Norton blokkeert de toegang tot VPN verbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter wvdw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wvdw

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Norton antivirus onlangs geupdate. Als ik nu een VPN verbinding wil maken krijg ik als foutmelding dat de beveiligingsparameters niet goed zijn ingesteld. Ik krijg wel verbinding als ik bij instellingen de bescherming tegen internetwormen uitzet maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Wie kan mij hiermee verder helpen?

Dank

Willemien

Staat VPN in gesteld binnen Norton dat alles van VPN wordt geaccepteerd met verbindingen?

Hoe (en waar) kan ik dat controleren?

Willemien

Bij het uitgaande verkeer en/of bij Verbindingen bij Norton onderdeel (Personal) Firewall.

En als er van Norton nog een scherm komt waar je iets moet toestaan / weigeren / accepteren kies je voor Toestaan / Accepteren oi vergelijkbaars.

Miachael,

Dat is nu juist het probleem. (we zijn al dagen aan het zoeken)
De versie die wij gebruiken (norton antiVirus) bevat geen afzonderlijke (personal) Firewall (zoals andere producten van Norton dat wel hebben)

We kunnen alleen verbinding maken als we de beveiliging tegen internetwormen volledig uitzetten. Het is mogelijk om alg. regeles beveiliging tegen internetwormen toe te voegen. Ook hier zij we mee bezig geweest. Krijgen dit echter niet voor elkaar (onze kennis is op dit punt ook beperkt). Weten ook niet zeker of we het hier moeten zoeken.

Willemien

Vreemd, want VPN verbinding is natuurlijk geen worm, maar misschien '' gedraagt ie zich zo ''.
Maar je hebt geen andere firewall geinstalleerd?
Of de Windows Firewall ( start - configuratiescherm - windows firewall ) die aanstaat?

En ik welke versie gebruik je van Norton? Kan je misschien een screenshot plaatsen van de instellingen bij de internetwormen?

Michal,

Bijgaand enkele schermafdrukken. Mogelijk kun je er wat mee.

Ik heb geen andere firewall geinstalleerd en de Windows Firewall staat uit.

Alvast dank voor je hulp

groet

Willemien

Bijlagen

Is er al een oplossing??

Ik lees net deze conversatie, maar volgens mij staat er nog geen oplossing bij. Is deze intussen wel al bekend. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn Norton antivirus en een vpn verbinding maken.

Norton

Controleer es of in de geavanceerde firewall instellingen Internet op toestaan neit op aangepast staat.

Maak desnoods een firewall regel aan die verbindingen van de vpn toestaat

Topics uit 2007 zijn niet meer actueel en hoeven daarom niet meer omhoog gehaald te worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan