Norton en Netwerk part2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jabuzero

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
als vervolg op deze: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=111628

weet iemand meer van het volgende?

NAVW32 [[padnaam] opties]

padnaam Geef het station, de map of het bestand op dat u wilt scannen (of een combinatie daarvan). Meerdere items scheidt u van elkaar door een spatie. U kunt gebruikmaken van jokertekens om padnamen voor bestandsgroepen te definiëren (bijvoorbeeld NAVW32 A:C:\MIJNDIR\*.EXE).
/A Alle stations met uitzondering van stations A: en B: worden gescand.
/L Alle lokale stations met uitzondering van stations A: en B: worden gescand.
/S[+|-] Ook alle onderliggende mappen van de mappen die in de padnaam zijn opgenomen, worden gescand.

/M[+|-] Het geheugen wordt gescand (+) of niet gescand (-), bijvoorbeeld NAVW32 C:/M of NAVW32 D:/M-). (Uitsluitend beschikbaar voor Windows 98 Windows ME)
/MEM Alleen het geheugen wordt gescand. (Uitsluitend beschikbaar voor Windows 98 Windows ME)
/B[+|-] De opstartrecords worden gescand (+) of niet gescand (-) (bijvoorbeeld: NAVW32 A: /Bor NAVW32 B: /B-).
/BOOT Hoofdopstartrecords en opstartrecords van alle vaste schijven worden gescand, plus de verwisselbare stations die u eventueel hebt opgegeven.

/NORESULTS Er worden geen scanresultaten weergegeven op het scherm.
/HEUR:[0|1|2|3] Instelling van de gevoeligheid van Bloodhound? (0 = uitschakelen).

Dus NAVW32.exe //pc1/c$

misschien als je die eerste threat even doorleest begrijp je wat ik bedoel, zoniet wil ik 't graag even uitleggen.

[edit]

Ik wil graag weten hoe ik vanuit de opdrachtprompt een
andere pc in m'n netwerk kan scannen, als ik het op
deze manier doe krijg ik de volgende melding

nort01.JPG

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je het na zoveel maanden nog wilt weten, maar je kunt even een drivemapping aanmaken met "net use m: \\ulbadc01\c$) en dan de m-drive scannen...

Ik wil het zelfs graag weten, want ik ben er nog niet uit.
Zou je je misschien nader kunnen verklaren?
Een stap voor stap uitleg misschien??? :)

Als je onder een ms-dos prompt werkt dan kun je het commando "net use" gebruiken om aan een share (Bijvoorbeeld \\computernaam\c$) een virtuele schijf-letter te hangen. Op die manier kun je dus tegen norton zeggen dat hij bijvoorbeeld de M: schijf moet scannen.

Dat werkt als volgt:

type in de command prompt:

net use [Schijfletter:] \\computernaam\c$

Als je daarna bijvoorbeeld m: in typt dan zie je de bestanden die in die share staan. Je kan dan ook met norton de M: schijf scannen.

Onder een native MS-DOS modus kan het ook (bijvoorbeeld als je van bootdisk bent gestart) maar dat is iets lastiger. Je moet dan de drivers van de Netwerkkaart erbij laden en hem laten aanmelden op het domein. Als je dit nog wilt weten dan kan ik je wel een diskette image sturen.

Groeten,

Als ik de opdrachtregel uit jouw voorbeeld gebruik, krijg ik het volgende resultaat:

C:\Documents and Settings\Jabuzero>net use [O:]\\Comp-2\C$
Systeemfout 67. Kan de netwerknaam niet vinden.

C:\Documents and Settings\Jabuzero>net use
Nieuwe verbindingen worden opgeslagen.

Er staan geen gegevens in de lijst.

Of doe ik het verkeerd?

De syntax is: net use m: \\computernaam\c$

dus een spatie na net, na use, en na m:

En geen [] dus... Sorry als dat je in verwarring bracht...

Groeten,

PS: Je hebt dan in je windows ook een extra schijf (in dit geval m: maar daar kun je met de rechtermuisknop op klikken en netwerkverbinding beeindigen kiezen)

Als ik deze syntax gebruik: C:\Documents and Settings\Jabuzero>net use m: \\comp-3\c$
krijg ik de volgende melding:
Systeemfout 85. De lokale apparaatnaam wordt al gebruikt.
Waarschijnlijk omdat bij mij de driveletters tot en met P gaan.

Als ik dan deze syntax gebruik: C:\Documents and Settings\Jabuzero>net use q: \\comp-3\c$
Krijg ik: Systeemfout 85. kan het netwerkpad niet vinden.

Probeer eens "net start"

voordat je "net use" doet... Dat initialiseerd het netwerk onder dos. Zou opzich moeten werken zonder net start overgens.

Ik neem aan dat je de goede PC naam gebruikt?

Mail me anders even, dat praat wat makkelijker en je hebt sneller antwoord.

Eerst nog even een andere vraag.

Stel dat dit zou werken, heb ik dan met NAV volledig toegang tot de andere pc's in m'n netwerk, of moet ik dan alsnog mappen gedeeld hebben op de andere pc's?

Wat betrefd die "net start", maakt het geen verschil en heb ik het nog steeds niet voor elkaar om vanaf mijn comp de andere 2 comp's in m'n netwerk te scannen.
Ik krijg nog steeds dezelfde meldingen..............

Misschien is er nog een andere optie?

Greetzz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan