na deïnstallatie Norton opnieuw installeer krijg ik opnieuw de melding dat ik Norton moet verwijderen en opnieuw installeren. Ik dacht eigenlijk dat omdat ik ook het wachtwoord niet hoef in te voeren dat wellcht niet alles is verwijderd.

Groetjes

Dan is het toch niet goed gegaan met verwijderen.
Kijk eerst onder start/progr.toegang en instellingen of er nog iets van Norton of Symantec staat.
Indien ja, verwijderen.

Vervolgens gebruik je de tool die humpe je opgaf.

Controleer daarna onder program files onder Symantec en Norton.
Controleer onder program files/common files of Symantec weg is.
Controleer onder Doc. and settings/Gebruiker/Application data of Symantec weg is.

Hierna kun je voor de zekerheid, om losse registeringangen te verwijderen, nog een regcleaner gebruiken als je die in huis hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan