Norton antivirus blijft email scannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loesy

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Beste mensen,

Vanmorgen kreeg ik een melding van norton dat een uitgaand bericht niet verzonden kon worden. (op zich vreemd want ik was niets aan het versturen) Dan opent norton zo'n scherm met titel 'oplossingen in een klik'. Je ziet dan rechtsonder in de taakbalk veelvuldig envelopjes waarmee hij dus kennelijk mee bezig is. Dit stopte echter niet meer. Ik was genoodzaakt om bij de instellingen van emailscannen de optie 'uitgaande mail scannen' uit te zetten. Nu is dat 'idiote' scannen afgelopen maar norton geeft aan dat er nu een puntj evan aandacht word vereist. Al sik daarop klik dan zet hij d einstellingen weer terug op 'uitgaande mail scannen' en begint het weer van voren af aan.

Hoe kan ik het definitief stoppen zonder dat norton aangeeft dat er aandacht vereist word terwijl ikzelf 'uitgaande email scannen 'heb uitgezet. Het is toch wat vreemd dat je voor de optie kan kiezen maar dan wel steeds een rood uitroepteken krijgt in het icoontje dat aandacht vereist.

Beetje moeilijke uitleg misschien maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

groetjes
Loes.

Het is geen antwoord op je vraag maar ik zou het "systeem onvriendelijke" Norton deinstalleren en een (zeer goede) gratis virusscanner installeren.

Dat kan zijn AntiVir of AVG.

Beide zijn geheel gratis, makkelijk te installeren en te updaten.

Grtz.

Bedankt Funzip

Maar ik ben er achter dat ik een Trojan.Virantix.C virus heb. Hopelijk heb gehad. Ik heb een hele scan uitgevoerd en Norton heeft hem gevonden en verwijderd. Ik ben up to date met norton dus hopleijk i shij ook echt weg. Ik hoop dat dit het was en geen andere narigheid geeft. Ik las dat dat virus de scanners aan het misleiden is.

Stel het helpt niet kan ik de online http://www.kaspersky.com/virusscanner gebruiken? Ik las dat op een nederlandse virussite.

***** dingen, hoe kom je eraan zul je zeggen.

Laatst bewerkt:
ok Funzip, bedankt voor je reactie. Ik ben niet zo'n pc knutselaarster dus ston dal helemaal op tilt :( . Hopelijk is het ook zo wat mijn norton dan aangeeft dat hij het heeft gevonden, verwijderd en opgelost. Het schijnt dus een virus te zijn die juist de scanners misleiden en doen alsof er een probleem is, zoal sik dus had met constant scannen van uitgaande mail.

Ben altijd bang dat dan de hele pc op hol is en je alles moet herinstalleren maar dat is gelukkig , dankzij een up dot date scanner niet nodig. Kun je maar weer zien hoe belangrijk het is je te beschermen.

pfffffffff hopelijk heb ik het gehad nu.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan