Norton Antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

iK1987

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2002
Berichten
70
Als ik Norton Antivrus 2003 wil instaleren krijg ik een fout melding en daar staat dat hij niet kan instaleren omdat ik al een andere versie van norton antivirus heb en dat ik deze dan kan verwijderen door naar configuratiescherm en daarna naar software moet gaan, maar norton antivirus staat daar helemaal niet bij. Dus ging ik naar start, zoeken, bestanden of mappen en daar zocht ik voor norton antivirus. Ik heb de gevonden bestanden verwijderd en toen wou ik m'n prullebak leegmaken en toen kreeg ik deze foutmelding:

Kan NAVSHELL niet verwijderen. De toegang is geweigerd.
Controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveilig of dat het bestand momenteel in gebruik is

Wat betekend dit en hoe kom ik hier vanaf zodat ik norton antivirus wel kan instaleren???
Alvast bedankt!
=xXx=
Clarissa
 
is er toevallig ook een nederlandstalige versie van die site?Ik begrijp niet helemaal wat er staat :S
 
Start de computer op, in veilige modus* probeer dan het bestand te verwijderen.

*Start de computer opnieuw op. Druk een aantal malen op F8 net voordat het eerste scherm van Windows komt. Kies dan veilige modus.

Groeten,
 
ik heb me oude antivirus verwijderd, maar als ik het nu probeer staat er weer dat me oude versie er op zit en dat ik die eerst moet verwijderen :S
ook krijg ik nu bij het opstarten een foutmelding dat er een fout is opgetreden en dat de computer opnieuw moet starten om een registercontrole uittevoeren.
komt deze melding misschien door een virus?
 
dat verwijderen deed ik trouwens niet met de veilige modus, toen ik me prullebak wou leegmaken ging hij opeens wel weg :S
 
owja en nog iets:
ik krijg nu opeens ook nog deze foutmelding bij het opstarten:

Kan een apperaatbeheer niet vinden. Dit bestand vereist om Windows of een Windowstoepassing uit tevoeren.

Het Register van Windows of SYSTEM.INI verwijst naar dit apparaat bestand, maar het bestaat niet meer. Als u dit bestan opzettelijk hebt verwijderrd, dient u mogelijk het programma Unistall of setup van de geassocieerde toepassing te gebruiken.

Als u de toepassing die met dit apparaatbestand is geassocieerd nog steeds wilt gebruiken, dient u deze toepassing mogelijk opnieuw te instaleren om het ontbrekende bestand te vervolgen

C:\PROGRA~1\SYMANTEC\SYMEVNT.386
Druk op een toets om verder te gaan

als windows dan gestart is staat er
Er heeft een fout plaatsgevonden tijdens het verkrijge van toegang tot het systeemregister Windows start opnieuw op en zal het systeem register repareren.


Wat betekend ditt??
 
Start de computer opnieuw op, druk een aantal malen op F8 net voordat het eerste windows scherm komt. Kies alleen ms-dos modus. Typ scanreg/fix

Start daarna de computer opnieuw op. De foutmelding 'kan geen toegang krijgen tot het systeemregister' verschijnt nu als het goed is niet meer.

De foutmelding van het bestand symevnt.386 verschijnt waarschijnlijk wel weer, doe het volgende:

klik wanneer je in Windows zit op start/uitvoeren/regedit. Klik op Bewerken/Zoeken/typ symevnt. Mocht dit in het register voorkomen verwijder dan die regel door op delete te drukken.


Groeten,
 
als ik zoek naar symevnt bij komt er in de rechter kolom een hele lijst met allemaal dingen, en 1tje was blauw en die heb ik gedelete, in de linkerkolom is de map SharedDLLs open. Moet ik de andere bestanden in de rechterkolom ook allemaal verwijderen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan