Norton Antivirus Update werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
502
Zelfs na het meerdere keren herinstalleren van NortonAntiVirus 2003 lukt het me maar steeds niet om de LiveUpdate uit te voeren (ik heb zelfs alle verwijzingen naar Symantec en Norton uit het register verwijderd!). Als ik de software dan weer installeer (nog bijna 1 jaar geldig) en de liveupdate uitvoer, krijg ik steeds onderstaande mededeling:

"LiveUpdate could not retrieve the catalog file of available Symantec product and component updates"

Wat nog vreemder is, is dat ik totaal geen kontakt kan maken met welke site van Symantec dan ook (of ik nu om de service1.symantec of de ftp site van symantec gebruik maak, steeds krijg ik:

"De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen"

Het lijkt wel of mijn systeem allergisch is voor het woord Symantec.

Hoe krijg ik de LiveUpdate weer aan de praat?
Lusetup.exe kan ik ook nergens downloaden, omdat ik steeds weer verwijzingen naar het woord Symantec krijg en dat lukt niet zoals gezegd.


Ik ben erg benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft?
 
Probeer wat vanschagen voorstelde. Werkt dat niet scan dan online bij www.housecall.nl op virussen.
Als je nog dan steeds problemen hebt download dan HijackThis. Uitleg en downloadlink vind je hier: http://www.tomcoyote.org/hjt/
Unzip en run het programma, klik dan op Scan > Save log, sla het log op als een .txt bestand en plak en knip het naar je volgende bericht.

Groetjes,

Pieter
 
Ik heb geen firewall (behalve diegene die standaard in mijn router zit). Hiervoor (2 weken geleden) deed alles het gewoon nog. Ook op een andere computer in mijn netwerkje is niets aan de hand. Ik zal hem eerst op virussen e.d. scannen.
Alvast dank voor de snelle reacties!
 
Zou ik graag doen, alleen ik kan niet op de site van Symantec komen! Ik kan daar niets downloaden. Snap het echt niet! Alweer dank!
 
Error: "LiveUpdate could not get the list of updates. LiveUpdate could not retrieve the catalog file..." when running LiveUpdate

Situation:
After you start LiveUpdate, you see the message "LiveUpdate could not get the list of updates. LiveUpdate could not retrieve the catalog of available Symantec product updates. Please check that your connection to the Internet is functioning correctly and retry LiveUpdate. Note for AOL, CompuServ, and Prodigy users: Please establish a connection to the Internet before running LiveUpdate. Finish Help."

Solution:
There is more than one cause of this problem. The most common causes are:

You must establish an Internet connection before running LiveUpdate.
You have an outdated versions of LiveUpdate and must install the current version.
The Settings.LiveUpdate file is corrupted and must be deleted.
Your Microsoft Internet Explorer settings are not set correctly for LiveUpdate.
Your firewall or ad blocking software is not allowing LiveUpdate to connect.
LiveUpdate is attempting to connect to a non-Symantec server.
You are using AOL and have Parental Controls enabled.

Details for the causes are in the sections that follow.

You must establish an Internet connection before running LiveUpdate.
For LiveUpdate to work properly when using an Internet Service Provider, you must have a connection established with the Internet before running LiveUpdate. To test this, start your Web browser and connect to any Web site, for example, http://www.symantec.com.

NOTE: If you are running AOL, read the document, How to use LiveUpdate with America Online.

How to install the current version of LiveUpdate.
To make sure that you have the latest version of LiveUpdate installed, read the document, What is the current version of LiveUpdate and how do you obtain it?

How to delete a corrupted Settings.LiveUpdate file
Sometimes the Settings.LiveUpdate files can become corrupted, resulting in this error. Make sure that Windows is set to show all files and file extensions, Search for the file and then, follow these steps:

CAUTION: The Settings.LiveUpdate file is contained in the \Symantec\LiveUpdate folder. This folder contains settings and configuration files for LiveUpdate and one or more subfolders. If you search for this file as directed, you will find only this file (and several older copies such a 1.Settings.LiveUpdate, which can also be deleted.) If you use an alternate method to locate this file, make sure that you delete only Settings.LiveUpdate. Do not delete the entire \Symantec\LiveUpdate folder or the Product.Catalog.LiveUpdate file. If you do this, you must reinstall all Symantec products in order for LiveUpdate to work properly.

1. Start Windows Explorer.
2. Click the View menu (Windows 95/98/NT) or the Tools menu (Windows Me/2000), and then click Options or Folder options.
3. Click the View tab.
4. Uncheck "Hide file extensions for known file types."
5. Do one of the following:
Windows 95/NT. Click "Show all files."
Windows 98. In the Advanced settings box, under the "Hidden files" folder, click Show all files.
Windows Me/2000/XP. Uncheck "Hide protected operating system files" and under the "Hidden files" folder, click "Show hidden files and folders."
6. Click Apply, and then click OK.
7. Close Windows Explorer.
8. Follow the steps for your operating system to delete the Settings.LiveUpdate files:
Windows 95/98/Me/NT/2000
1. Click Start, point to Find or Search, and click Files or Folders.
2. Make sure that "Look in" is set to (C) and check Include subfolders.
3. In the "Named" or "Search for..." box, type--or copy and paste--the following:

Settings.LiveUpdate

4. Click Find Now or Search Now.
5. Delete the files that are displayed.
6. Close the Find or Search window.
Windows XP
1. Click Start.
2. Click Search.
3. Make sure that "Look in" is set to "All drives" or to (C).
4. Make sure that "Search subfolders" is checked. (You may have to click the "Advanced Options" arrow to display this.)
5. Click All files and folders.
6. In the "All or part of the file name box" type--or copy and paste--the following:

Settings.LiveUpdate

7. Click Search.
8. Delete the files that are displayed.
9. Close the Search window.
9. Start your Symantec program and run LiveUpdate again. This will regenerate the file that you just deleted.

How to make sure that your Internet Explorer settings are set correctly for LiveUpdate:
By default LiveUpdate uses your Microsoft Internet Explorer settings for your Internet Service Provider (ISP) and Proxy settings. Please read the instructions in the document How to configure LiveUpdate for your Internet connection to make sure LiveUpdate is configured correctly.

Your firewall or ad blocking software is not allowing LiveUpdate to connect
If you are using a firewall program(for example, Black Ice Defender, Zone Alarm, Sygate, McAfee Firewall) or an ad blocking program (for example, PopUp Killer, AdSubtract, ZeroClick, or Guidescope), it may be preventing LiveUpdate from connecting properly. You need to make sure that the firewall or ad blocking software is configured to allow LiveUpdate to connect. Read you firewall or add blocking software documentation for instructions.

For the proper settings that are needed for LiveUpdate to connect, refer to the document, Settings needed to configure your firewall for LiveUpdate.

LiveUpdate is attempting to connect to a non-Symantec server
When you run LiveUpdate, by default, LiveUpdate attempts to connect to the following URLs:

http://liveupdate.symantecliveupdate.com
http://liveupdate.symantec.com
ftp://update.symantec.com/opt/content/onramp

Note that each of the these URL's includes a reference to Symantec.

Some businesses redirect LiveUpdate to an internal server. If you see a URL that does not include a reference to Symantec, LiveUpdate has been redirected to a non-Symantec server and this server is no longer available. If your company requires that you connect to the non-Symantec server, please see your Network Administrator for further assistance.

Additional information is available in the document How to reset LiveUpdate to use the default Symantec LiveUpdate server.

You are using AOL and have Parental Controls enabled
If you are using AOL and have Parental Controls enabled, this can prevent you from running LiveUpdate. Please disable or modify the Parental Controls to allow LiveUpdate to run. For information on how to do this, read the AOL documentation or contact AOL technical support.

NOTE: If you are using AOL and cannot browse the Internet at all, or you see the message "This page cannot be displayed when you do, read the Microsoft Knowledge Base article Cannot Browse the Internet Using Internet Explorer While Connected to AOL (Q238550).
 
Henry1st,
Wat betreft het niet kunnen krijgen van sommige sites, moet je dit doen:

Download daarvoor spybots vanaf hier:

http://beam.to/spybotsd

En download de laatste definities en verwijder alles wat het vind.

1. Zet je firewall uit (ook de interne firewall van XP) en kijk dan of je probleem opgelost is. Zo ja, dan moet je je firewall ff anders configureren, of anders helemaal verwijderen en in de standaard instellingen houden.

2. Ga naar Internet Explorer-extra-internet opties-klik op cookies verwijderen-ok. Klik daarna op bestanden verwijderen-alle offline items verwijderen vink je ook aan-ok. Klik daarna op dezelfde tabblad: instellingen-bestanden weergeven en verwijder alles wat daarin staat-ok-ok.

3. Als dit niet helpt, dan moet je dit doen: (Let op: doe dit alleen als je Windows 98/ME hebt) :

Je gaat naar start-uitvoeren en typt regedit bij openen, dan op ok.

Daarna ga je naar Hkey local machine, klikt op het plusje en dan wordt het een minnetje. Je doet hetzelfde met:system-current control set-services, daar heb je een map die winsock2 heet(let op:verwijder alleen de winsock2 en niet de winsock!). Daar klik je op en markeert hem, en die verwijder je d.m.v. "delete".
Daarna ga je naar start-instellingen-configuratiescherm-netwerk. Je verwijderd daar TCP/IP van je netwerk kaart.
daarna klik je op toevoegen, dan komt een ander schermpje die protocol heet, dan weer "toevoegen"klikken.
Dan krijg je een ander scherm:Aan de linkerkant kies je voor microsoft(klik) en aan de rechterkant kies je voor TCP/IP(klik). je klikt op OK en daarna weer op OK en dan zegt de computer: de instellingen zijn pas van kracht als je je computer opstart> restart je computer

(Indien je windows 2000 of xp hebt, moet je gewoon de gehele netwerk verwijderen van de netwerk omgeving en daarna opnieuw installeren via de wizzard)


4. Als dat niet helpt, start-instellingen-configuratiescherm-netwerk en verwijder alles wat daarin staat. Laat alleen client voor microsoft netwerken daain staan -ok -ok en restart de pc. Je krijgt dan een wizzard. Volg de wizzard en installeer je netwerkkaart weer opnieuw en restart de pc weer opnieuw.

5. Als dat niet helpt ga dan naar Start-uitvoeren- type regsvr32 urlmon.dll, en klik ok.

6. Leeg de temp map die in c:\windows zit.

Hopelijk is dat je probleem opgelost.
 
Hallo, ik ben er weer.

Ik heb alles gedaan wat je voorstelde. Ik heb ook Window-washer er over gehaald. Echter, ook met Window washer heb ik problemen met updates. Het lijkt wel alsof alle updates die ik wil downloaden van mijn computer worden tegengehouden (virus??). Ik heb Norton antivirus verwijderd en tijdelijk om uit te proberen Panda platinum antivirus 7 geïnstalleerd. Deze verwijderde een aantal virussen van de computer. Als ik dan de opdracht geef om te updaten: hetzelfde verhaal!! Geen updates mogelijk! Om gek van te worden. Inmiddels heb ik Norton weer teruggezet en ... weer geen updates! (dit terwijl de andere twee computers in mijn netwerk het wél goed doen - alles Windows XP professional)

Wie weet er een oplossing??????????
 
Na het lezen van een Viruswaarschuwing, krijg ik de indruk dat het wel eens om het volgende virus zou kunnen gaan: W32.Fizzer@MM. Ook nu heb ik weer problemen om dit virus online te laten verwijderen door in dit geval: McAfee. Ook hier kan ik niet inloggen voor de scan. Het wordt steeds vreemder!
 
Ik heb net de evaluatieversie van F-Prot geïnstalleerd. Die zou volgens de beschrijving het virus W32.Fizzer@MM herkennen. Nu had ik eindelijk een programma dat zich liet installeren en updaten! Na een scan bleken er 4 virussen op de schijf te staan die zich lieten hernoemen. Verder heb ik nog geen actie ondernomen. Morgen moet ik weer verder kijken of het updaten weer gaat.
 
Heb gisteren de computer geformatteerd. Ik was het zo zat. Na het opnieuw opbouwen, doet Norton het weer!
Alleen jammer dat het zoveel tijd kost!

Iedereen bedankt voor de tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan