norton clone ongedaan maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb iets geks gedaan. Ik wilde een backup maken via Norton Ghost maar heb nu een clone gemaakt. Ik ben daardoor behoorlijk wat extern geheugen aan kwijt van mijn externe harddisk. Wel zie ik dus de clone-drives in de verkenner staan.

Een gekke vraag misschien maar hoe raak ik dat weer kwijt zodat ik mijn hele externe disk weer kan gebruiken zoals ik wil. Ik kon het niet terugvinden in de Help.

delete?

Ik wil dus eigenlijk die kloon-drives verwijderd hebben en hoop daarmee mijn oorspronkelijke externe geheugen weer terug te krijgen. Is dit een antwoord op de vraag?

Wat bedoel je met oorspronkelijk extern geheugen?
De gegevens die je had? Die zijn overschreven door de clone hoogstwaarschijnlijk.

Wat ik bedoel is dat je de gehele clone selecteert en deze gewoon verwijdert.

oh

Maar hoe verwijder ik die clone dan; ik zie ze als drives in mijn verkenner staan. Mijn boot-drive is C: en zie hem nu ook als G:. Drive D: zie ik ook als H:

Kan ik er dan op klikken en verwijderen? Bij een rechterklik op deze bootdrives wordt die mogelijkheid niet geboden.

Wat die geheugenruimte betreft het volgende. Ik heb een externe drive van 250GB. Nadat ik (dus eigenlijk per ongeluk) een clone had gedaan merkte ik dat mijn externe drive plotseling een maximale capaciteit had van 140GB. Toen ik ging zoeken bleek mij pas dat die clones nu als extra drives vermeld staan. En ik wil ze nu weer weg hebben zodat ik weer de maximale capaciteit van mijn externe drive kan gebruiken. Duidelijk?

Groet,
Arno.

opruimten partities

Na enig doorzoeken bleek dat Norton Ghost nieuwe partities heeft aangemaakt op mijn externe drive. Daarom werden ze ook zichtbaar onder Mijn computer. Dat dit zo werkte wist ik niet.

Via Schijfbeheer (binnen Windows XP) heb ik nu kunnen regelen dat ik weer 1 partitie op mijn externe drive heb. Voor de zekerheid opnieuw geformateerd. Alles is weer als vanouds. Behalve dan dat Norton Ghost nu geen Backup meer wil maken omdat hij de drive niet herkend of niet ziet. Ik zal daar een nieuwe vraag van maken en deze als afgewikkeld beschouwen.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan