Norton crasht met Tapisrv.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

URLeraar

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2001
Norton antivirus crasht heel vaak terwijl ik mijn mail ophaal. Vooral bij het ophalen van Hotmail via Outlook express ( heb ik de indruk).
Enkele minuten later crasht ook Tapisrv.exe (ik ben dan al,uit schrik voor virussen, off-line).
Dr. Watson geeft in de 2 gevallen de volgende mededeling:
Win32 Kernel-kerncomponent heeft geprobeerd te schrijven in niet-bestaand of alleen-lezen geheugen. Het kan zijn dat een variabele wordt gebruikt die niet is geïnitialiseerd, of het kan zijn de geheugen wordt gebruikt dat al is vrijg

Indien ik de computer aanzet en ik ga niet op het internet: geen probleem.
Ook gewoon surfen heeft Norton nog niet doen crashen.
Onlangs volledige harde schijf laten controleren door Norton (want ook dan doet ie het wel) en geen virussen aangetroffen.

En heeft het ene iets met het andere mee te maken? Windows blijft hangen bij afsluiten. Ik moet hem handmatig uitzetten, met een Scandisk als gevolg wanneer ik de volgende keer wil opstarten.

Besturingssystem = Win 98 (2nd edition)

In de lijst van Dr Watson zie ik dat er nog 2 andere programma's draaien die mij onbekend zijn: Iconra.exe en Pstores.exe (dat laatste programma evenals Tapisrv.exe boezemt mij weinig vertrouwen in).

Verdorie, Napavw32.exe (of hoe is het weer?) opnieuw gecrasht en enkel mail van mijn provider opgehaald.

Wordt de verbinding automatisch afgebroken na het ophalen van de e-mail? De laatste twee bestanden zijn normaal. De eerste weet ik niet...

Groetjes,
Bennie

De verbinding blijft behouden, maar Norton crasht en Dr Watson geeft zijn bekende foutmelding.
Welke 2 zijn normaal AUB: (1)Iconra.exe (2)Pstores.exe (3)Tapisrv.exe

Spyware: zou spyware Norton doen crashen en even later het voor mij mysterieuze Tapisrv.exe?

Bedankt alvast voor het meedenken (mee geldt voor mij, denken voor de slimmere mensen die jullie zijn).

URLeraar,

Schakel Doctor Watson uit. Noteer de exacte foutmelding(en) die dan verschijnt. Post die foutmelding(en) in je vraag d.m.v. de knop 'reageer op bericht'.

Groeten,

Geplaatst door URLeraar
De verbinding blijft behouden, maar Norton crasht en Dr Watson geeft zijn bekende foutmelding.
Welke 2 zijn normaal AUB: (1)Iconra.exe (2)Pstores.exe (3)Tapisrv.exe

Spyware: zou spyware Norton doen crashen en even later het voor mij mysterieuze Tapisrv.exe?

Bedankt alvast voor het meedenken (mee geldt voor mij, denken voor de slimmere mensen die jullie zijn).

De laatste twee zijn normaal, dus de nrs. 2 en 3.

Groetjes,
Bennie

Heb Doctor Watson uitgeschakeld en nu zie ik dat Norton wordt uitgeschakeld en verder kan ik niets noteren, want dat bericht verdwijnt vliegensvlug van het scherm en Norton is weg.
Tapisrv.exe is blijkbaar niet belangrijk want zelfs na het crashen ervan kan ik nog inbellen en surfen. Nochtans is het iets van Windows telephony Service.

Spyware: heb computer gecontroleerd met ad-aware en heeft niet geholpen.
Krijg nu vaak Runtime Error 216 at... en de cijfer-lettercombinatie verschilt (al een paar keer 0000525E en nu 00002BC8)

Scan eens even met HOUSECALL want ik denk toch dat je een virusje\wormpje te pakken hebt.

Ik denk inderdaad ook dat er toch iets niet pluis is met mijn computer.
Zal Housecall eens proberen (naar duur want dan moet je voortdurend online blijven?) en heb (nog) geen breedband.
Zal ook de nogal technische info i.v.m. tapisrv een dezer dagen proberen te ontcijferen en toe te passen.
Bedankt JOZO en ik hou je op de hoogte.

Scan anders met PANDA dan kan je tijdens het scannen ofline gaan.

(If you want you can disconnect from the Internet while the scan is in progress, but remember that you will have to connect again in order to find out the result of the scan.)

Aha, goed idee. Ik heb al eens met Panda gewerkt, maar ben de hele tijd online gebleven. Zal het dinsdag of woensdag eens proberen.
Bedankt.

Panda heeft geen virussen gevonden. Misschien moet ik maar eens een nieuwe versie van Norton installeren en even de voorgestelde oplossing voor tapisrv.exe bestuderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan