Norton blokkeert uitgaande mail met bijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spina

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2003
Nadat ik Norton Internet Security 2004 heb geinstalleerd kan ik geen mails meer verzenden. Heb zelfs C schijf geformateerd en alle programm's opnieuw gesinstalleerd na het installeeren van Norton begint de ellende weer. Wie weet welke instellingen in Norton moetne worden aangepast om dit euvel te verhelpen!!!

groet Spina

Je moet je email programma volledige toegang naar buiten geven. In 2003 zit een programma scan onderdeel. Ik neem aan dat 2004 ook zoiets heeft. Dat zoekt je pc af naar programma's die mogelijk internet toegang moeten hebben en je kan ze dan vrij geven.

Ook kan je in NIS een los programma toegang geven.

hallo Wim
Kun je wat specifieker zijn, waar kan i die optie vinden. In de firewall of virusscanner, en onder welke optie?

Spina

In 2003 werkt het als volgt.

Open NIS, kies voor opties en vervolgens personal firewall. Klik op configureren en kijk op het tabblad programma controle de instellingen van je mail programma na. Bij mij staat ie op automatisch.

Hallo Wim
Bedankt voor je antwoord. Wat kan het toch simpel zijn he. het probleem is opgelost. Dacht dat de instelling automatisch meer beperkingen zou geven dan volledig, maar dat blijft sus niet zo te zijn. Vraag me af wat het verschil tussen die twee instellingen is.
Ben in ieder geval weer geholpen, nogmaals bedankt

Spina
:) :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan