Norton blokkeert email

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floyd

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Sinds gisteren kan ik niet meer mail ontvangen en versturen. Ik heb een account bij @home en maak gebruik van Thunderbird (met oulook kan ik ook niet mailen trouwens). Verder heb ik NIS 2005. Omdat volgens de helpdeskmedewerker van @home de instellingen juist zijn en er geen problemen zijn op de mailserver raadde hij mij aan NIS eens uit te schakelen en nog eens te proberen. Toen lukte het wel. Hij gaf aan dat ik dan in NIS iets moest instellen. Ik weet echter niet wat, bovendien heb ik altijd kunnen mailen en niks veranderd en staat het mailgedeelte op standaard. Het enige - en of het verband houdt met elkaar weet ik niet - is dat ik ook ineens de intelligent updater niet meer kan gebruiken. Wel live update. Kent iemand dit probleem en beter nog de oplossing?

Groet, Floyd

Blokkeer je firewall niet gewoon je mailprogramma's??
Dan zal je even in programmabeheer moeten kijken...

Omdat ik nog meer problemen had met NIS heb ik deze verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Kan nu weer mailen en mail ontvangen. Geen chique oplossing, maar wel effectief.

Ik heb hetzelfde probleem met mail binnen halen en Nis 2005. Ik heb 3 pc's met op alledrie Nis2005 en ik kan op 1 pc mijn mail binnen halen en op de andere 2 niet. Als Nis 2005 uitschakel gaat het wel. Ik heb ook al geprobeerd om Nis te verwijderen en opnieuw te installeren maar ik heb het idee zodra live update wordt uitgevoerd er daar iets mis gaat. Tenzij er iets geinstalleerd word dat het tegen houdt dat je vanaf meerdere pc's mail binnen haalt of nis 2005 hebt geinstalleerd.
Firewall zo ingesteld dat outlook en outlook express op alles toegang hebben.
Wie kan helpen?

Ik heb het idee dat bij mij het probleem is ontstaan na het updaten met behulp intelligent updater. Want op een gegeven moment kreeg ik de melding dat ik het bestand dat ik aldus had gedownload niet kon installeren, maar eerst liveupdate moest uitvoeren. Deze gaf echter aan dat ik over de allernieuwste definities beschikte. Zo zat ik 'gevangen' in het systeem. Toen ik ook problemen kreeg met mailen werd het vervelend. Ik heb intelligent updater nog niet weer geprobeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan