Norton antivirus geeft fout bij opstarten van windows...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neotrax

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
Hoi allemaal.
Ik heb hier een oude pc (Pentium 2) met windows 98 erop.
Als ik de pc opstart zie ik de volgende fout:
kan apparaatbestand niet vinden bla bla.
Vervolgens zit hier de fout:
c:\Progra~1\norton~1\savrtpel.vxd
Vervolgens start ik op in veilige modus, want dat is het enigste wat nog werkt.
Daarna heb ik geprobeerd om norton eraf te flikkeren, want internet zit er toch niet op.
Vervolgens de fout: Kan alleen als u niet in de veilige modus zit. dus het kan alleen in de normale modus, maar hehe daaar kan ik dus niet in komen.
Iemand een antwoord, dat zou heel fijn zijn...

Neo

Toch handiger als je de hele foutmelding opgeeft, dus ook dat blabla. Norton kan wel de trigger zijn, maar hij wil misschien een ander apparaat aanspreken. Is het zomaar uit het niets ontstaan? Niet kortgeleden iets veranderd in de PC? Nieuw apparaat, nieuw sturprogramma geinstalleerd?

Om alle Norton software te verwijderen onder W98:

link

Succes,

Tijs.

ok volledige foutmelding:
(heb btw een pc van een vriend hier, dit deed hij al vanaf ik hem had.)

Het register van Windows of system.ini verwijst naar dit bestand, maar dit bestaat niet meer.

Als u dit bestand opzettelijk hebt verwijderd diend u mogelijk het programma uninstall of setup van de geaccosieerde toepassing te gebruiken.

Als u de toepassing die met dit apparaatbestand is geaccosieerd nog steeds wilt gebruiken, diend u deze toepassing opnieuw te instaleren en het ontbrekende bestand te vervangen.

C:\progra~1\norton~1\savrtpel.vxd.
Druk op een toets om door te gaan_

Bedankt voor de info. Als ik jou was zou ik Norton herinstalleren, er is kennelijk iets corrupt geraakt van dat programma (mislukte verwijderingspoging?) Als dat lukt en je kunt wel weer in normale modus opstarten, dan kun je alsnog besluiten Norton er af te halen, maar dan wel goed.

kzal kijken of ik die versie van norton heb liggen, thnx voor de hulp (alvast) :P

Gelet op je poblemen zou een bootable CD-Rom met Norton het beste zijn.

Edit: wat ik ook nog wel eens hebt zitten prutsen in vergelijkbare gevallen is via Sysedit in Uitvoeren naar System.ini gaan en dan doorscrollen om alle verwijzingen naar in dit geval Norton te deleten. Riskant, dus wel eerst een kopie van System.ini opslaan.

(Kan echter wel in Velige modus.)

Laatst bewerkt:
Edit: wat ik ook nog wel eens hebt zitten prutsen in vergelijkbare gevallen is via Sysedit in Uitvoeren naar System.ini gaan en dan doorscrollen om alle verwijzingen naar in dit geval Norton te deleten. Riskant, dus wel eerst een kopie van System.ini opslaan.

(Kan echter wel in Velige modus.)

Ik vraag me af of het wel zinvol is een 'gekreupelde' Norton te gebruiken. Nu weet ik niet (eens) welk onderdeel van de Norton software je eigenlijk gebruikt, maar als het je firewall danwel anti-virus onderdeel is, en het werkt niet goed (gegeven de foutmelding), dan ben je dus momenteel niet goed beschermd. Gaat het om hulpmiddelen, zoals Systemworks of Norton Utilities, dan kun je die software ook niet zinvol gebruiken, en wellicht bij gebruik meer kapot maken dan repareren.

Omdat het over een een .vxd (=virtual device driver) gaat, is het een onderdeel dat geladen wordt voor alle andere dingen (samen met zaken als aansturing harde schijven, netwerkdrivers etc.). Het is dus een diepgravend onderdeel van je W98 installatie, en als dat niet goed werkt dan zou ik je Norton installatie niet vertrouwen, en dus verwijderen. Beter geen software dan software die potentieel
1. Je het gevoel zou moeten geven dat je beschermd bent, maar je bent het effectief niet (foutieve werking firewall en/of anti-virus).
2. Bij gebruik meer kapot maakt dan je pc goed doet (foutieve werking systeemhulpmiddelen).

Helderder kan ik het niet voor je maken, denk ik: Gebruik het alleen als het goed geïnstalleerd staat. Staat het niet goed geïnstalleerd, verwijder het terstond van je pc. Je kunt hiervoor die tool gebruiken waar ik je eerder de link naar gaf.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan