Norton AV vervangen door AVG. Heeft PC vertraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenvt

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Nadat ik gelezen had dat NAV de PC nogal vertraagt en AVG dit niet doet heb ik Norton van mijn PC gesmeten (ook met de speciale uninstaller op internet). Daarna heb ik de trial versie van AVG 7.5 internet security geïnstalleerd. Ik heb windows 2000 pro op mijn PC.
Tot mijn verbazing :shocked: is sindsdien mijn PC ongelofelijk vertraagd en die AVG valt mij veel meer lastig dan Norton.
Hoe kan dit?

Laatst bewerkt:
ik kan niet verklaren waarom je pc traag is

maar waarom heb je een TRIAL genomen van avg terwijl er een gratis versie is van avg

klik op de onderstreepte text zodat je op de site van avg komt dan iets naar beneden scrollen en in de oranje vakken vind je de versie voor jou besturings systeem

heb je al eens op virussen gescant? zo niet dan doe dit eens met de versie die ik je gaf

wel eerst die trial verwijderen

EDIT: de link die ik je gaf gaat wel naal alleen een versie van avg ANTIVIRUS niet naar een gratis internet security

Laatst bewerkt:
@zarr,

TS heeft het over AVG internet Security en niet de antivirus die inderdaad gratis is!

maar ook over northon antivirus of ben ik het nu helemaal kwijt??????????????????????????????????????

Laatst bewerkt:
Al die internet security pakketten vind ik vertragend.
Beste avg free en bv zonealarm free firewall.
In die pakketten zit ook vaak spamfilters popupblockkers enz, vandaar.

Dat vraag ik me ook af. Als hij alleen Norton AV en geen IS had kan hij inderdaad de free versie van AVG nemen en die moet geen problemen opleveren. Eventueel i.c.m. Zone Alarm firewall!

nou ja laat TS maar eens even bekijken dan wat ie wilt

Dat vraag ik me ook af. Als hij alleen Norton AV en geen IS had kan hij inderdaad de free versie van AVG nemen en die moet geen problemen opleveren. Eventueel i.c.m. Zone Alarm firewall!

ik zou toch eerst kijken of er geen windows firewall aanwezig is omdat je met zone alarm als beginner echt in de war raakt omdat je soms toestemming moet geven of iets op internet mag BIJV. msnmrg wil verbinding maken met het internet wilt u dit toestaan?

als je dan niet weet dat het msn is die je zelf net aanzet en je geeft nee als antwoord heb je een probleen

want als je daarna msn nog eens start komt ie niet meer op internet omdat je net zelf zonder dat je het wist zelf msn hebt geblokt met zone alarm (ik spreek uit eigen ervaring)

De TS dankt de APCN's :p

dank jullie wel voor het snelle antwoord. Ik zal er wel uit komen. Wilde gewoon effe snel weten of er niets ernstigs aan de hand was.

Nog even: de standaard Windows Firewall is niet goed genoeg, zo simpel is het.
Goede gratis firewalls zijn zoals gezegd ZoneAlarm of Sygate.

norton zuigt en is ook nog eens te duur

Ben ik het mee eens, het is een duur pakket, dat is waar maar McAfee enz. zijn ook niet goedkoop.
Maar het grote nadeel aan Norton is, dat het je systeem meer vertraagd dan andere av's.
Ook het opstarten van de pc gaat een stuk langzamer met Norton erop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan