Norton echt zo slecht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0126

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
Norton echt zo slecht?

Zelf ben ik een gebruiker van deze antivirus, omdat het niet anders kan.
Ik zal graag willen weten of het echt waar is dat Norton zo slecht is. Men zegt dat die slecht is en een keer kreeg ik er zelfs een virus door, terwijl die stuff het eigenlijk moet stoppen. Dus jah, was het antwoord?

Hij komt idd niet het beste uit verschillende tests: laat 'veel' door en is relatief zwaar om te draaien. Persoonlijk draai ik m ook en ik heb er nooit problemen mee gehad. Maar de computertechnici zijn het er wel over eens dat Kaspersky bijv stukken beter is.

kaspersky, avg rulez

:confused:

Norton is niet "zo slecht" maar zit qua kwaliteit in de middenklasse. Verder is het een relatief zwaar programma (zelfs de nieuwe versies, de oude versies waren écht zwaar) en is het vaak zo dat als je eenmaal problemen hebt Norton lastig te herstellen is.

Ik heb Norton jaren met plezier gebruikt maar ik vind ze er gewoon niet beter op geworden. Als ik de keus heb (en die heb ik tegenwoordig) zou ik kiezen voor Kaspersky, NOD32 of een gratis scanner zoals Avira, Antivir, AVG, Avast.

Eerst even de titel beantwoorden,

Mijn mening is : JA !!

Kaspersky is bij mij enorm fijn,

- Het zeurt niet onnodig !!
- Het draait op wat oudere pc's gewoon goed [ van mij uit 2000 ]
- Het stoort andere applicaties niet, [ zit je bijv. te gamen, geen downloadonzin die dan naar boven komt. . . ]

Mocht het nog niet duidelijk zijn :eek: :
Ik raad kaspersky aan ! :thumb:

Mvg

Marco

Laatst bewerkt:
Dank u allen voor de reactie.

Zelf heb ik ook eens andere virusscanners geprobeerd en ik ben het daarmee wel met jullie eens dat Kaspercy de beste is qua virusscanner, is snel in scannen en simpel te downloaden. Maar goed, denk niet dat me ouders het goed vinden als ik dit installeer.

Maar goed, echt bedankt voor het extra goed uitleggen. Nu kan ik het tevens bewijzen, aangezien het van jullie is, moeten me ouders het wel geloven:xD: Eindelijk een heel duur pakket adios:xD: Klopt trouwens idd dat die veel versloomd, erg veel zelfs. Kan amper spelletjes spelen en who gebruikt veel tijd en ruimte alleen al om te laden.:xD:

. Maar goed, denk niet dat me ouders het goed vinden als ik dit installeer.
Why?

Stuur ze anders maar eens langs www.nucia.eu, dat is een forum speciaal gericht op beveiligingssoftware.
Maar bovenstaande antwoorden sluit ik me wel bij aan hoor.

ik zelf vind norton niet slecht wij hebben hem al sinds 2005

en van dat zwaar draaien klopt wel maar norton 2009 word stukken beter waaronder:

snellere installatie (op een gemiddelde pc minder dan 1 minuut)
en minder zwaardraaien: neemt in 2009 100 mb in beslag in vorige versies 300mb dus das al beter
en het scannen word ook al wat sneller geworden

dus ik wacht af op norton 2009 en dan koop ik hem:)

grtjs pascal

draadloos

Ik heb Norton 360 2.0 eraf gegooid omdat mijn draadloze verbinding niet toeliet.

Bij de Norton helpdesk was het probleem bekend en adviseerde men mij
Norton internet security 2008 (De oude kon ik retourneren).

Heb het nog niet in huis gehaald. Voorlopig AVG 8.0 gratis gedownload.
Hoorde dat die ook goed is. En draadloos doet het nu.

gr. Otaku

Ik heb Norton 360 2.0 eraf gegooid omdat mijn draadloze verbinding niet toeliet.

Bij de Norton helpdesk was het probleem bekend en adviseerde men mij
Norton internet security 2008 (De oude kon ik retourneren).

Heb het nog niet in huis gehaald. Voorlopig AVG 8.0 gratis gedownload.
Hoorde dat die ook goed is. En draadloos doet het nu.

gr. Otaku

had je niet beter de firewall van norton uitkunnen zetten en die van windows zelf aankunnen zetten

Norton 360 2.0

Hahah.

Wanneer je de firewall uitschakelt werkt norton niet meer. waarom dan het programma

En de windows firewall is nou juist zo BAGGER wardoor we antivirus nodig hebben :D

Je had het heel simpel kunnen aanpassen door in de geavanceerde instellingen
De draadloze verbinding in de "Netwerklocaties" Te kunnen zetten op vertrouwd.

En TADAA Weer internet

Norton 360 2.0

Dat is gebaseert op kennis en ONTIEGELIJK veel ervaring met Norton :D

Vertrouw me. Een ding is zeker het is nooit nodig om een product te retourneren omdat het internet niet werkt.
Het is een kwestie van de instellingen naar eigen gebruik aanpassen :D

Dat is gebaseert op kennis en ONTIEGELIJK veel ervaring met Norton :D
Welke kennis? Wiens kennis?
Omdat Norton beter is (: zou zijn), is daarom Windows meteen "bagger"? Beetje rare conclusie.

Geef me maar een reden :).

Een ding is zeker het is nooit nodig om een product te retourneren omdat het internet niet werkt. Het is een kwestie van de instellingen naar eigen gebruik aanpassen :D
Kan wezen maar dat zegt nog niets over de kwaliteit van de Windows firewall.

Welke kennis? Wiens kennis?
Omdat Norton beter is (: zou zijn), is daarom Windows meteen "bagger"? Beetje rare conclusie.

Geef me maar een reden :).

Kan wezen maar dat zegt nog niets over de kwaliteit van de Windows firewall.

Met betrekking tot de firewall instellingen van een Anti Virus programma aanpassen. Had ik het ook niet over een firewall van Windows.

Daarbij zeg ik ook niet dat "Windows" slecht is.
Echter laat de FIREWALL van Windows de wensen te over bij het tegen houden van virussen spyware en Adware.

Met de firewall van Windows ben je niet afdoende beveiligd tegen trojans, adware, spyware etc.

De firewall van een Anti Virus programma zoals Norton of AVG of wie dan ook is beter dan de firewall van Windows.

Maar goed, het komt er dus uiteindelijk op neer dat de instellingen van de firewall aan te passen zijn, om er zo voor te zorgen dat je lekker en veilig kunt surfen. ;)

Daarbij zeg ik ook niet dat "Windows" slecht is.
Echter laat de FIREWALL van Windows de wensen te over bij het tegen houden van virussen spyware en Adware.
De Windows XP firewall blokkeert geen uitgaand verkeer, dat is correct.

Met de firewall van Windows ben je niet afdoende beveiligd tegen trojans, adware, spyware etc.
Houd er wel rekening mee dat firewalls niet gezien moeten worden als de primaire verdediging voor zaken van binnenuit. Als je al een Antivirus 2008 besmetting hebt kan je firewall alleen communicatie naar buiten toe blokkeren. Hij zal niet kunnen voorkomen dat je besmet raakt, daar is antivirus voor. Een firewall is primair bedoelt om de 'hackers' buiten de deur te houden. Dat moderne firewalls tegenwoordig uitgerust zijn met allerhande tools om aanwezige beestjes te detecteren en te blokkeren is een ander verhaal. Het blijft niet zijn primaire functie.

De firewall van een Anti Virus programma zoals Norton of AVG of wie dan ook is beter dan de firewall van Windows.
Beter beter.. Ligt aan je wensen. Ik vind de Windows firewall prima voor mijn wensen. Ik zit niet te wachten op uitgaande blokkade namelijk.

Laatst bewerkt:
Eerder zei ik al kaspersky en avg. Allebei top virusscanners. Maar ik ben nu toch echt totaal overgegaan op NOD32 2008 versie. Deze is echt masterlijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan