Norton blokkeert streaming site ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard789

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
Ik kijk vaak tv programmas terug op www.uitzendinggemist.nl.
Heb nu een nieuwe laptop en kan stream niet meer openenen.
blijft op advertentiescherm staan maar gaat niet daadwerkelijk "lopen
Iets blokkeert dus deze aktie maar ik weet niet wat.

Virusscanner is norton en als ik rechtsboven in scherm op norton iconntje klik en vervolgens opties voor webinhoud zie ik dat uitzendinggemist hier tussen staat....samen met hele hoop andere sites die waarschijnlijk geblokkeerd moeten worden.
Al geprobeerd de site uit deze lijst te verwijderen echter zonder resultaat.

Ook als ik norton uitschakel kan ik streams niet openen?????

Iemand een ander idee waarom deze optie niet werkt.....nb op youtube kan ik wel filmpjes bekijken weet niet of dit op zelfde manier werkt?

Alle hulp is welkom want snap er echt weinig van maar dat hadden jullie al wel door vrees ik:-)

Laatst bewerkt:
Zo te zien staat Uitzendinggemist.nl in een lijst van toegestane webinhoud van Norton.
Je zegt dat het opeens niet meer lukte, je hebt toen niet kort daarvoor een nieuw programma geinstalleerd of iets anders aan de computer toegevoegd?
Welke Media Player gebruik je? En welke versie van Windows?

Ik zou beginnen met het progr. opte starten wat je in de lucht wel hebben, hierna laat je allen progr.draaien om dat progr. uit de lucht te halen.

veel succes

@boeing737 Heb windows xp en winows media player(heb ook real player en quick time)
@humpe....wat bedoel je met "hierna laat je allen progr.draaien om dat progr. uit de lucht te halen"

Kunnen jullie hier wat meer mee....dit is het online antwoord op de vraag......u kunt uitzendinggemist niet openen.....heb wat dingen geprobeerd (nieuwe versie directx gedownload maar andere opties zou ik niet weten waar te vinden.)
Nb probleem speelt sinds ik nieuwe laptop heb(op mijn oude ging het wel goed en op laptop van mijn vriendin die nu in met zelfde livebox communiceert zijn er ook geen problemen)dus moet iets in mijn nieuwe laptop fout staan ingesteld maar wat :o

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik zie alleen maar een grijs/zwart scherm met <ster> erin

Op de Microsoft-site staan een aantal mogelijke oorzaken voor dit probleem:

- Het onderdeel DirectX op de computer is beschadigd of verouderd. Je kan een nieuwe versie downloaden op de Microsoftsite.

- Actief uitvoeren van scripts, ActiveX-besturingselementen of Java-applets zijn geblokkeerd op de computer of het netwerk. Het blokkeren van actief uitvoeren van scripts, ActiveX-besturingselementen of Java-applets kan worden ingesteld in Internet Explorer en andere programma's, zoals antivirusprogramma's en firewalls.

- Antivirussoftware is zodanig ingesteld dat de map Tijdelijke Internet-bestanden of Gedownloade programmabestanden wordt gescand.

- De script-engine op de computer is beschadigd of verouderd.

- De computer bevat beschadigde internetmappen.

- De stuurprogramma's voor de videokaart zijn beschadigd of verouderd.

-> Naar de Microsoft helppagina
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Laatst bewerkt:
Je moet inderdaad sowieso met Internet Explorer.
Kijk eens bij Extra --> Internet-opties --> tabblad Beveiliging.

Lukt het niet:
Download hier de iefix.
Pak het zip-bestand uit en laat het tooltje runnen, IE moet wel afgesloten zijn, en probeer het daara weer.

Als ik zip bestand uit wil pakken krijg ik melding dat iexplorer.exe nodig is van cd rom service pack 2
Ik heb bij mijn laptop echter geen orginele cd roms gekregen....alles stond al geinstalleerd

Tips wat nu te doen?

Ik heb beveiliging in extra -internet opties-beveiliging op standaard(normaal)staan

Inderdaad zag ik dat er wat aanapssingen zijn gedaan echter jammergenoeg nog niet de oplossing

Wellicht wat extra info.
Als ik op uitzendinggemist een programma(stream)aan klik ...zonder advertentie er voor ...kan ik programma wel kijken als er echter een advertentie voor komt blijft hij op het grijze advertentie scherm staan en gaat niet verder.

Heb al geprobeerd norton uit te schakelen echter dan blijft probleem gelijk.

??????nog ideeen ?
Sorry dat ik bezig blijf maar is een site die ik vaak gebruik en zou echt niet weten hoe ik hem aan de praat moet krijgen

Nou dan gaan we wat oplossingen van Microsoft proberen:

Kijk met het programma Everest eens wat je videokaart is.
Ga dan naar de site van de fabrikant ( bijv. ati.com of nvidia.com )
en download daar de laatste drivers voor je videokaart.
Let op het type videokaart en welke versie van Windows.

Ga ook eens in IE weer naar tabblad Beveiliging van Internet-opties en klik dan eens op Aangepast of iets dergelijks. Het staat rechtsonder het Beveiligingsniveau.
Mischien als je dan bij die Aangepaste instellingen bent, kan je kijken of alles goed staat ingesteld voor dit punt:

- Actief uitvoeren van scripts, ActiveX-besturingselementen of Java-applets zijn geblokkeerd op de computer of het netwerk. Het blokkeren van actief uitvoeren van scripts, ActiveX-besturingselementen of Java-applets kan worden ingesteld in Internet Explorer en andere programma's, zoals antivirusprogramma's en firewalls.

Ga ik proberen(echter laptop in nieuw dus hoop toch dat videokaart e.d. goed zijn geintalleerd.
nog ff tussendoor
Als ik in stream rechts klik en dan bron selecteer krijg ik deze tekst
Laatste regel geeft systemerror?wellicht zegt dit je iets

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
<head>
<title></title>
<style>

html,body {
margin: 0;
padding: 0;